Help mijn DRAF(sniksnik) PLIES!! help me!!??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

p0nyl0ver

Help mijn DRAF(sniksnik) PLIES!! help me!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 21:08

Ho0ii
Ik heb een probleem(sniksnik)
IK had een verzorgpony!
Waarmee ik 3/4 x p/w mee rijd!
Maar die is nu helaas verkocht!
Na 3 weken zoeken heb ik een andere gevonden!
Maar tussen die tijd, heb ik niet meer gereden!
Ik ging vorige keer rijden op de andere pony!
Maar stap/galop ging super goed!
Maar draf(snik) dat ging zo slecht!
Na de sta/zit maakik een klein hobbeltje op het zadel!
Wat ik daarvoor nooit heb gedaan!!
Morgen ga ik weer naar de pony (rijden)
Maar is het nou zo:
Dat ik de draf opeens verleerd ben!!??
Of moet ik de pony beter leren kennen??
Of??
Geef me plies raad! wat het zou kunnen zijn??
Dat ik de draf niet meer goed doe!! (sniksnik)
Alle reacties zijn welkom,,!
Ik hoop dat jullie me hiermee kan helpen!
Kuzzz Mii!!
Ps: Dus ik wil weten wat ik nou precies fout doe(snik) Want altijd is de draf goed gegaan!, maar na 3 weken niet rijden,, gaat het totaal mis!!

loveSaros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:11

Als eerst is een verhaal makkelijker te lezen als je met punten schrijft en de zinnen achter elkaar laat lopen.

Paardrijden verleer je niet, ik denk dat je wat meer aan de pony moet wennen. Loopt de pony niet kreupel in draf? Het kan zijn dat je dat voelt.

Karmandi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:14

Ik denk niet dat je de draf verleerd bent hoor, dat kan niet in zo'n korte tijd. Wacht eerst maar even af of het beter gaat als je er wat langer op rijd. Als het dan nog niet beter gaat, kan je misschien eens les nemen ofzo. Ik snap namelijk ook niet helemaal wat je bedoelt met een 'hobbeltje'... Dat je eerst uit het zadel komt en als je weer gaat zitten nog een keer naar boven stuitert ofzo? Als dat het is moet je misschien nog wennen aan de grootte van de passen van de pony. Als je te vroeg terug in het zadel komt wordt je weer opgegooid.
Verder, msn taal is niet toegestaan.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:15

Het zal echt niet eraan liggen dat je 3 weken niet meer hebt gereden en het nu verleerd ben. Fietsen verleert men ook nooit, toch?!

Je hebt pas 1x gereden en aan een andere pony, met andere gangen, ander karakter moet je gewoon even aan wennen.

Je doet niets fout denk ik, gewoon oefenen.. Eventueel met behulp van je instructrice, want zij kan vanaf de kant precies zien wat niet helemaal goed gaat en vanaf de computer kan niemand dat lezen.

Succes met oefenen en wennen aan je nieuwe verzorgpony.

En p.s. Zou je in het vervolg een beetje normale titel kunnen verzinnen voor een topic? Twee keer help in de titel klinkt echt alsof je diep van een afgrond vandaan moet komen om geholpen te worden.. Nergens voor nodig,met een andere titel als: ben ik na even niet rijden draf verleerd was een stuk duidelijker geweest namelijk. Snap je?!

p0nyl0ver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 21:19

Alvast bedankt voor jullie reacties,,!!
Ps:: Kan je te titel nog veranderen?
Kuzzz Mii

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:31

p0nyl0ver schreef:
Kuzzz Mii

MSN taal is niet toegestaan op bokt, heb je de regels gelezen?

Heb je trouwens les of niet?

p0nyl0ver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 21:34

Ja, ik heb lessen gevolgt,, maar omdat het zo goed ging, en ik een verzorgpony kreeg, ben ik er af gegaan,, maar opeens gaat het weer wat minder

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:36

tip: je bent nooit perfect!

en je moet al helemaal niet stoppen als het goed gaat! dan moet je (juist) doorgaan

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:38

Ach het komt wel weer. Je moet gewoon even wennen aan de draf van die andere pony. Rustig blijven en doen wat je geleerd hebt!

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:40

p0nyl0ver schreef:
Ja, ik heb lessen gevolgt,, maar omdat het zo goed ging, en ik een verzorgpony kreeg, ben ik er af gegaan,, maar opeens gaat het weer wat minder

Tsja eigenlijk is het het beste als je weer gewoon gaat lessen, want dan blijf je beter worden en is de kans kleiner dat als je even niet gaat lessen dat je dan opeens niet meer kan rijden. Ik ben zelf ook een periode gestopt met lessen toen ik een verzorgpaard kreeg maar daarna ben ik weer gaan lessen, want dan kan je jezelf blijven verbeteren. Hoe goed het ook gaat het kan altijd beter, daarom zijn er ook veel mensen met eigen paarden die les blijven volgen (ik ook, maar de mijne is 1 jaar ).

Li_lee_yang

Re:

in 3 weken tijd verleer je geen paardrijden hoor, ik was na anderhalf jaar rust weer begonnen en ik kon nogsteeds vrolijk rondhobbelen.. de eerste keer op een nieuwe pony is altijd even je zit zoeken tog

Nicky__

Re:

ik kan ook niet goed draven op paarden die hoog opgooien.
ben een shetje gewend, waarschijnlijk moet je wennen aan de andere draf
sucses ermee

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 21:54

misschien dat als iemand (evt. een lesgeefster) je ermee kan helpen? succes iig!

Anoniem

Re: Help mijn DRAF(sniksnik) PLIES!! help me!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:58

Is het toevallig een draver?

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 01:05

misschien zou je weer les kunnen nemen?
ik denk dat je gewoon even moet wennen als het niet beter gaat zou je misschien kunnen proberen dat iemand anders hem bijvoorbeeld longeert zodat jij je volledig op je zit kunt concentreren en dan meer oefenen.
succes ermee nog

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:56

je moet uitgaan van het stamoment. Ga maar is staan in de beugels. Verlichte zit. En van daariut lichtrijden. Ofwel jemoet niet steeds gaan staan maar je moet steeds gaan zitten. Ik denk datje dan beter je balans zal houden en dan is het hupje ook weg.
je begint dus met de verlichte zit. dan raak je heel kort het zadel aan endan ga je meteen weer staan.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:51

Is die nieuwe pony soms groter? Het klinkt alsof je het ritme niet kan volgen. mss is het hobbeltje wel doordat je te vroeg weer zit.
Ga niet zelf zitten/staan, maar ontspan en volg het ritme van je pony.

Lisanne91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:14

Wat ik denk is dat je eerst moet WENNEN aan de draf van de andere pony. Ik had het ook toen ik op een groter pony ging draven.
Ik moest eerst wennen aan de draf van de pony.
Ik denk dat je alleen de draf van je oude pony kent. Ik zal me neit veel zorgen maken. Na een paar keer ben je de draf van de andere pony gewend. Ik denk niet dat je opeens de draf verleerd heb tussen zo'n korte tijd.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:52

Vergeet niet dat je (zoals ik begrijp nog maar 1x hebt gereden op deze pony om aan zijn gangen te wennen hé?!

Zorg verder dat jouw gewicht goed in evenwicht is, met je benen lang en recht langs het zadel naar bendene liggend. Weet je zeker dat je niet tever achterover zat bv? Dat is niet prettig voor de pony, mogelijk dat je dan een beetje hard weer op de rug van je pony in het zadel viel. Goed je knie-en aansluiten dus. Vraag of iemand eens je houding controleert vanaf de kant (bv je instructrice)..

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:53

Jah dat probleem heb je dus niet als je elke keer op een andere manegepony rijdt, dan pas je jezelf meteen aan.. Maar als je een vast paard/pony hebt, dan heb je in het begin wat moeite als je ineens op een andere zit. Gewoon eventjes wennen, die pony loopt een beetje anders (grotere/kleinere passen, misschien beetje kreupel, die dingen)

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 13:32

Je zal wel aan de andere gangen van deze pony moeten wennen, maar ik zou ook meteen weer beginnen met lessen! En dan niet stoppen omdat het zo goed gaat. Ik spring in het Z en krijg ook nog steeds les......

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:02

Juist ook als het goed gaat lessen, want dan kun je vooruit gang boeken en leert je instructrice je weer nieuwe en moeilijkere dingen als je de oude oefeningen onder de knie hebt

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:20

Ik kan je verhaaltje moeilijk volgen... eerst even de FAQ doorlezen...

remie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:49

je verleerd de draf niet, misschien ligt het aan de pony ?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 15:19

Zulk soort dingen liggen meestal niet aan de pony.. De ruiter denkt veelal van wel, maar 9 van de 10x (als het niet meer is) is dat echt niet zo.

Oorzaak is vaak de ruiter/ slecht passend tuig etc..

(niet specifiek op dit topic bedoeld, maar in het algemeen gezegd trouwens.. Het zou mij gewoon verbazen als het aan de pony ligt, ervanuit gaande dat pOnylOver niet is gaan rijden op een kreupel paard dan hé?! )