Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dan staat hij ook mooi vierkant, na een paar keer stap, draf en weer terug reageert hij wel beter, maar krijg ik hem nog niet naar buiten. Hij is ook absoluut niet buigzaam en loopt als een plank de bochten door.
Eefke85 schreef:Orsta was echt ontzettend fris vandaag, zo had ik hem nog niet vaak meegemaakt! Ik hoefde dus niet zo veel te drijven, alleen proberen naar buiten te houden.
shadowflower schreef:met zweep rijden .. tik als ie niet luisterd . Zo een dier hoort te luisteren en laat die sporen achterwegen aub

dat was nog nooit op deze manier vertoont! (kwam omdat de pony`s in de andere wei begonnen te galopperen) toen hij zelf terug wilde naar draf heb ik hem nog wel even in galop gehouden en daarna zelf terug genomen. Daar luisterde hij wel goed naar.
). Ik gaf haar kuitdruk als ik haar vooruit wilde hebben, reageerde ze niet of te laat dan volgde de spoor. Daar reageerde ze goed op!!!! Ik durf hardop te zeggen dat ik na een maand net zo goed de sporen eraf kon halen, ze luistert nu echt perfect!!!! Let wel: de spoor is een strafmiddel (oh wat klinkt dat cru
) en geen drijfmiddel!!!! dat zijn je kuiten!!!!!
)
ik denk dat dat komt doordat ik hem nu wat regelmatiger rij.
Eefke85 schreef:Ik rijd nu veel voltes om te proberen hem wat buigzamer te maken, maar hij loopt helemaal scheef naar binnen zonder te buigen. Als ik een glimp van zijn oog zie mag ik al blij zijn.......