Het bewijs, hij kan het wel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Het bewijs, hij kan het wel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 18:46

Vandaag ging ik even met Fleur rijden. Pas geleden is het paardje overleden dat ik nog geen half jaar geleden aan haar verkocht en nu rijdt ze voorlopig even op de fries van mijn moeder. Mijn moeder heeft het laatste half jaar erg weinig tijd gehad en daardoor is hij bijna niet bereden, hij heeft dus ook geen bespiering meer.
Hij heeft eigenlijk "bakvrees", jawel hij is alleen het bos gewend en is zelfs vanaf dat het zadel erop lag met de groep meegegaan het bos in dus zo een bak waar je om de zoveel meter weer tegen een hek oploopt is wel heel eng dan. Eerst liep hij dus ook altijd alleen in travers door de bak en ging uit paniek bijna stilstaan steeds.
Na een paar keer krijgt hij wat meer vertrouwen en hij loopt weer normaal over de hoefslag! Sterker nog..... .....zie ik daar nou enig talent voor dressuur........

Ojee, de school loopt uit!
Afbeelding

Ben ik nou niet heeeeel stoer
Afbeelding

Nee, ik wil niet op de foto, nee nee
Afbeelding

Ik doe gewoon net of ik iets zie!
Afbeelding

even opwarmen, ik kan nog veel meer hoor let maar op!
Afbeelding

Kijk eens hoe mooi ik over de hoefslag loop!
Afbeelding

kaarsrecht!
Afbeelding

Ook friezen kunnen best mooi lopen hoor!
Afbeelding

Doei doei!
Afbeelding

marrianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:48

ziet er goed uit hoor

Murkje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:50

ziet er leuk uit...ook leuke fries
en ga zo door!!

Demini

Re: Het bewijs, hij kan het wel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 19:04

Oohja, commentaar mag wel maar hou het netjes, want het is een hele goede vriendin van mij en het paard van mijn moeder en ze zit er hier pas voor de 3e keer op en hij is nog lang niet gewend natuurlijk!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:08

zie ik het nou vekreerd of zie ik van die wielspoortjes?

FMG8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:08

heej.. mooi paardje hoor
ze zit er ook wel goed op maar wel oppassen dat ze niet naar voren valt, en trouwens 't zijn wel beste sporen..!

groetjes

_joellover_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:14

mooi beest

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:17

Mooi paardje !
kan leuk lopen .

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:18

leuk dat ie t zo braaf doet. wel zou ik de volgende keer zonder sporen gaan, omdat als hij schrikt, jouw been verschuift, en misschien per ongeluk in zn buik prikt, waardoor ie nog harder gaat.
verder ziet het er leuk uit

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:20

lotjj92 schreef:

dat d8 ik ook te zien.......

Verder ziet het er welgoed uit

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 20:05

Dat zie je helemaal goed ja, dat zijn wielspoortjes en zolang je gewoon een stille beenligging hebt en weet hoe je ze moet gebruiken dan is daar niks mee en al helemaal niet zielig zoals een hoop mensen vinden. Het is pas zielig als je iedere pas in zijn buik moet schoppen omdat hij niet voorwaarts is, een keer aaien (aaien dus en niet erin stompen) met je spoortje en hij gaat al en zo leert hij gewoon dat hij op 1 hulp voorwaarts moet en weer terug als jij dat zegt en niet eerder.
En Fleur houdt haar benen netjes stil, want daar let ik ook echt heel goed op. Zonder sporen gaat hij steeds stil staan omdat hij het niet meer snapt en nu is het hem helemaal duidelijk, zonder pijn, dwang of wat dan ook.
Hij is er later op straat ook nog even vandoor geschoten door een kletterende aanhangwagen en fleur hield ook keurig haar benen er vanaf zodat de sporen hem niet raakte, zij weet inmiddels ook wel hoe ze in die gevallen moet reageren.
En ze zit natuurlijk nog wat voorover omdat het voor allebei nog wennen is en het is voor hem wel fijn dat ze iets verlicht gaat zitten op hem. Het is ten slotte voor beide pas de derde keer he!
Vind dat ze het echt heel erg netjes doet hoor, want hij was echt bang de eerste keer en nu vertrouwt hij haar echt al heel goed!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:10

Gaaf beest hoor! Inderdaad is het geen probleem als je weet hoe je die sporen moet gebruiken, de meeste weten dat niet. Maar zo zie ik er geen probleem in hoor!

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:14

Mooi beesie

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 20:19

ijslanderfan schreef:
Gaaf beest hoor! Inderdaad is het geen probleem als je weet hoe je die sporen moet gebruiken, de meeste weten dat niet. Maar zo zie ik er geen probleem in hoor!

Nee precies, het is altijd de onkunde die de problemen veroorzaakt zeg ik altijd maar!

bellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:26

ja en er zijn misschien mensen die kunnen paardrijden en ff als je op een paard stap je moet altijd je been stil houden!! maarja dat snapt niet iedereen

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:35

ijslanderfan schreef:

Ben hier mee eens, Hoop inderdaad dat de ruiter er mee heeft leren rijden, want t is voor zo'n beest ook niet alles als er iemand op zn rug zit die er maar heel de tijd mee in zit te porren. ik zie bij deze foto's verder niets verkeerds aan, maar toch vraag ik me af waarom ze ermee rijd.

veel succes, leuk paardje

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:14

Leuke uitstraling heeft je fries, als ik het zo hoor hoe die eerst liep en nu de foto's bekijk, doet ie t harstikke netjes! Ik vind dat meisje ook netjes rijden, ze moet alleen wel voor dr kijken Maar daar heb ik zelf ook last van Leuke combinatie die 2!

LucasMiller

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:16

Leuk paardje! Mooie foto's!

mariejose82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:24

lotjj92 schreef:

wielsporen?? is dat zo erg dan.....
ik bedoel zolang je ze GOED gebruikt is er niks mis mee.....

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:32

even for the record: wielsporen zijn minder scherp omdat ze afrollen.

Verder zou ik hem iets langer laten van voor, hij kropt zich aardig op wat het ruggebruik niet ten goede komt.

Leuke combi!

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:52

Wielsporen en zeker zulke lange zien er gewoon een beetje beangstigend uit vind ik Al zijn gewone sporen aan flapperbenen een stuk erger

Maar ziet er mooi uit, zou hem wel met bespiering en al in een zomerzonnetje willen zien

Charlotte_F

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:59

Heeey, bekend paard!
Zieter goed uit! Zeker omdat hij eerst z'on bakvrees had...

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:46

Jeutje.. voor de derde keer op een fries die sowieso niet helemaal doorgereden is, en dan die sporen met wieletjes, niet echt normaal . Oke, als die fries nou echt goed doorgereden werd en ook goed aan t werk was dan zou ik het nog wel hebben gekund..
Verder vind ik het een best leuke fries, alleen zijn achterhand is op geen een foto er lekker bij. Jammer dat ie zo zurig kijkt op alle foto's tijdens het rijden. Voor de rest kan ze best netjes rijden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:50

Ziet er hartstikke leuk uit, zeker als je eerst even leest hoe 't paardje is! Ik vind het ook erg aardig van jullie dat zij op dit paard mag rijden,is natuurlijk nooit leuk als een paard doodgaat. Zo heeft ze ook wat afleiding dunkt me

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 13:07

irish_lady schreef:
even for the record: wielsporen zijn minder scherp omdat ze afrollen.

Verder zou ik hem iets langer laten van voor, hij kropt zich aardig op wat het ruggebruik niet ten goede komt.

Leuke combi!

Ben ik het mee eens, hij loopt uit zich zelf coninue met te weinig halslengte, dit komt natuurlijk omdat hij het nog heel spannend vindt allemaal, de eerste keer was het ruggebruik helemaal al ver te zoeken dus dat komt wel goed weet ik zeker!

Icie schreef:
Heeey, bekend paard!
Zieter goed uit! Zeker omdat hij eerst z'on bakvrees had...

Haha, ja jij zal dat nog wel weten ja, al bleek hij toen kreupel te zijn en had je er maar even van kunnen "genieten" Ahum..... hahaha

sammie_44 schreef:
Jeutje.. voor de derde keer op een fries die sowieso niet helemaal doorgereden is, en dan die sporen met wieletjes, niet echt normaal . Oke, als die fries nou echt goed doorgereden werd en ook goed aan t werk was dan zou ik het nog wel hebben gekund..
Verder vind ik het een best leuke fries, alleen zijn achterhand is op geen een foto er lekker bij. Jammer dat ie zo zurig kijkt op alle foto's tijdens het rijden. Voor de rest kan ze best netjes rijden.

Altijd mensen die het verhaal niet goed lezen! De fries is gewoon goed doorgereden hoor, hij wordt dit jaar 7 en is vanaf zijn 3e onder het zadel en is ook sporen gewend, hij is alleen de bak niet gewend, het rijden wel. Hij is het laatste half jaar niet meer regelmatig gereden maar dta wilt net zeggen dat hij helemaal stil stond en hij is ook nooit iets verleerd, hij is alleen wat terug gevallen in zijn bespiering.
En ja, die sporen is niks mis mee hoor, wieltjes kunnen draaien en daarom zijn ze niet scherp en er wordt heel correct mee gereden hoor, maar ja ik ga niet nog een keer uitleggen wat sporen met wieltjes inhouden enzo want dat heb ik al gedaan, ook al niet gelezen waarschijnlijk.
Over die achterhand: Heb je wel eens naar de gemiddelde fries gekeken? Deze is dressuurtypischer dan gemiddeld en zet zijn achterbeen ook meer onder dan gemiddeld hoor, maar dressuur is helemaal zijn doel niet, het is een bospaardje van mijn meoder die aan de lange teugel door het bos loopt en Fleur mag hem nu rijden omdat haar paardje overleden is, moet ze hem dan gelijk de derde keer dat ze hem rijdt in een enge omgeving op het achterbeen gaan zetten? Dat lijkt me zieliger dan sporen met wieltjes hoor!
En zo zuur vind ik hem helemaal niet kijken, hij is gewoon heel aandachtig en vind het nog wat onwennig das iets anders als zuur!