dank je wel helene
dingen waar ik op moet letten:
*hakken uitdruiken
*handen dichter bij mekaar en hoger
*rug recht houden
*benen niet naar voren steken
Ik ga er ook bi jzeggen dat ik meer voor het springen ben dan voor dressuur.
nou hier de foto's:
sorry maar ik ben de foto vergeten te draaien
Zo dit was het dan ,brand maar los mitsopbouwend
& een leuke pony 

Wat ik zie gebeuren, is dat je achterin je zadel gaat zitten, waardoor je je voeten naar voren steekt en je hakken niet meer uitdrukt. De teugels zijn te lang, maar om toch je pony goed te beheersen doe je je handen uit elkaar en naar achteren. Je houdt je buitenhand ook schever dan de andere. De tips die ik je kan geven zijn dat je je beugels voor dressuur best een gaatje langer kunt doen, ga niet zo naar achteren in je zadel zitten maar gewoon in het midden en hou je teugels wat korter als je nageeflijk wilt rijden. Let goed op dat je je handen recht houdt en bovenop de manenkam. Als je een bocht wilt maken, hoef je niet je hand van de hals af te halen, maar je kunt die beweging ook maken met je hand op de hals door een kneepje in de teugel te geven. Maak je benen lang, net alsof je met je hakken de grond aan wilt raken (niet overdrijven). Dan hou je je hakken makkelijker naar beneden. Ik heb ook het idee dat je zadel te klein is voor jou, maar dat kun jij natuurlijk zelf beter beoordelen. Ik vind het er netjes uitzien voor een springcombi !!