topper in training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

topper in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 14:15

Gister foto's gemaakt van onze training. We hebben wat dipjes gehad en beginnen daar nu langzaam uit te komen. We izjn nu keihard aan het trainen voor onze eerste L1 wedstrijden in april.
De foto's staan door elkaar!

Afbeelding

Draven en een keer doorvragen
Afbeelding

Stukje doorzitten en hem daarbij ronder vragen
Afbeelding

Rustig galopje
Afbeelding

Galopje op de volte
Afbeelding

Duidelijke foto van het probleem waar we tegenaan lopen, het doorzitten en hem daarbij over de rug houden.. Hij zit voor mij ontzettend moeilijk en ik ben zo druk bezig met zitten dat ik de rest gewoon vergeet
Afbeelding

Nog steeds doorzitten en hier zie je dat ik iets meer naar voren zit (voor mij ontspannender) en hij zakt daardoor ook meteen
Afbeelding

Mooi vertrokken middendraf , mag nog ronder blijven
Afbeelding

Dit is denk ik een foto van het losrijden
Afbeelding

Later in het werk, wat hoger instellen en daarbij een stukje schoudervoor en hierin wegrijden (zoo moeilijk )
Afbeelding

Laag over de rug galopperen
Afbeelding

Nog een fijn galopje, (hakken laag )
Afbeelding

Dat waren ze

GillyZidane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:16

ziet er heel netjes uit,
dat gaat wel goed komen in de L denk ik zo!

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:17

Ziet er leuk uit, alleen vind ik dat je soms nog een beetje te veel met je handen inwerkt.
Leuk setje trouwens.

Susanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:21

mooi... maar je kijkt nogal naar je paard en je zit wat voorover,, of lijkt dat zo?

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:26

Hej , ziet er netjes uit seg !!!
je benen liggen zeer mooi !!! idd het lijk wel dat je voorover zit (soms)

gr lynn

btw wat een zadel !!! *kwijl*

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:29

Hey,
Over dat doorzitten.. je kwakt als het ware je schouders naar voren (op de 2e foto van het doorzitten) Ik doe dit ook. Je blijft door voorover te gaan zitten achter de bewegingn van je paard,.
Probeer bij het doorzitten gewoon rechtop te blijven zitten, niet naar achterenhangen, dan krijgt je hetzeflde effect als voorover zitten. Probeer je bekken los te koppelen van je bovenlichaam en BLIJF ademen (erg moeilijk maar werkt echt wel!)

Verder: Ontzettend leuk paard, mooie kleur optoming en zadel.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:30

gaat toch hartstikke goed, en de kleur bruin staat je paard echt goed
moet me helemaal inhouden

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:21

Ziet er goed, is er veel verschil nu met dit (:~) zadel kwa rijden?
Alvast heel veel succes komend buitenseizoen (maar we zullen ons nog vast wel eens tegenkomen )

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:36

probeer achterover te zitten en naar je hand toe te rijden, je rijd met te losse teugels waardoor je je handen helemaal naar je buik moet halen.

Paard doet achter ook niks en is er niet lekker door...Ook laat je de buitenhand vaak loshangen en werkt dan met je binnenteugel in.

Vind het wel een erg leuk paard, en het bruine staat hem super!!!
Krijg je veel les?

Verder heel veek su6 in de L1

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:42

Ziet er goed uit hoor en wat betreft doorzitten, mijn paardje zit ook niet zo heel gemakkelijk, nu heb ik elke week aan het begin van de les zitles, even bijzetten met een touwtje instructice pakt haar aan de lijn teugels en beugels eraf en rijden maar dat een kwartier of zo elke keer, werkt echt super (en ze is dan meteen lekker los ook!)

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:44

ziet er netjes uit. Let wel op je handen dat je die niet vast zet op je benen.
Doe ik ook hoor...Erg iri om er vanaf te komen. Ik kreeg een takje in me handen van me instructrice en die mog ik niet laten vallen en niet verplaatsen

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 16:49

Nimmedor schreef:
probeer achterover te zitten en naar je hand toe te rijden, je rijd met te losse teugels waardoor je je handen helemaal naar je buik moet halen.

Paard doet achter ook niks en is er niet lekker door...Ook laat je de buitenhand vaak loshangen en werkt dan met je binnenteugel in.

Vind het wel een erg leuk paard, en het bruine staat hem super!!!
Krijg je veel les?

Verder heel veek su6 in de L1

Reageer je wel op de goeie foto's? Ik zie op geen enkele foto een loshangende buitenteugel, en ik werk op 1 foto door met mijn binnenhand.

Muiszje: ik kan (nog) niet anders doorzitten. Mijn paard zit echt gruwelijk moeilijk, zelfs mijn instructrice kan er niet opzitten. en in combinatie met mijn rugklachten gaat dat niet goed.. Ik ben allang blij dat ik uberhaubt kan zitten. We zijn dit steeds meer aan het uitwerken, en als je ziet hoe ik nu kan zitten vergeleken met eerst.

Vind het grappig dat mensen zeggen dat ik teveel met m'n handen doe. Dat je dat kan zien vanaf een foto? Ik heb 1 foto waarop ik meer vraag aan de binnenkant. Verder doe ik niks met mijn handen. Ik schuif heel veel in lengte van de hals van mijn paard en ben soms idd te laat met teugels op maat maken waardoor ze soms wat lang zijn en ik dus te hoog zit met mijn handen. Maar ik vind het belangrijker dat hij op dat moment gewoon uit/in schuift als ik dat vraag, en maakt me niet uit hoe ik dan zit, het is immers training.

Van dat voorover zitten klopt, maar ik moet een keuze maken. Kaarsrecht opzitten kan ik niet met mijn rug en de fysio is soms ook niet zo blij met het feit dat ik paardrijd. Op het moment dat ik wat naar voren zit ontlast ik mijn rug waardoor ik minder blesseer...

Verder bedankt voor de reactie's.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 17:59

Wowow, bruin

Wat een geweldig paardje, Ymke
Ik vind het er súper uitzien!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:01

ik wilde zeggen dat je beugels wat te lang zijn, maar vermoed dat je dit doet vanwege je rug?

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:04

k vind het er wel goed uitzien, het zijn idd moment opnames maar probeer toch die achterhand er lekker onder te krijgen. Dat probleem met doorzitten ken ik. Sommige paarden zijn extreem moeilijk terwijl het op een ander paard prima gaat. Ik vind het er netjes uitzien een wat een geweldig zadel en hoofdstel heb je!

Skitter

Re: topper in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:20

Ik vind dat je je handen prima hebt hoor! Inderdaad opletten dat je teugels niet te lang worden, zo 'verslechterd' het contact met de mond.

Hou je paard lekker actief, ik vind hem wat 'sloom' lijken op de fotos. Maar goed, het zijn maar fotos inderdaad.
Ik vind het een ontzettend leuk paard en het bruin tuig staat hem werkelijk super! Ook pas jij er heel goed op. Hij is niet zo groot of wel?

Tja, ik kan eigenlijk ook niet goed doorzitten, alleen als het paard een echte doorzitdraf heeft, anders lukt het me echt niet. Maar je werkt eraan, en je komt er heus wel!
Succes in de L1!

Edit:
Ik vind de fotos in je profiel van Hiawatta in zijn lemon setje echt heel mooi! Daar is hij lekker actief!

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:40

Ik vind het er nog wat onrustig uit zien..
Wel een heel mooi zadel heb je
Succes verder

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 19:56

Skitter: hij is maar 1.63m en ik ben 1.81m, maar hij is heel breed, dus dat compenseerd weer mooi.

Muislover: Hoezo onrustig? Omdat hij verschillend loopt qua hoofd/halshouding?

Ik ben ook nog steeds helemaal blij met ons bruine setje

tallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:58

volgens mij wil iemand hier alleen maar leuk commentaar krijgen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:00

Natuurlijk, wie niet?

Ik doe alleen wat met commentaar waarvan ik vind waar ik wat meekan of waarvan ik weet dat het waar is..

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:01

tallie schreef:
volgens mij wil iemand hier alleen maar leuk commentaar krijgen

Klopt!
Ziet er best leuk uit, lijkt mij idd ook wat te veel met de handen te werken en als de hals wat gespierder is zal het er vast nog mooier uit zien, maar die hals heb je niet snel..Succes in de L1..

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:05

NonnyNancy schreef:
en als de hals wat gespierder is zal het er vast nog mooier uit zien, maar die hals heb je niet snel....

Wat is er mis met z'n hals

Het is gewoon met bokt dat ze een perfect plaatje zoeken en zodra je ergens tegenin omdat je het er niet mee eens bent , dan ben je een miep die alleen maar positief commentaar wenst.
Toevallig weet ik van mezelf dat ik abosluut niet sterk in mijn handen ben, ongeacht waar ik ze ook heb. Als ik teveel zou doen met m'n handen zou ik door mijn instructeur van m'n paard getrokken worden.. Omdat ik er zelf bij ben, lijkt mij dat ik meer van het moment afweet dan iemand die alleen de foto's bekijkt..

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:07

Ik vind het er leuk uitzien. Natuurlijk zijn er schoonheidsfoutjes, maar wie heeft die niet. En daarnaast, we hebben het hier over een aankomende L combinatie, niet over een doorgewinterde dressagequeen zeg maar.

Ik vind het er over het algemeen ontspannen uitzien. het paard durft zo nu en dan goed wat lengte in de hals te pakken en de hand te volgen, wat mijn inziens een teken is van vertrouwen. Op een enkele foto komt hij wat achter de loodlijn, maar ik heb het vermoeden dat dit in de overgangen is (correct me if i'm wrong). Maar naarmate je verder gaat komen en hij meer verzameld en actief wordt van achter trekt dit vanzelf wel weg. Kleine tip misschien is om toch eens aandachtig naa de positie van je binnenhand te kijken op sommige foto's, je trekt er niet mee heb ik het idee, maar je zet hem wel vrij ver naar binnen toe.

Succes samen in de L1. Moet goedkomen!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:15

Als je foto's neerzet dan kun je commentaar verwachten.

Ik vind zelf dat je de hals nogal een verbuigt en dat heeft vaak een negatief effect op de lengtebuiging en het achterbeengebruik.
Ik vind de inwerking van je handen niet zo heel erg mooi. Net als wat Nimmedor zegt zou je teugel korten mogen zodat je hand meer voor je blijft. Op het moment dat je hand zover terug komt dat wordt je altijd strak in je schouders wat je zit ook niet ten goed komt.
Hoop dat je er iets mee kunt.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:46

Ha Ymke

Het ziet er goed uit vind ik. En dit is een training en wie vraagt niet eens zijn paard lekker door, waardoor de spiertjes lekker los komen!! Verder heb ik ook wel eens op hem gereden, en hij zit inderdaad niet als lekkerste door!! Verder zie ik dit liever dan wat hij vroeger wel eens heeft gedaan, dat is hoofd omhoog en dan zijn zin proberen door te drijven. Ik vind dat je paard veel meer respect voor je heeft gekregen. Verder heb je veel plezier met je paard en dat lijkt me het belangrijkste.