3,5 jarige merrie voort eerst onder het zadel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NkPrecious

3,5 jarige merrie voort eerst onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 13:45

Bij deze wilde ik mijn eerste eigen paardje wat nu onder het zadel is presenteren in HAW (verder heb ik nog een bijna 2-jarige hengst, maar die kan nog dan natuurlijk nog niet aant werk
Ben voor 2 weken trug met haar begonnen, tis een kruising Appaloosa x KWPN. Ik doe nog alles heel erg rustig aan, omdat we zijn verhuisd naar een boerderijtje, maar ik doordeweeks nog in mijn oude woonplaats ben om mijn school af te maken. Hierdoor heb ik ook allen nog met haar gestapt, maar dat maakt me niet zoveel uit, aangezien ik zelf niet de mogelijkheid heb om elke dag iets met haar te doen, en nu dus alleen in het weekend met haar aan de gang ga.

Kan et niet laten wil toch ook nog even een foto van men hengstje, en onze familieshet
dit is men hengst precious:
Afbeelding

en dit is precious met onze shet dus (btw, ze staan nu wel bij mekaar, dit is een foto van toen we die hengst net bij huis kregen,,):
Afbeelding

en dan nu de foto's van men merrie: Axioma's Varitha
eerst een btje hangen:
Afbeelding

btje hangen en lopen(ookal staat ze nu weer ff stil ):
Afbeelding

en toen helemaal zitten :
Afbeelding

stukje wandelen:
Afbeelding

van dichtbij :
Afbeelding

en ten slotte als afsluiting nog even een beginners-stand-foto :
Afbeelding

nou dit waren de foto's van de eerste keer,, de 2e keer vond dat k niet moocht blijven zitten dus gooide ze me deraf, maar daarna bleef k wel zitten toen ze gek ging lopen doen.. Nu gaat et steeds beter, en wordtz e steeds rustiger met stappen, dus misschien binnenkort ene keer een drafje proberen

commentaar is mag, maar dnek er wel even aan dat het dus de allereerste keer was dat er iemand op haar zat en dergelijke

Thaamiejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:39

vet mooi paardje! knap voor de 1e keer ze ziet dr goed uit ... nog veel plezier aan dit leuke diertje!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 15:11

Reacties over niet werkende foto's verwijderd.

_streepjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:34

okey ziet er wel leuk uit, die andere twee paardjes ook zeg! maar je paard vind het zo te zien niet moeilijk da je er op gaat zitten, je beugels zitten wle kort he? of ligt t aan mij

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:35

jockeygirl_0 schreef:
okey ziet er wel leuk uit, die andere twee paardjes ook zeg! maar je paard vind het zo te zien niet moeilijk da je er op gaat zitten, je beugels zitten wle kort he? of ligt t aan mij

jep! Met inrijden doe je de beugels kort....

kistaah

Re: 3,5 jarige merrie voort eerst onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:37

Leuk hoor, altijd een mooi moment, dat inrijden! Je beugels moeten alleen wel een stuk langer, zo heb je helemaal geen houvast! Met inrijden ist helemaal niet zo dat je je beugels kort hebt...waarom zou je?! Zo ben je veel instabieler.

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:40

ik vind het altijd zo'n grappig gezicht dat hangen het moet wle, maar het is wel grappig

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:43

Ik heb het ook met langere beugels gedaan, maar ik ben een dressuurmuts.
Op handelsstallen zie ik altijd dat ze de beugels op springruiter-stand hebben.
Ik denk toch dat ze daar wel een goeie reden voor hebben....

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:45

Leuke foto's en leuk paardje.Alleen zou ik de longeer lijn anders in mijn handen nemen.Je hebt hem nu bijna over de grond slepen,en als hij opzij springt dan is de kans groot dat je erin blijft hangen,en geloof me dat wil je niet meemaken.Verder ziet het er heel ontspannen uit.

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:46

Leuke paarden. IK vind het er god uit zien voor de eerste keer. En je beugels mogen echt veel langer. Je kan beter rijden met lange beugels dan met korte beugels en ook met het inrijden. Waarom zou je ze eigenlijk kort doen met inrijden??

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:47

ik zou die longeerlijn bij het ernaast lopen iets korter doen, nu hangt ie voor haar voeten (van dat meisje).

voor de rest erg leuk! veel plezier later met je paard

edit: aerdenhout was me net iets voor
Laatst bijgewerkt door Juud87 op 09-03-06 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:48

Leuk

Volgens mij heeft ze ook een veelzijdigheids-zadel naar het springen toe, dus heb je je beugels zowiezo korter als op een dressurzadel! Heel verstandig om het met zo'n zadel te doen trouwens, helemaal als hij van die maffe sprongen gaat maken .
Vind je het alleen niet eng dat je gaat hangen met je beugel in? Ik moest mijn beugel uitdoen, als hij iets ging doen kon je er zo af!

Verder ziet er heel leuk uit! Hij oogt nog wel erg jong..of lijkt dat maar zo van de foto . Veel plezier nog met je paardje!

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:49

De beugelmaat is puur persoonlijk....

Maar leuk hoor die foto's mooi beestje, veel succes verder met inrijden

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:51

mooi paardje

Iriis_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:55

Leuk paardje hoor !!

Echt schattig !:D

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:00

Hey.

Vind dat je het inrijden erg netjes doet!
pony vind alles nog wel een beetje eng of niet?
succes verder!

SjilliejJj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:36

Hoi,
ziet er leuk uit hoor
Mag ik enkele tips geven?:p
* Je zei dat je nu enkel stapt maar bij het inrijden kan je best in het begin als ze nog een beetje kuur hebben vooruit draven zo leren ze vooruit te blijven
en gaan ze minder vlug bokken.
* Een longeerlijk aandoen bij het inrijden is eigenlijk vrij gevaarlijk
wanneer het paard echt wegtrekt kan je hem heus niet houden (als hij dan echt in een panieksituatie zit) met het lint kun je de ruiter eraf trekken en als je het loslaat zodat je de ruiter er niet af trekt gaat het lint tussen het paard zijn benen en dat lijkt me ook niet aangenaam
ook mijn eerste paard dat ik inreed was met longeerlint ben er 3x afgevallen doordat het longeerlint me eraf trok
en toen het paard eenmaal alles kende met het longeerlint en de man het longeerlint af deed flipte hij er altijd vandoor omdat hij dan "vrij" was

nu heb ik ook een jonge merrie bijgekocht die ik aan het zadelmak maken ben
net hetzelfde probleem als bij jou
de eerste keren was ze super braaf
gistere heb ik dan een serieuse rodeo gereden

verder nog super veel succes met je paardje

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:46

Hoop dat het nu beter gaat Lijkt me een heel leif paardje

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:17

SjilliejJj schreef:
Hoi,
ziet er leuk uit hoor
Mag ik enkele tips geven?:p
* Je zei dat je nu enkel stapt maar bij het inrijden kan je best in het begin als ze nog een beetje kuur hebben vooruit draven zo leren ze vooruit te blijven
en gaan ze minder vlug bokken.
* Een longeerlijk aandoen bij het inrijden is eigenlijk vrij gevaarlijk
wanneer het paard echt wegtrekt kan je hem heus niet houden (als hij dan echt in een panieksituatie zit) met het lint kun je de ruiter eraf trekken en als je het loslaat zodat je de ruiter er niet af trekt gaat het lint tussen het paard zijn benen en dat lijkt me ook niet aangenaam
ook mijn eerste paard dat ik inreed was met longeerlint ben er 3x afgevallen doordat het longeerlint me eraf trok
en toen het paard eenmaal alles kende met het longeerlint en de man het longeerlint af deed flipte hij er altijd vandoor omdat hij dan "vrij" was

nu heb ik ook een jonge merrie bijgekocht die ik aan het zadelmak maken ben
net hetzelfde probleem als bij jou
de eerste keren was ze super braaf
gistere heb ik dan een serieuse rodeo gereden

verder nog super veel succes met je paardje

hihi moest even lachen om de "longeerlijk" sjilliejJj!!!!

ik vind het er goed uit zien, zo voor de eerste keer!!! ga vooral zo door en trouwens ook een leuk diertje om te zien! mijn w-tje moet nog zadelmak.......

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:53

Is het wel verstandig om in het gras te rijden?
Waarom ga je de eerste keer niet gewoon even in een
bak.. Of heb je dat niet?

het ziet er trouwens leuk uit hoor!

lovewally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:55

leuk paardje
ik zou alleen de volgende keer je beugels wat langer doen

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 20:50

bedankt voor de tips allemaal nee ik heb inderdaad nog geen bak, we gaan 1 keer per week naar een binnenbak, de rest doe k int weiland(maar heb vandaag wle de palen gezet voor men bak op een bijna helemaal stuk zwart zand, waar we dus nu verder gaan ). beugels zag ik inderdaad ook terug op de foto's dat die nogal kort zaten, maar khad er wel veel steun aan.
over de longeerlijn, die ene foto is inderdaad een momentopname,, hij was lang niet altijd zo dicht bij de grond
en over dat draven zou k eigenlijk nog wle wat tips willen, kheb aan de ene kant nl zoiets van dat ik het gewoon moet doen enz, maar aan de andere kant heb k egt heel erg he voorgevoel dat ze dan helemaal doordraait.. ze is nl egt een zenuwpees, en wordt pas na n kwartier wat rustiger met stappen, en zo gauw als je al van der vraagt om door te stappen, spant ze zich al helemaal aan en dergelijke..(waarna ze dus ook wel ns rodeo-achtig gedrag gaat vertonen )
maar goed, dat is dus nog even men dilemma..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:56

kistaah schreef:
Leuk hoor, altijd een mooi moment, dat inrijden! Je beugels moeten alleen wel een stuk langer, zo heb je helemaal geen houvast! Met inrijden ist helemaal niet zo dat je je beugels kort hebt...waarom zou je?! Zo ben je veel instabieler.

Is wel zo, ga maar eens rondkijken op de gemiddelde africhtingsstal. Wordt bijna allemaal met springzadel + korte beugels gedaan.
En met korte beugels zit je helemaal niet instabieler, helemaal in een springzadel, die zijn gemaakt om met korte beugels te rijden, daar zijn de wrongen ook op berekend dus ze geven meer steun met korte beugels.

Verder ziet het er goed uit hoor, leuk beestje! Veel succes ermee!

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:57

sjee wat een volleerd ruiters hier
doe dit doe dat doe zus doe zo
alsof iedereen het beter kan
als ze dat zo fijn vind met die beugels dan laat haar toch
die longeerlijn als er wat gebuert doen ze het nooit meer.
en ze zullen het paard wel niet willen laten schrikken vandaar die beugels zo kort

ziet er goed uit ga verder zo
je cap heb je op en je laarzen aan dat is het belangrijkste!

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:58

onley schreef:
sjee wat een volleerd ruiters hier
doe dit doe dat doe zus doe zo
alsof iedereen het beter kan
als ze dat zo fijn vind met die beugels dan laat haar toch
die longeerlijn als er wat gebuert doen ze het nooit meer.
en ze zullen het paard wel niet willen laten schrikken vandaar die beugels zo kort

ziet er goed uit ga verder zo
je cap heb je op en je laarzen aan dat is het belangrijkste!

Volgens mij rijdt ze met schoenen en hoge (pikeur)sokken hoor, dus helemaal geen laarzen