De 3-jarige White Rose B @ soort van work :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvette90

De 3-jarige White Rose B @ soort van work :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 22:55

Vandaag weer 20 minutjes op Rose gehobbelt. Ze gaat het echt steeds beter doen en gaat steeds meer haar balans vinden We stappen nu nog heel erg veel en een paar rondjes draven. Ze vindt het allemaal super leuk en is heel erg leergierig! Echt een paard met een goude karakter. Wees niet te streng met het commentaar ze is nog maar kort onder het zadel. Waarom ik nog zo ver naar voren zit? haar balans is dan beter en het is nog lekker voor haar rug.

Afbeelding
Lekker stappen
Afbeelding
En nog meer stappen
Afbeelding
Afbeelding
Dit is echt typisch Rose he wie is dat nou
Afbeelding
En halt
Afbeelding
En een drafje
Afbeelding
En nog een drafje

Wat vinden jullie van haar?

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:56

een leuk dier

FMG8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:03

heej... mooi paardje en jullie zijn een mooi combi maar..
je zegt dat je naar voren zit omdat dat beter voor haar balans is , maar paarden zijn er op gebouwd om het gewicht vooral met de achterhand te dragen... je moet zeg maar redelijk ver achter de schoft zitten als je paard in balans is.. snap je?

groetjs..

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 23:07

Ja tuurlijk, alleen ze weet haar balans nog niet zo goed te vinden. Maar wat zou jij doen als je nog maar heel weinig met gewicht op je rug hebt gelopen. Op een of andere manier vind ikzelf het gewoon fijner om bijjonge paarden iets mee rnaar voren te zitten.

Coberlina

Re: De 3-jarige White Rose B @ soort van work :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 23:28

hey
ik zit ook naar voren in het begin hoor. Jonge paarden lopen sowieso op de voorhand, of je nu zelf naar voren of naar achteren leunt. Op de achterhand rijden is vaak een proces van jaren (voor vele paarden toch) Als je bij zo'n jong paard achterover gaat zitten, kan je al eens snel uit balans geraken.
Ziet er goed uit hoor! Doe zo verder
xxx

lovewally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 00:30

leuk paard ziet er goed uit

_Pansy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 00:34

ik zit vaak ook iets naar voren bij jonge pony's , is volgens mij ook wat fijner voor de pony...
maar je hebt een mooi paard!! ziet er netjes uit!! veel plezier ermee!

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:32

Leuk paardje! Ziet eruit als eentje die het gauw oppakt, als ze nog zo jong is

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 11:48

Mooi beest, Succes ermee!
het is goed dat je zoveel stapt maar ik zou haar in stap nog niet te veel in de aanleuning vragen, dit omdat de stap een gang is die heeeel erg snel te verpesten is en bijna niet meer te verbeteren is. er zijn heeel erg veel paarden met een slechte stap, door haar in stap al in de aanleuning te vragen loop je het risico dat haar ( van nature goed stap, want alle paarden kunnen goed stappen ) stap een beetje 'verpest' word, ze gaan een beetje inhouden en korter stappen, en dat heb je vaak zelf niet eens door, maar voor je het weet blíjft ze zo stappen.. Als je haar in draf en later in galop in de aanleuning kunt rijden, dan komt dat in stap vanzelf, je moet je niet zoveel op de stap concentreren. een goede, zuivere stap is tegenwoordig zeldzaam... tis maar een tip Succes ermee!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:11

inderdaad leuk dier

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:13

_fjordjuhs_ schreef:
je zegt dat je naar voren zit omdat dat beter voor haar balans is , maar paarden zijn er op gebouwd om het gewicht vooral met de achterhand te dragen... je moet zeg maar redelijk ver achter de schoft zitten als je paard in balans is.. snap je?

groetjs..

Paarden dragen van nature hun gewicht op de voorhand.

Ik vind het er goed uitzien hoor. Leuk paard, je zult er vast nog veel plezier van hebben.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:27

Fjordjuhs, je moet juist nooit naar achteren gaan zitten bij een jong/groen paard. Het is beter omdat naar voren te zitten

Ik vind dit er echt super uitzien gewoon, lekker ontspannen en je zit netjes! Top!

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:36

mooi paardje joh!
ziet er goed uit, hoe lang is ze nou onder het zadel?
xxiezz

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 12:41

DresslOver schreef:
Mooi beest, Succes ermee!
het is goed dat je zoveel stapt maar ik zou haar in stap nog niet te veel in de aanleuning vragen, dit omdat de stap een gang is die heeeel erg snel te verpesten is en bijna niet meer te verbeteren is. er zijn heeel erg veel paarden met een slechte stap, door haar in stap al in de aanleuning te vragen loop je het risico dat haar ( van nature goed stap, want alle paarden kunnen goed stappen ) stap een beetje 'verpest' word, ze gaan een beetje inhouden en korter stappen, en dat heb je vaak zelf niet eens door, maar voor je het weet blíjft ze zo stappen.. Als je haar in draf en later in galop in de aanleuning kunt rijden, dan komt dat in stap vanzelf, je moet je niet zoveel op de stap concentreren. een goede, zuivere stap is tegenwoordig zeldzaam... tis maar een tip Succes ermee!

Stap is idd heel erg snel te verpesten. Rose kan van zichzelf echt goed stappen maar ik vraga ook niet alleen maar aanleuning hoor in de stap vaak genoeg laat ik haar lang zodat ze lekke rmet dr neus over de grond gaat Maar bedankt voor je tip

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 12:42

Devica schreef:
mooi paardje joh!
ziet er goed uit, hoe lang is ze nou onder het zadel?
xxiezz

Ze is nu denk ik kleine 2 maanden onder het zadel, maar we h ebben alles lekker rustig ana gedaan

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:04

Leuk paardje.
Ze pakt het idd goed op zo te zien.
Ga zo door

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 17:58

Dankje Hoop idd dat het zo door gaat

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:05

Leuk beestje, ziet er al goed uit!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:56

Ziet er netjes uit hoor! Ik had eigenlijk een schimmel verwacht (naam), maarze is erg mooi hoor! In het begin zat ik op de mijne ook iets naar voren, zo ontlast je de rug een beetje, he?
Veel plezier en succes verder samen!

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 23:00

haha ja eigenlijk had ze schimmel moeten zijn he Maar haar moeder had ook een bloemennaam dus vandaar

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:01

Ziet er goed uit Yvet ik vind het een leuk beestje

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:35

_fjordjuhs_ schreef:

groetjs..

Uhmmm... sorry hoor, maar paarden zijn juist zo gebouwd dat ze geloof 3/4 of 2/3 van t gewicht op de voorhand dragen. Juist daarom is t wel goed om iets voorover of in de verlichte zit te zitten bij een jong paard. Juist om dat beetje balans dat ze hebben niet te verstoren en ze ook niet te hinderen in het ruggebruik.

Ziet er netjes uit Yv. Hou haar heel he...

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:42

ik vind het er heel erg netjes en ontspannen uit zien! je hebt ook echt een leuk paard!
idd, door naar voren te zitten ontlast je de rug, en dat is alleen maar goed voor een jong paardje, omdat de spieren nog niet zo sterk zijn...

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 17:33

Bedankt voor leuke reacties

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 18:51

Verde rnog reacties...? Of valt het nu al stil