teugels glijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

netam12

teugels glijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 18:49

Ik heb een probleempje

Mijn teugels glijden onder het rijden ik moet ze elke keer weer opnieuw oppakken .
Ik rij wel gewoon met handschoenen en ik heb ook springteugels waar zo soort rubbertjes aanzitten om de paar cm.
Als ik mijn handschoenen uit heb dan glijden ze nog

Heeft misschien iemand een tip om het te kunnen verbeteren

Alvast bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:51

Verkramp je niet gewoon te veel in je vingers waardoor je het gevoel kwijtraakt ofzo?

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 18:53

nee ik heb ze gewoon vast maar hij trekt wel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:54

Dan heb je dus geen probleem met glijdende teugels, maar met een trekkend paard.
Dat is een heel ander hoofdstuk

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 18:56

haha ja maar hij trekt niet heel hard of zo maar naar een tijdje dan loopt hij wel een goed ontspannen maar dan doe ik mijn handen wat naar voren en dan glijden ook gelijk mijn teugels

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:57

ik heb daar ook last van, heel vervelend is dat, niks helpt bij mij. dus ben ook wel benieuwd naar tips

mariettek

Re: teugels glijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:24

Ik weet niet of je deze teugels in jouw stukje bedoelt, maar stoffen teugels met van die plastic/rubberen stukjes om de zoveel cm werken volgens mij wel. Ook is het hierdoor goed te zien of je de teugels gelijk pakt. Verder zo min mogelijk met handschoenen rijden, daardoor krijg je nu eenmaal minder gevoel in je vingers. Succes

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:56

Dan sluit je je handen niet genoeg of heb je je duim er niet goed op

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:04

Urielle schreef:
Dan sluit je je handen niet genoeg of heb je je duim er niet goed op

Sluit ik me bij aan. Misschien idee om iemand even te laten kijken als je rijdt?

Aphrodite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:39

mijn tips: duim op je teugel. ik gebruik zelf wel handschoentjes, maar dan wollen met nopjes. ik vind deze gewoon het prettigst omdat je daar meer mee kan bewegen. misschien moet je andere teugels halen. bij ons op de manege hebben ze ook teugels met een stuk rubber eraan, of van die teugels met "vlakjes" als je hier je vingers ophoud verschuiven ze niet. je kan ook zelf proberen om een berg plakband of zo op het punt van je teugels te plakken. doe dat op een stuk achter de plek waar je normaal je teugels hoort vast te houden. je kan misschien dan een soort bobbel maken waar je je hand achter kan laten steken. snap je het een beetje? als je er niet uitkomt laat het dan even horen.
ik hoop dat je er wat aan hebt.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:00

Ik laat ook altijd de teugels doorglijden; heb gewoon moeite met mijn hand goed gesloten houden.
er zijn mooie dunne teugels in de handel, stof met rubber doorweven. Dus niet die hele dikke dingen met nopjes.
Hier heb ik hele goede ervaringen mee.
Ik rijd overigens altijd met (dunne) handschoenen.
Van glijdende teugels krijg je nl heel snel blaren, vooral als het rubberen teugels zijn. (N.B. dit heeft NIKS met trekken te maken!!)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:47

Ik heb hetzelfde probleem, kan mijn handen niet voldoende gesloten houden. Heb er geen oplossing voor gevonden, alleen heel geconsentreerd rijden heeft enigszins nut maar ook dan glijden de teugels weg. Blijf deze discussie volgen wie weet zit er de gouden tip bij!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:09

Ik rijd met teugels, die voor een deel met een soort rubber aan de onderkant dikker gemaakt zijn.. Rijdt erg lekker, beter dan de ´stoffen´teugels met van die rubbertjes om de tien cm. Die heb ik namelijk nooit echt fijn vinden rijden. Komt er altijd op neer dat ze naar het dichtsbijzijnde rubbertje afglijden, waardoor je snel met teugels die cm langer zijn dan gewenst gaat rijden..

Lederen teugel met anti-slip Pagony
Binnenzijde gevoerd met rubber tegen het doorglijden. (nummertje G)

Afbeelding

BiancUgo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:19

Ik had ook dit probleem en heb nu ook de teugels die gevoerd zijn met het stukje geruwd rubber en ik moet toegeven dat het nu al een stuk minder is en als je paard trekt meer met je been rijden zodat hij niet de kans krijgt om te trekken( en meer voorwaarts neerwaarts gaat lopen dus)
Succes ermee voor de rest!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:24

Dan heb je het over dezelfde teugels als ik bedoelde

Mireille77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:30

Ja, anti slibteugels. Rijd ik ook alweer een hele tijd mee. Ideaal!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:33

ik vind die rubber doorweven bandteugel fijner. Lekker dun en soepel.

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:36

bij mij is het zo dat als ik been geef, mijn teugels steeds iets langer worden. Ik let er nou dus ook op dat me teugels gelijk blijven.
Doe anders een (wit) plakbandje om de teugels waar je je handen normaal houdt. En kijk regelmatig of ze nog goed zitten. Op een gegeven moment hoef je niet meer zo vaak te kijken omdat ze steeds beter blijven zitten. Succes!

Edit: voordeel hiervan is dat je voelt als je voorbij het plakbandje gaat en dan weet je dus dat de teugels weer langer worden. Doe dus geen handschoenen aan, want dan voel je het denk ik niet zo goed.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:37

Teugels vastnieten aan je handen

Cobijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:12

Oefenen met anti stress balletjes om de kracht in je hand te vergroten?

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:15

Ik heb nu ook nieuwe gekocht, stoffen met rubber strepen erover heen als extra antislip en ook nog stukjes erop om de zoveel cm. Heel fijn vind ik ze.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:18

Heb ik ook een tijdje gehad, maar toen leerde ik dat ik met m'n duim een soort dakje moest maken.. Dus echt je duim gebogen houden. Dat werkte bij mij wel heel goed maar ik weet niet of je dat al doet, ik ken ook mensen die ook een dakje maken maar bij wie nog steeds de teugels steeds wegglijden..

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:21

Heb precies hetzelfde probleem
Blijf dit topic goed in de gaten houden !

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:22

Er zijn veel mensen die er last van hebben.
Je hebt ook teugel lussen. Die bevestig je op het punt van je teugel die houd je naast je teugel vast en zitten zeg maar om je hand.. Zo kan never nooit je teugel wegglijden. Het klinkt misschien wat raar maar het is echt een oplossing! Bekendere springruiters rijden er ook wel mee. Het kost 14,95 ongeveer.

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:23

Ik laat ze ook altijd door mijn hand glijden omdat ik ze onbewust te lang wil houden ofzo, erg irritant want ik moet mn handen meer voor me uit houden. Ik heb al anti slip teugels maar daar ligt het niet aan, doe dat onbewust gewoon zelf (nog erger)