Amay @t work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fliam

Amay @t work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 14:27

Hee mensen!

Hier wat rijfoto's van vandaag, met dank aan mijn stalgenoot. Ik heb sinds een paar maanden vrijwel elke week les en dit gaat super! Kritiek mag, mits opbouwend. Heb zelf al wat kritiek onder de foto's gezet

Wat mij wel opvalt is dat Amay veel met zijn mond open loopt, doet hij als hij ontspant. Ik rijd met een Meyler, dus een gecombineerde neusriem is niet mogelijk, omdat je het bit niet in mag snoeren.

Hier komen ze dan:

Afbeelding
Losstappen lekker lang- laag

Afbeelding
Lekker sta momentje- Amay duikt naar beneden: wordt aan gewerkt

Afbeelding
Hangen op binnenteugel: favoriete truucje van Amay

Afbeelding
Das beter! alleen die kapstokken

Afbeelding
Iets op de voorhand... wordt aan gewerkt!

Afbeelding
Ook op de voorhand...

Afbeelding
Vind ik wel een mooie foto, alleen mijn handen!

Afbeelding
Volgens mij maakte ik hier net mijn teugels korter, terwijl Ämay gelijk naar beneden dook...

Afbeelding
Hier komt ie al wat meer op de achterhand

Afbeelding
Big smile

Afbeelding
Bijna vierkant

Afbeelding

Bedankt voor het kijken, laat even een berichtje achter!

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:30

wat een mooi paard en wat loopt hij lkkr
tjah k heb geen kritiek hoor

BoellesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:31

Mooie paard
Commentaar geef je zelf al Ik heb geen toevoegingen..

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:32

Mooie foto's Samantha!
Hij loopt best fijn zo te zien!

Kritiek.. Ehm.. Nee eigenlijk niet..
Je geeft t zelf al!

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 15:12

Bedankt voor jullie reactie! Ben echt heel blij met deze foto's! Hij loopt de laatste tijd idd fijn onder het zadel.

naresha

Re: Amay @t work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:31

ziet er goed uit!.. ook zo lekker ontspannen..

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 15:48

Leuke foto's hoor Sam! Commentaar geef je idd zelf al, dus ik heb niks toe te voegen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:04

Ziet er netjes uit hoor samantha! Amay is ook een mooi dier.

Misschien een stomme vraag maar wat is meyler?

diekebokt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:06

tenen naar binnen.. voor de rest helemaal perfect!! ziet er mooi uit!!!

Heranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:29

Ziet er netjes uit hoor!
Amay ziet er echt goed uit

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:36

Dat is gek, ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat je met een myler bit niet met sperriem kan rijden. Gaat bijzonder goed kan ik uit persoonlijke ervaring zeggen.

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:14

Ziet der goed uit hoor!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:30

Allereerst, wat een leuke pad zeg, dat kleurtje is cool

Voor het rijden heb ik nog wel een paar dingetjes waar je misschien aan kunt gaan werken. Je zegt namelijk dat je paard graag aan de binnenteugel gaat hangen (je zei ; Hangen op binnenteugel: favoriete truucje van Amay ) maar ik denk dat dat komt omdat jij zelf ook streng bent op je binnenteugel. Probeer dus zelf te ontspannen met je binnenhand, en als je er iets mee doet, doe het dan vanuit ontspanning, zo krijgt je paard vertrouwen in je hand en ik denk dat dat hangen dan een stuk minder wordt
Verder vind ik het er een beetje gespannen en getrokken uitzien. Maar juist op die momenten dat hij naar beneden duikt(wat op de foto's er uitziet als 'erin zakken') loopt hij wel lekker ontspannen, en trek jij vaak niet zo volgens mij. Dus wordt op zo'n moment niet boos, hij zoekt juist de ontspanning op, maar probeer hem duidelijk te maken dat het ook ontspannen kan zijn als hij wat meer bovenin loopt. Hier kun je samen met je instructeur aan werken, en je moet er ook aan denken dat jouw hand zacht blijft
Hij valt ook nog iets op de voorhand, maar daar wordt aan gewerkt las ik, dat is super dus

Je houding is best goed Je handen en armen mogen meer ontspannen, en je tenen dan naar binnen, en dan is het plaatje mooi

Sorry dat ik zo zeur, maar vat het op als tips

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 17:35

Bedankt allemaal voor jullie reactie!
@ patos: het werd mij door de ruiterhandel afgeraden met gecombineerde neusriem te rijden omdat anders het bit te veel vast lag in de mond waardoor het zijn werk niet doet... maar het valt altijd te proberen natuurlijk!

@veraA: je hebt gelijk, ik ben van nature geneigd om mijn binnenhand strakker aan te houden dan mijn buitenhand. Ben hiermee aan het werk. Enkel het is ook amay zijn favo truc, dus dat maakt het voor mij extra lastig om het goed te doen. verder bedankt voor je tips!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:40

Ja ik weet het want juist dan denk je, grrrr laat los, en dan ga je juist meer vasthouden dan dat je zelf wil. Goede oefening om te checken of hij lekker op je buitenteugel loopt, en van zichzelf wat stelling aanneemt, is je binnenhand gewoon een momentje 10 cm naar voren steken, even door de manenkam krabbelen en hem dan heel zachtje weer op zijn normale plek zetten, dus gewoon even de druk er van af halen Het is een lastig k*tgedoe (I know) maar het komt vast wel goed

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 17:46

@ veraA: bedankt voor je tip! Ga het zeker proberen!

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:47

Mooi paard zeg! alleen denk ik dat ze heel erg op dur teugels hangt, en vandaar je handen denk ik!,
Voor de rest geen opmerkingen!

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:26

Wat VeraA zegt doe ik ook bij Deentje als ze vast wil houden op de binnenteugel (doet ze vooral op links graag). Het maakt niet uit als de stelling de eerst komende tijd minder is om dat hij niet meer op je binnenteugel kan hangen, maar als je consequent blijft met je buiteneteugel en binnenbeen, wordt dit vanzelf steeds beter. Ik spreek uit ervaring! Verder zou ik je teugels nog net iets korter pakken. Dan kan hij ook minder duiken en kun jij dit sneller corrigeren zonder je handen tot aan je oren (beetje overdreven) te hoeven doen. Verder ziet het er al best goed uit! Succes meis

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:54

Ik heb trouwens ook nog nooit van gehoord dat je bij een Myler bit geen sperriempje mag/kan gebruiken. Natuurlijk moet je zo'n sperriempje niet aansnoeren, maar ik denk dat het een stuk charmanter staat als hij zijn mond niet zover open kan doen. Je zou je neusriem sowieso nog wat hoger kunnen hangen, want nu komt je bit er bijna tegenaan. Dan kan hij zijn mond ook minder goed open doen...

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 18:57

Dank je voor de tip charlotte! Het werd mij bij Sinke ontraden om een gecombineerde neusriem te gebruiken, maar denk dat ik er toch aan ga.
De neusriem waarmee ik op de foto's rijd is vrij breed, als ik hem hoger doe ziet dat er weer zo raar uit denk ik

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:58

Ziet er echt heel netjes uit hoor!
Ik zie echt veel positief verschil met toen die keer dat ik kwam kijken.
Ga zo door!

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:01

Ik snap wat je bedoelt Samantha. Hij mag zo hoog als maar kan als hij maar wel net onder dat vreemde botje aan de zijkant van zijn hoofd blijft (snap je welke ik bedoel?). Voor zover ik het nu kan zien zou hij nog net een gaatje hoger kunnen.

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 19:02

nathalie, dank je wel voor het posten in mijn topic en voor je compliment natuurlijk

charlotte, ik ga het gewoon een keer proberen! bedankt!

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:03

You're welcome! Fijn he om een beetje feedback te krijgen. Kom je toch net op andere ideeën.

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 19:04

Jij snapt um Daarom ben ik blij als mensen onderbouwde feedback geven!