Ze staat nu bijna 2 weken thuis en als ik de stal uit kom krijg ik haar niet meer de bak in. Het enige dat ze dan nog wil is achteruit lopen.
Omdat ik alleen ben is dat heel moeilijk op te lossen. Ik heb haar daarom al een paar dagen achter elkaar achterwaarts de bak in geduwd. Maar ik denk dat, dat sinds vandaag ookal niet meer werkt omdat ze vandaag gewoon vooruit liep als ik haar achterwaarts de bak in wilde zetten. Dan was ze heel druk en liep ze snel vooruit en dan sleurde ze me mee
. Heb zowat een half uur staan vechten. Ik ben via de andere kant van het gebouw(waar de stallen zijn) naar de bak gelopen. Op verschillende plaatsen liep ze dan weer achteruit of wilde ze weg vluchten. Ik was toen bijna bij de bak (die route neem ik normaal niet dus ze had het vast nog niet door) en toen draaide ze haar kont de andere kant op en ging ze achterwaarts om weer bij de ingang van het gebouw te komen. Daar ben ik ook in gegaan om een halstertouw te pakken (had haar aan de longe en dat was toch niet zo handig) toen liep ik weer een rondje om het gebouw en deed ze weer lastig. Ik stond toen later weer bijna bij de ingang van de bak (hoor vaak dat je beter geen druk op je touw kunt houden maar deed het toen toch) en toen was ik het eigenlijk zo zat dat ik erin gelopen ben en het touw strak hield, en ze liep in een keer erin. Heb haar gelijk brokjes gegeven die ik nog in m'n jaszak had. Heeft iemand nog tips hoe ik het probleem gewoon normaal op kan lossen zonder dat ik haar er achterwaarts in moet zetten. Hulp krijg ik soms van de staleigenaar maar volgens mij is hij het nu ook een beetje zat. Hij zag het vandaag wel. Als ik ga rijden is er nu gelukkig iemand die me daarbij helpt omdat ik er niet meer alleen op kom en weer rustig aan de longe ben begonnen met rijden.
Ik longeer haar vaak, heb haar een aantal keren los gehad in de bak en dan is ze gewoon erg braaf. Ze volgd me en loopt voltes om me heen zonder longeerlijn. Ik kan de voltes verkleinen en haar door een S van hand laten veranderen, ook reageert ze met longeren heel goed op stem. Als ik in de wei ga uitmesten loopt ze ook altijd achter me aan.
Toen ze net thuis stond was het eerst zo erg dat als ze in de wei stond en ik haar eruit haalde (ze stond dan druk te doen voor het hek omdat ze eruit wilde) ze niet eens meer haar stal in wilde. De staleigenaar moest er dan met de longeerzweep achteraan. Na 3x doet ze dit gelukkig niet meer.
. Het is nog een jongpaard en heb er dus nog maar een paar keer mee buiten gereden. Nu ze nog zo lastig is onder het zadel ga ik er dus nog niet gelijk mee naar buiten. Als ik haar in de bak heb werkt ze aan de longe ook best wel goed. De eerste paar dagen probeerde ze er linksom onderuit te komen door over de buitenschouder weg te lopen en dan te gaan steigeren maar dat is er nu helemaal uit. Ze loopt verder gewoon erg ontspannen, de laatste keer dat ik erop zat briesde ze een paar keer en ontspande ze haar rug weer. Ze mankeerd verder niks, zadel is op maat gemaakt en ze komt ook heel ontspannen over.
. Ben blij dat die streek eruit is maar vind het nog steeds raar, zelfs als ik voer in haar bak deed werkte dat niet.
Ik woon in Kootwijkerbroek, dus das dichtbij !