even wat info vooraf:
Ragne, 16 jarige merrie 1.62m , Lets gefokt (v. Rebus) en startgerechtigd in de klasse M2 dressuur (na een carriere als manegepaard). En ik zit er natuurlijk op!
We zijn aan het trainen om de oefeningen goed bevestigd te krijgen voor de M2, maar vooral travers vinden we nog erg moeilijk. We starten ook al wat wedstrijdjes maar weten zelf wel dat het niveau nog niet goed genoeg is voor winst. Ons doel ligt daarom nu tussen 150-156 pt.
Hier de filmpjes:
Overgangen op de volte
Voltes 10 meter
Rechtergalop
Contragalop
Linkergalop
Linkergalop schakelen
Schouderbinnenwaarts (bewust! op 4 sporen gereden)
Halthouden en achterwaarts (ging niet goed vandaag, niet diagonaal achterwaarts)
Travers Linksom (de betere kant)
Travers Rechtsom Poging 1 (oei lengtebuiging!)
Travers Rechtsom Poging 2 (idem!)
Travers en klaar
Zwakke punten zijn:
* mijn zit, zoals je gaat zien mag ik best mijn benen wat stiller houden, en ik zit hier en daar wat scheef.
* Ragne's impuls, heeft weinig voorwaartse drang en is soms wat tegen het been. Daarom proberen we heel veel te schakelen.
* lengtebuiging!!! met name in de travers rechtsom. Tips zijn altijd welkom.
En verder zwiept Ragne erg met haar staart, heeft ze altijd al gedaan, komt waarschijnlijk door haar manege-verleden. Het is zowel een gewoonte van haar als protest tegen mijn been. Ik werk er hard aan om rustiger te zitten, maar ja niet alles lukt in een keer

. Verder wordt ik bijna dagelijks geholpen door mijn zus en doen we veel zitlessen aan de longe en rij ik ook zonder beugels/zadel etc. Dus er wordt aan gewerkt! Ik weet wat er niet goed gaat.