jagermeister @ work (zweeds volbloed)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vannie

jagermeister @ work (zweeds volbloed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:55

dit is weer mijn zus nakita aan het werk met onze nieuwe aanwinst
jagermeister

Afbeelding

dit paard heeft mijn zus gekregen omdat de vorige eigenaren er niets meer mee konden hij was gevaarlijk.
en mijn zus is nogal handig (ze is een leerlinge van antoine de both)en rijd veel probleem paarden

ze heeft hem nu ongeveer 1.5 maand en het gaat best goed hij leert al aardig te ontspannen (het dier had zoveel spanning in zijn lijf hij wilde alleen maar heel hard en bokken )

eerst nog even aan de longe

Afbeelding Afbeelding

en toen lekker los hij was wel wat gespannen vandaag maar ze had er al weer een paar dagen niet opgezete omdat hij net gechipt was
maar het ging wel ok

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

ik bewonder mijn zus heel erg want wat zij met paarden kan is echt ongelovelijk

groetjes vanja en nakita

skippy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:55

ziet er leujk uit en wat supermooie laarzeb

farahtjuh

Re: jagermeister @ work (zweeds volbloed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:58

ziet er echt heel netjes uit !
een leuk paard lief koppie
mooie laarzen

groetjes farahtjuh

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:24

Ziet er super uit voor 1,5 maand!

Mooie uitstraling heeft het paardje, en je zus heeft hele mooie laarzen

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 18:37

die laarsen zijn lipica laarsen
en helemaal niet duur
180 euro

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:40

Ziet er inderdaad ontspannen uit [Goed dat je zus met bodyprotector rijd zeg!]
En wat heeft dat paardje een leuke naam, Jägermeister

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:42

Leuk paardje hoor, alleen probeer je handen meer naar voren en omhoog te plaatsen zo krijgt het paard meer de kans om zijn beweging af t emaken en zijn balans te zoeken. Probeer j eook lang te maken. Maar het wordt vast wel wat met jullie Succes verder

Rieta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:04

wat een stoere naam zeg ziet er netjes uit verder ik hou niet zo van die laarzen maarja ieder heeft zijn smaak he

silden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:47

Jagermeister doet het super goed.
Heb hem nu pas een maand en loopt al niet meer met z'n billen bij elkaar geknepen.
Jagermeister heeft altijd in zweden gewoont.
De vorige eigenaar kon niks met m. Hij deed onwijs hard rennen als hij een tegenligger zag.

Het gaat nu echt super.

groetjes Nakita

skippy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:48

haha das niet duur dan moet ik ook maar een paar halen

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:20

ik vind de laarzen niet mooi
Leuk paard en ziet er goed uit..

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:27

mooi paard hoor, en ziet er goed uit..

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:27

Leuk paard. Maar je handen zien er heel rommelig uit. Probeer die eens wat lager, rechtop en meer bij elkaar te houden.

silden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:33

Ik heb een zo genoemde lage hand. (elleboog, pols en mond van het paard in een lijn.) Moet toch goed zijn. De binnen teugel is de openings teugel en vraag ik stelling dus die moet dat iets hoger zijn. Vind het trouwens knap dat je vanaf een foto kan zien dat mijn handen rommelig zijn.

groetjes Nakita

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:37

Dat is niet zo knap hoor, dat kan iedereen zien Het is niet aanvallend bedoelt, enkel maar een tip waarop je kan letten. Je handen gaan op de foto's vaak richting je buik, en daar moeten ze niet zijn. Ook heb je je handen op sommige foto's ongelijk en lijkt het alsof je je handen soms plat hebt. Als je hierop let kan je welllicht de aanleuning van je paard nog fijner voor elkaar krijgen.

kennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:54

ik wil hier ook graag even op reageren...
ik vind het knap dat je met (rommelige) handen zo een paard kunt rijden want wat ik al eerder heb begrepen is dat dit paard niet echt te vertrouwen is. dus ik vind het niet raar dat ze haar handen iets te ver uit elkaar heeft.

groeten kennie

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:57

Hey, dat is JJ. Wat fijn dat hij nu een lekker plekje heeft zeg Hij ziet er best uit!

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:15

Mooi paard, goed dat hij nog een kans krijgt, ik vind je handen niet storen eigenlijkk zolang je er niet mee trekt is het goed, en dat vind ik niet terug, dus zo blijven doorgaan!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:21

ziet er leuk uit.. veilig zo'n bp ..

mooi koppie zit erop zeg

Sily

Re: jagermeister @ work (zweeds volbloed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:26

Knap dat je dit in 1.5 maand voor elkaar hebt gekregen, en fijn dat hij een nieuwe kans heeft gekregen, vind het altijd leuk om te zien hoe sommige paarden opknappen bij een ander persoon.

Ik vind zelf ook dat je binnenhand op veel foto's richting je buik gaat, maar dat kan komen omdat ik dat dus juist moet afleren en stelling moet vragen door mijn binnenhand iets naar binnen te doen in plaats van naar me toe halen en hoger planten.

Maar denk dat je pas echt een gied beeld kan krijgen als je paard helemaal lekker te rijden is en van heel zijn verleden af is zogezegd.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:27

Spanning ? Dat paard ? Weet je zeker dat je de goede foto's bij het juiste verhaal hebt gezet ?

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:05

Als het hetzelfde paard is... (en ik weet bijna zeker dat dat zo is). Deze kwam broodmager van een handelaar of iets dergelijks vandaan... En dan bedoel ik echt broodmager. Lichamelijk zag hij er echt al langer top uit..!

Hardstikke leuk dier, lief, leuk om te zien... Alleen zoals al aangegeven was, soms ging er een knopje om (bij tegenliggers?) en dan ging hij echt blind aan de ren. Hij rende dan zo over en tegen alles op wat er maar in de weg kwam.

Ik heb er eerlijk gezegd ook erg veel respect voor dat dit dier dus bij vannie terecht gekomen is en niet doorverkocht is, maar weggegeven aan iemand die bekend is met zijn probleem. Dit paard is/was echt onbetrouwbaar en onvoorspelbaar. Het is echt heel leuk om te zien dat hij een eerlijke kans krijgt want dat heeft dit dier echt verdiend.

En of iemand zijn handen dan wel of niet recht houdt is wat mij betreft echt dan zo ontzettend onbelangrijk...

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:26

Ik ben het helemaal met VValar eens, vaak werkt één van je handen terug, en dan is de lijn waarvan jij zegt dat die er is, nu juist verbroken. En door je handen dichter bij je buik te houden, heb je een minder elastische verbinding. Je hele houding overigens is op je handen gericht, met een bollere rug en de overige ingredienten die daarbij horen, dus daaraan kon Vvalar dat zien.
Dat is niet erg overigens, iedereen heeft zo zijn minder sterke punten en zeker op een moeilijker paard is dat ondergeschikt. Maar zeggen dat het niet zo is vind ik eerlijk gezegd niet zo slim!

Ik vind het wel knap dat je het dier zo goed weer op de rails hebt en veel succes met em.

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 11:33

bedankt voor jullie reacties

LIEDJE jah hij was nog wat gespannen maar vergeleken hoe het was viel het heel erg mee

het rijden gaat heel erg goed en over die handen jah kom maar eens kijken naar nakita dan kan je zien hoe ze rijd
want als er een netjes zit en stil is met haar handen dan is nakita het wel
en vergeet niet ze rijd op een klassieke manier paard he en dat is toch wel wat verschillend van het normale rijden van tegenwoordig

dus mischien ziet het er rommelig uit maar dat is het zeker niet

en VENETIE ze zit kaarsrecht hoor het komt door haar jas denk ze heeft zelfs een bodyprotector om en daar kan je echt niet krom mee zitten

en ik vind het wel jammer dat er altijd weer mensen zijn die heet VEEL beter weten en van een foto kan je niet zoveel afhalen hoor

want wat mijn zus doet zou iedereen respect voor moeten hebben
ze knapt veel paarden op met problemen paarden die helemaal niets meer willen of kunnen paarden met rugproblemen enz. en jah ze knappen allemaal op
mensen komen ten einde raad naar haar toe

dit paard was anders naar de slager gegaan omdat het onhandelbaar was
nu is hij rustig vrolijk en niet meer zo gespannen
hij was zo gespannen dat als je je stem verhief hij al helemaal in panniek raakte
zelfs de dierenards stond van zijn metamorvose te kijken

groetjes vanja

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:40

Het is allemaal niet aanvallend bedoeld en dat jouw zus goed rijdt, wil niet zeggen dat anderen dat niet doen hè!

Ik vind de binnenhand op sommige foto's ook wat streng doorkomen (idd richting buik, ipv opzij), maar misschien zijn dat momentopnames! En idd ze zit wat voorover, weliswaar met een rechte rug, maar toch
Verder ziet het er toch goed uit en iedereen vindt het super dat ze het paard nog een kans geeft!

Ik vind het wel storend dat haar jas openhangt! Bij ons werd daar altijd wel streng opgelet: jas dicht tijdens het rijden...