Ik had Romanov en mij ook ingeschreven, als ervaring voor hem maar ook zeker voor mij, aangezien ik niet zo'n held ben en al gauw onzekerheid naar mijn paard uitstraal. Van Romanov was ik van tevoren al wel overtuigd dat hij niet heel vreemd zou doen, gezien zijn coole gedrag normaal gesproken.
Mijn obstakeltraining begon eigenlijk al tijdens het inrijden, ik had nog niet eerder met zo veel andere ruiters (en een longeerder) tegelijk in de bak gereden, maar Romanov reageerde er zo goed als niet op, ook niet toen er een enorme hagelbui op het dak kletterde. Braaf paard!
Hier komen de foto's van mijn obstakeltraining-parcours:

Als eerste na binnenkomst in de bak moest je langs een rij stoelen (niet eng) met aan de kant van het juryhok een aantal wapperende stroken plastic, veroorzaakt door een grote ventilator.
Romanov vond het aanvankelijk heel griezelig zoals je kunt zien aan de manier waarop hij staat hier.

Langs een ladder en een olievat (niet eng!) en langs Eric, die alles op video heeft vastgelegd.

Door het "vliegengordijn". Ik heb gevraagd of er een stukje opzij gedaan kon worden, dat vond ik al moeilijk genoeg voor mijn jonge paard. Hij deed het na wat aarzelen braaf.

En gelijk weer terug er doorheen.

Nog een keer door het vliegengordijn.

Langs een parasol en paraplu. Romanov kijkt wel maar is niet onder de indruk!

Door een gangetje van plastic zeilen heen (het was ongeveer een meter breed). Dit deed hij zonder enige aarzeling, vol vertrouwen.

Hier moest je eerst langs 2 geparkeerde fietsen (geen enkel probleem, hij keek er niet eens naar!) en dan om het rubber bootje heen. Dat ging ook weer supergoed.

Hier mag hij van mij even aan het bootje snuffelen en ruiken.

Nog een rondje, dit keer houd ik zelf het vliegengordijn een stukje voor hem op. Even later schrok hij omdat de linten op zijn kont kwamen, maar na een meter weggedraafd te zijn was hij gelijk weer rustig.
Toen ben ik er op gegaan, en heb het parcours vervolgd.

Door het gangetje.

Langs de fietsen en de boot

Om het tentje heen

Langs het wapperende plastic

En tot slot door het vliegengordijn.
Wat een braaf paard he, die Romanov!

haha