Eindelijk Springen met Nike!! (veel!)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Eindelijk Springen met Nike!! (veel!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 23:04

Jaa, want nu mag ik eindelijk es gaan te springen met Nike! Vorige week had ik al een keer met haar gesprongen alleen wat lager. Nike kan goed springen(heeft eerst ook concour gesprongen) maar doordat ze iets heeft gekregen en kreupel is/was geworden mocht ze niet meer springen. Ik mag dus met haar springen nu. (voorzichtig aan) en als ze dan de dag erna nog goed loopt is het goed en mag ik vaker met haar springen. Zo niet, jammer maar geen springen meer dan.

Eerst natuurlijk losrijden, ik reed nu in een andere wei dan waar ik normaal rijd en dat is ook even wennen. Nike had vandaag niet zo'n geweldige zin om te zakken voor dus ging dat ook weer wat moeilijker Ben nu ook veel bezig met proberen der achterbenen der beter onder te krijgen en ut gaat daarmee ook steeds beter! En Nike vond ut nodig om als ik haar tikte met de zweep te gaan bokken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn toen ging ik proberen om der buitenbeen der wat beter bij te krijgen want die gebruikte ze net niet genoeg
AfbeeldingDat lukte wel maar toen ging ut voor even mis
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn zie hier de uiteengelope mesthoop
AfbeeldingNetjes! Nu ik nog
AfbeeldingToen ging Nike weer even Arabier-achtig doen
AfbeeldingBalkjes draven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn de eerste sprong.. die direct mis ging
Afbeelding2e ging beter
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingEn iets hoger, waarbij Nike raar deed en bedacht dat ze de grond wel even wou onderzoeken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik weet dat mijn houding bij het springen niet echt geweldig is. Ik moet soms meer meegeven, maar ik zet me handen al niet meer zo vast zoals ik eerst deed. Ook bij het gewoon rijden is mijn houding verre van goed, waarom ik niet altijd recht zit komt door mijn rug(heb iets aan mijn rug en daarbij ook last van met springen) maargoed, ik ben ook meer aan het proberen Nike goed te laten lopen dan te letten op mijn houding
ChingYi, bedankt voor het meegaan, helpen en maken van de foto's!
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 27-02-06 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:06

Ziet er leuk uit! Iets meer naar voren ''buigen'' bij het springen, maar dat lukt bij mij ook niet hoor

Leuk paardje!

Lisjah

Re: Eindelijk Springen met Nike!! (veel!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:07

Ik vind het er netjes uitzien!:j
Misschien op enkele foto's lijkt het alsof je een beetje meer mag meegeven maar ja ik ben alles behalve een spring talent

Lieke_wuiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:07

wat is nike toch een leuk paardje
leuke foto's

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:08

Leuk!

Ziet er goed uit hoor!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:10

Heey meid, ja zoals je al zei iets meer megeven boven de sprong zelf, en probeer ook wat minder naar de grond te kijken met het inrijden. Chingyi!! leuke foto's
Voor de rest is je houding wel goed, jammer dat ej last van je rug hebt, heb ik ook snel, dan duik je gauw naar voren, dat voelt beter aan, maar toch probeer het he en veel plezier verder met onze lieve nike

Groetjes [***]

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:11

Leuke foto's !!!!!

Ik vind jullie wel een goede combi

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:13

Jeetje.... dat is een hele andere pony !! Echt helemaal te gek meid, jullie gaan keihard vooruit.
Over de springhouding zeg ik niks, want daar ben ik zelf een ramp in gewoon lekker blijven oefenen

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:19

Hey Patty! Het ziet er goed uit!
Ik vind Nike steeds mooier worden, ze (of hij??? ) wordt er steeds knapper op.

Ga zo door!

horses_freak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:20

Heeey patty!
Leuk joh... heb egt spr veel zin in morgen kan ik nike eindelijk eens zien... en mariska natuurlijk! het ziet der wel goed uit!
Groetjes jouelle xxxxx

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 23:24

Allemaal bedankt!

issaschar; jep zal ut volgende keer proberen (ut kan me wel lukken..maar arme ruggetje )

[***]; ik kijk naar Nike zal ut proberen idd! echt irritant en pijnlijk Vaak ga ik dan ook ingezakt zitten perongelijk.

vivanes: ja heh! Eerst zag ze der heel anders uit. In de zomer word ze nog mooier

horses_freak; heej, ja ik ook! Hoop dat ut door kan gaan!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:17

hhihi hij springt in de splagaat erover.
ziet er leuk uit

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:26

Hey Patty!

Nou bij de dressuur vind ik het er erg netjes uit zien! Bij het springen zie je dat hij soms te vroeg springt! Maar verder wel netjes!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 07:05

Leuke foto's Patty!
Het ziet er steeds beter uit
Leuk dat je nu eindelijk weer een sprongetjes met Nike mag maken Commentaar heb je zelf al gegegeven

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 07:52

Ziet er weer netjes uit Patty, vooral de foto's met een wat actievere achterhand zien er goed uit
Bij het springen moet je proberen je bovenlichaam iets meer te kantelen, dan kun je ook beter mee gaan geven

Tessaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:19

ziet er leuk uit

horsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:32

je mag wel wat meer megeven met je handen...
maar verder ziet het er wel goed uit hoor

Nyncke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:36

Dat ziet er netjes uit . Ik vind je houding bij de dressuur niet eens erg storend hoor. Bij het springen zie ik dat je erg ver uit het zadel komt en je benen daarbij naar achteren 'vliegen'. Probeer jezelf klein te maken, vouw jezelf als het ware als een harmonica iets meer op. Je hoeft niet eens zo ver naar voren uit het zadel komen; iets je billen uit het zadel en je bovenlichaam dat je dan naar voren brengt doet de rest. Je zult zien dat je je benen dan ook beter op hun plaats kunt houden en je handen niet meer nodig hebt om je evenwicht te bewaren. Dan kun je ook gemakkelijker meegeven.

Het is een kwestie van de verlichte zit regelmatig even oefenen, dat kun je gewoon tussendoor in draf en galop doen, of zelfs in stap. Eerst kleine stukjes en als je het gevoel hebt, kun je het wat uitbouwen.

Maar ga zo door hoor, het ziet er verder goed uit!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 08:38

Ziet er netjes uit fijn dat het zo goed ging

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:13

ziet er leuk uit
Bugs is ook kreupel geweest en ik mag over 5 weken alweer beginnen met springen
leuk paardje ook

Lautj_Moedj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:33

Leuke foto's en leuk paardje op de 5de en 6de foto wel op het goede been lichtrijden

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:56

ging lekker he, af en toe haar stuiteracties
(volgende keer eerder waarschuwen voordat ik weer bijna een hoef tegen ze aan krijg en iets verderaf voor een spectaculaire foto )
Nikey is echt een lieve teddybeer

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 11:29

Iedereen bedankt
veraA; zal eraan denken, heb nogal snel de neiging om recht omhoog te gaan.

Nyncke; zal eraan denken, zo gewoon in stap,draf,galop doe ik dat wel vaker. En dan gaat het wel goed. Maar met het springen vaak niet zo Altijd handig als er iemand bij is die zecht iets meer meegaan, iets meer dit iets meer dat.

Bugsje_loveu; wat fijn dat hij/zij zo snel weer mag springen! Nike heeft vanalles gehad met ur kreupel gedoe en het was alweer iets van 1 jaar geleden dat ze zo iets heeft mogen springen. (En 2 tot 3 jaar geleden sprong ze hindernissen van 80/90 cm of hoger)

NuttigeNero; Ik probeer het nog altijd te zien maar het lukt nog steeds niet Gelukkig zei ChingYi ut als ik op het verkeerde been reed (als ze het zag)

ChingYi; Whaha ja opzig wel Moet je maar niet daar gaan staan en gewoon oplette Nike is teddy

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:10

De dressuur ziet er echt leuk uit
Bij het springen moet je opletten dat je niet in het zadel gaat 'staan'
Vindt het er netjes uitzien!

Saltoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:17

ziet er echt al goed uit !
Probeer je hielen wat meer uit te drukken en boven de sprong moet je je bovenlichaam naar de hals toe plooien , niet gewoon rechtop gaan staan.