Romanov en ik trotseren de kou

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Romanov en ik trotseren de kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 17:54

Vanochtend in de buitenbak gereden, die er prima bij lag. Alleen toen ik naar de bak liep zag ik dat mijn collega net met de tractor en watertank in de bak stond om water in de tank te pompen.
Ach, ik heb tenslotte ook de obstakeltraining overleefd laatst, dus ik ben er gewoon bij gaan rijden! Met mijn vorige paard Odin was zoiets ondenkbaar geweest, maar met Romanov ging het gewoon, ondanks wat spanning in het begin.

Hier een selectie van de foto's die Eric (in de kou) gemaakt heeft:

Afbeelding
Beetje loswerken, terwijl de tractor in de hoek van de bak bezig is.

Afbeelding
Hier zijn we allebei een beetje gespannen zo te zien, Rom kropt zich wat op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik kijk naar de passerende tractor met watertank, Rommie is gewoon lekker geconcentreerd op zijn werk.

Afbeelding
Ik kan wel lachen als ik aan het paardrijden ben!

Afbeelding
Hij loopt al minder diep en rond dan toen ik hem net had.

Afbeelding
Deze vind ik zelf erg mooi

Afbeelding
Galopje rechts

Afbeelding

Afbeelding
Beetje van de kou vertrokken bekkie, ik kan nog wat meer voor me uit kijken

Afbeelding
Deze is ook mooi, al lijkt het alsof hij hier zijn rug wat wegdrukt; binnenteugel mag wat meer op contact

Afbeelding
Galopje links. Het is lastig om goed te blijven zitten als hij zo ver onderspringt met zijn binnen achterbeen

Afbeelding
En de laatste van dit keer!

Uiteraard zijn opbouwende kritiek en goede tips weer welkom!
Dat mijn handen nog niet altijd mooi rechtop staan weet ik, ik werk er hard aan maar het lukt nog niet altijd om ze goed te houden.
Niet vergeten dat Romanov nog geen 4 jaar oud is trouwens, en ik hem nog niet vaker dan hooguit 4x per week maximaal een half uur rijd.

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:58

Ziet er goed uit, paardje loopt goed. Heb geen commentaar .
Ik vind het echt een mooi paard om te zien loopt ook goed.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:59

ten 1e ik vind het een super mooi paard!
vind je houding ook netjes.. alleen soms iets in elkaar gedoken zeg maar.. je mag wat meer van jezelf laten zien want je paardje kan dat al wel!..zou der maar trots op zijn!

tassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:00

he he, leuk paardje hoor... ook mooi gereden hoor

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:00

het geeft een mooi rustig en fijn beeld
mooi paard ook
Succes verder

Minaa80

Re: Romanov en ik trotseren de kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:01

Ziet er erg mooi uit !
Ik vind dat je paardje het nog erg goed ondanks de tractor !
Nog veel succes!

SallJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:02

Hij is en blijft een heel leuk paard!
Jullie vormen een leuke combinatie (en ik weet hoe moeilijk het is om rechtop te blijven zitten met zo;n galop)

Cobijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:10

Wat een spetter zeg!
Hou normaal niet van een schimmel maar een mooie schimmel is niet lelijk.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 18:12

Bedankt voor jullie leuke reacties tot nu toe!

Fleur_Sjtrup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:27

wouw die loopt lekker zeg !
ik hou er wel van als een schimmel wat donkerder is.
en deze vind ik wel heel stoer

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:28

Jullie zijn zo'n gaaf stel !!!
Echt gaaf en knap dat je het gewoon bent
gaan proberen

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:29

ziet er goed uit! gaaf kleurtje heeft je paard;)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:04

Romanov is de enige schimmel die ik echt wat speciaals vind hebben (sorry voor alle andere bokkers, niet negatief bedoelt)!!!

Je hebt hem al lekker voor elkaar en al aardig wat spieren opgebouwd bij hem! Stoer van je dat je toch de confrontatie met alle enge dingen aangaat (ondanks eigen spanning of het wel goed gaat), mijn complimenten!

Verder geen commentaar

wupke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:13

het ziet er echt netjes uit!

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 19:37

@ elady: wat een compliment zeg! Bedankt! Ik heb de afgelopen 3 maanden al enorm veel vertrouwen in hem gekregen, en probeer dingen gewoon (okay, het moet wel verantwoord zijn natuurlijk). Als hij er nu aan went om niets uit de weg te gaan, zal hij hopelijk in de toekomst net zo gemakkelijk en onbevangen blijven.
Hij heeft ook wel een superfijn en nuchter karakter wat dat soort dingen betreft hoor, terwijl hij met andere dingen juist enorm sensibel is en je hem zo over de rooie zou kunnen krijgen als je daar niet heel behoedzaam mee om zou gaan.
Maar in vergelijking tot Odin is hij echt enorm stabiel en relaxed. Ik ben ook nog steeds superblij met hem, en blijf me maar afvragen waar het addertje onder het gras zit.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:51

Hij blijft leuk
Jammer alleen van de spanning, hij gaat dan een stuk hoger lopen met z'n hoofd en dat ziet er zo gespannen uit. De stukken dat hij ontspannen loopt zien er wel heel lekker uit My compliments!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:19

Wow!!! Echt een super mooie combi jullie 2....
Vind het er ook echt heel vriendelijk uitzien!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:30

Wordt hij nou snel witter of ligt dan aan mij?

Ik vind zijn ponyhoofdje nog steeds helemaal geweldig! Jullie passen goed bij elkaar!

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:11

Als je een Romanov fan-club opricht, stuur me alvast een PM . Vanaf de eerste foto's van Romanov ben ik al weg van hem . Het ziet er echt super uit, ondanks de kou en de tractor (bij vele paarden bij ons zou je dat niet moeten doen!!).
Probeer wel je handen recht te houden en geen pianohandjes wat ik op sommige foto's zie. Voor de rest geen commentaar!!! Veel suc6 nog!!

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 22:27

veraA schreef:
Hij blijft leuk
Jammer alleen van de spanning, hij gaat dan een stuk hoger lopen met z'n hoofd en dat ziet er zo gespannen uit. De stukken dat hij ontspannen loopt zien er wel heel lekker uit My compliments!

Ja, je hebt gelijk hoor, maar mag hij een beetje gespannen zijn? Hij is nog geen 4 jaar oud, komt momenteel niet vaak in de buitenbak omdat de bodem te slecht was, het was ijzig koud en er stond behoorlijk wat wind, en dan was er nog iemand met een tractor met watertank bezig om water uit de sloot te pompen.
Dan vind ik dus gewoon dat hij ondanks dat hij dan even met zijn koppie wat hoger gaat lopen en wat sterk wordt toch wel enorm braaf is en gewoon blijft lopen zonder weg te stuiteren of er niet langs te durven.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 22:30

Nathalie02 schreef:
Wordt hij nou snel witter of ligt dan aan mij?

Ik vind zijn ponyhoofdje nog steeds helemaal geweldig! Jullie passen goed bij elkaar!

Hij is inderdaad al wat lichter geworden, maar het zal nog wel een poos duren voordat hij helemaal wit is denk ik! Ik vind het wel leuk, zo'n toverbal. Daarom nemen we ook zeer regelmatig foto's van hem, kunnen we later precies terugzien hoe zijn verkleuring naar wit is gegaan.
Lekker koppie heeft hij inderdaad he, ik vind het ook heel leuk dat hij zo'n klein hoofdje heeft. Andere paarden hebben nu voor mij al gauw een grote kop!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:31

Wat een enorm mooi paard! Ziet er netjes uit, commentaar geef je min of meer zelf al. Die heeft z'n achterbenen er goed bij

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 22:31

sennerin schreef:
Als je een Romanov fan-club opricht, stuur me alvast een PM . Vanaf de eerste foto's van Romanov ben ik al weg van hem . Het ziet er echt super uit, ondanks de kou en de tractor (bij vele paarden bij ons zou je dat niet moeten doen!!).
Probeer wel je handen recht te houden en geen pianohandjes wat ik op sommige foto's zie. Voor de rest geen commentaar!!! Veel suc6 nog!!

Ik ben er nog niet achter hoe dat werkt met zo'n fanclub, maar tips zijn welkom!
Wat mijn handen betreft had ik dat zelf ook al aangegeven, maar op sommige foto's heb ik ze al rechtop dus dat gaat ooit goedkomen!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:32

Odin schreef:
veraA schreef:
Hij blijft leuk

Ja, je hebt gelijk hoor, maar mag hij een beetje gespannen zijn? Hij is nog geen 4 jaar oud, komt momenteel niet vaak in de buitenbak omdat de bodem te slecht was, het was ijzig koud en er stond behoorlijk wat wind, en dan was er nog iemand met een tractor met watertank bezig om water uit de sloot te pompen.
Dan vind ik dus gewoon dat hij ondanks dat hij dan even met zijn koppie wat hoger gaat lopen en wat sterk wordt toch wel enorm braaf is en gewoon blijft lopen zonder weg te stuiteren of er niet langs te durven.

Ik heb nergens gezegd dat hij niet gespannen mocht zijn volgens mij hoor.. Het is alleen zonde (ondanks dat het logisch is dat hij er wat gespannen van wordt) want die ontspannen stukken zien er zo fijn uit..

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:47

Odin schreef:
sennerin schreef:

Ik ben er nog niet achter hoe dat werkt met zo'n fanclub, maar tips zijn welkom!
Wat mijn handen betreft had ik dat zelf ook al aangegeven, maar op sommige foto's heb ik ze al rechtop dus dat gaat ooit goedkomen!

Oh sorry daar had ik over gelezen .
Ohjaaa als je er ooit uit bent van die fanclub hoor ik het wel,toch?