Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

meisjj schreef:vraag ik me ook af, of vind je het zo intresant dat jou paard bokt in de galop wel 4 keer, at je het graag met de hele wereld wilt delen?
in dat geval, gefeliciteert!

Ravenna schreef:Dat vind ik dus niet!
Iedereen denkt meteen met tikken met de zweep iets af te leren maar de zweep heb je juist nodig om iets aan te leren (ter ondersteuning van...)
Ik vind dat als die bokt om goed achter in het zadel (op je kont) te blijven zitten!
Mijn paard deed/doet het ook (als ik ga tikken met de zweep lanceerd ze je "en terecht")ik heb geleerd goed te blijven zitten een paard doet het omdat hij je uit balans wil krijgen om zo onder het werk uit te komen (in het geval wat jij zegt dat hij dus wil gaan rennen).
Jha een paard gaat rennen (omdat hij het moeilijk krijgt is het eerste idee rennen "een paard is niet voor niets een vluchtdier").
Probeer het door: aan te laten springen en als die begint te bokken op je kont zitten en dan ook opletten dat die niet harder gaat.
Elke keer als die dus harder gaat weer terug nemen in draf en dan rustig laten draven (verzamelen) en dan weer aanspringen gaat die weer te hard weer terugnemen.
(dit kan heel lang duren voordat het eruit is)
Groetjes Ravenna
ps: Mijn paard is een renpaard geweest en die doet het ook!!
Ravenna schreef:Dat vind ik dus niet!
Iedereen denkt meteen met tikken met de zweep iets af te leren maar de zweep heb je juist nodig om iets aan te leren (ter ondersteuning van...)
Ik vind dat als die bokt om goed achter in het zadel (op je kont) te blijven zitten!
Mijn paard deed/doet het ook (als ik ga tikken met de zweep lanceerd ze je "en terecht")ik heb geleerd goed te blijven zitten een paard doet het omdat hij je uit balans wil krijgen om zo onder het werk uit te komen (in het geval wat jij zegt dat hij dus wil gaan rennen).
Jha een paard gaat rennen (omdat hij het moeilijk krijgt is het eerste idee rennen "een paard is niet voor niets een vluchtdier").
Probeer het door: aan te laten springen en als die begint te bokken op je kont zitten en dan ook opletten dat die niet harder gaat.
Elke keer als die dus harder gaat weer terug nemen in draf en dan rustig laten draven (verzamelen) en dan weer aanspringen gaat die weer te hard weer terugnemen.
(dit kan heel lang duren voordat het eruit is)
Groetjes Ravenna
ps: Mijn paard is een renpaard geweest en die doet het ook!!

Nee lol ,het kan echt zoveel zijn , maar als het maar 1malig is zou ik me nog niet veel zorgen maken
(en dat doe je precies ook niet)
mijn paard is nogal een baserig typje die nogal graag de leiding wil, dus zodra we het uitgevochten hebben (na 3 uur) is het ook gelijk over... maar eerst de oorzaak zoeken is beter
Ravenna schreef:o.k, een paard loopt ten eerste niet met je te sollen (hij weet niet eens wat dat is) een mens wel dus die denkt dat een paard dat wil doen!
Ten tweede je gaat toch niet (3 uur) met een paard in gevecht dat heeft toch helemaal geen nut dat dier is toch sterker![]()
maarja ieder zo zijn eigen manier van rijden!
kattie schreef:een paard is gewoon een dier met gevoel.. waarom zou een paard niet proberen onder het werk uit te komen.