Coberlina (v Flemmingh) opnieuw @ work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Coberlina (v Flemmingh) opnieuw @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 21:57

hey
naar aanleiding van vorig topic (mooie combi?, bla bla bla) nog maar een keer nieuwe rijfoto's van Coberlina en mezelf. Vandaag was de 8e keer dat ik haar reed
Voorgeschiedenis : Coberlina, Flemmingh x Amulet, wordt 4 jaar in juni.

Zo ongeveer de eerste keer dat ik haar reed:
Afbeelding
Afbeelding

Vorige week:
Afbeelding

En vandaag:
losstappen:
Afbeelding
ze gaat zelfs al een paar pasjes opzij in stap
Afbeelding
ging even proberen of ze schouderbinnenwaarts snapte. Ze ging alleszins wel opzij voor mijn hulpen
Afbeelding
draven...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
charmant moment
Afbeelding
en een galopje
Afbeelding

voila. Ik weet dat ze zich nog graag lang maakt, en ze loopt ook op de voorhand ja, maar we zijn nu pas 3 weken bezig met wat dressuurmatig te rijden. Hiervoor sprong ze met een jongen (die alleen ook maar springen deed). Ze is zadelmak sinds oktober... Heb ook gezien dat het lijkt alsof ze naar voren toe duwt op het bit, maar ze is helemaal licht in de hand, dus ik let daar volgende keer zeker op
xxx

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:01

hey kim!

Ik vind het er goed uitzien hoor! Ziet er beter uit dan vorige keer
Ik vind Coberlina wel goed bij je passen, je zal er nog veel plezier aan beleven denk ik.

Haar buikje begint er ook goed uit te zien e ben benieuwd wat er uit gaat komen, ik kom wel op kraamvisite e

Doe zo verder kim!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:53

ik vind jullie wel ene leuke combi om te zien, maar als dressuurpaard zie ik dit paard nog niet zo snel, al is het al vanwege haar bouw(lijkt wat overbouwd en vrij veel op de voorhand)
maar met goede training kan er een hoop aan verbeterd worden maar dat merk je zelf het beste
vind er iig vooruitgang in zitten en zou zeggen ga zo door, je bent zo te zien op de goede weg

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:55

wauw, dat dekje staat hem erg goed! Jullie zijn in ieder geval een leuke combinatie. Hij loopt soms wat op de voorhand, maar ik snap dat je daar aan werkt.

Coberlina

Re: Coberlina (v Flemmingh) opnieuw @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 00:12

hey
ze is nog serieus overbouwd, daarom ook loopt ze zo erg op de voorhand. Ze is pas 3,5 en zal nog een groot stuk groeien verwachten we
Ze neemt het werk wel snel op, dus we hebben er goed oog in

Tips zijn altijd welkom, ik kan er maar uit leren
xxx

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:22

zag idd later pas dat ze nog 4 moet worden, dan kan ze nog een heel stuk bijtrekken
vind het rijden igi al wel vooruitgegaan sinds de vorige keer, dus lekker door blijven gaan, als ze zelf lekker mee wil werken scheelt het al veel, en als ze dan helemaal uitgegroeid is en sterker is etc zal het er nog een heel stuk anders uit zien denk ik

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:02

Mooi toekomstig-eigen-paardje heb je!
Ziet er al weer een stuk beter uit als de eerste foto's die je liet zien, volgens mij leert ze best snel of niet?
Nou maar hopen dat ze snel van jou is

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:01

Je boekt erg veel vooruitgang met Coby!
Amper 3 weken geleden had dat paard geen evenwicht in draf en nu kan ze al verruimen! Over 2 weken zullen we nog eens foto's nemen om nog eens wat vooruitgang vast te leggen!
Doe zo voort eh

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:17

leuk paard, ik moet wel een ding zeggen. het valt me op dat ze op geen één moment in de aanleuning loopt, laat staan nageeft (ik kan het ook mis hebben, blijven natuurlijk momentopnames, hoewel het me wel stug lijkt dat ze alleen op de momenten waarop een foto werd gemaakt niet in de aanleuning liep) iets wat ik wél zie op de foto van een week geleden, en de foto's van de eerste keer dat je erop reed.
n.a.v de reactie van Naima : Je boekt erg veel vooruitgang met Coby!
Amper 3 weken geleden had dat paard geen evenwicht in draf en nu kan ze al verruimen! Over 2 weken zullen we nog eens foto's nemen om nog eens wat vooruitgang vast te leggen!
Doe zo voort eh .

als ik dan lees dat ze 3 weken geleden geen evenwicht had (iig in draf) en je nu bezig bent met kijken of ze schouderbinnenwaarts aanpakt en een pasje wijken, denk ik dat je beter daar nog even mee kunt wachten, verruimen jaa, wijken en schouderbinnenwaarts lijkt mij niet verstandig, leer haar eerst op eigen benen lopen, haar evenwicht vinden (en goed bevestigen) en récht lopen, voor je haar weer "scheef" gaat stellen met dergelijke oefeningen.. Succes!

sam_sur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:22

Als het beessie pas 4 is dan kan ie al heeel veel hoor!! snapt het ook al goed en het ziet er heeel netjes uit !!!!! tis ook een leuk paardje!! ga je er ook over een tijd wedstrijd mee rijden?? als je het gata doen gaat het vast heel goed!!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:44

hey
@ Dresslover: Naima staat bij mij op stal, ze heeft de hele tijd erbij geweest toen ik Coby reed. Ze ziet me er bijna elke keer mee rijden, en weet wel waarover ze het heeft.
Ik moet zeggen dat de foto's wel een ander beeld geven dan dat ze aanvoelde. Misschien ook echt slechte momenten. Ze loopt absoluut niet de hele tijd omhoog of niet nageeflijk. Ze is juist heel ontspannen en heel licht in de mond. Maar blijkbaar zijn dat niet de momenten die vaststaan op foto.
Wat je zegt over de zijgangen: ik ben van mening dat het juist goed is om een jong paard even te vragen een pasje zijwaarts te gaan. Vroeg geleerd is oud gedaan. Mijn huidige paard is vroeger alleen gesprongen geweest, heeft nooit leren wijken of sb, en daar heb ik nu enorm problemen mee. Hij wordt 13 en kan het nog maar amper...
Ik heb die paar pasje opzij ook alleen in stap gevraagd. In draf werk ik aan de ontspanning, nageeflijkheid, recht lopen, grote cirkels en af en toe een paar pasjes verruimen. Verder ook veel overgangen stap-draf-stap.
Ik ga echt wel geen zijgangen in draf gaan proberen hoor Dat kan ze absoluut nog niet!

@ Sam_sur: ja binnenkort mag ze ook mee op wedstrijd, maar dat zal waarschijnlijk pas in het midden van de zomer zijn. Ze is nl drachtig voor in juni.
xxx

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:31

DresslOver schreef:
leuk paard, ik moet wel een ding zeggen. het valt me op dat ze op geen één moment in de aanleuning loopt, laat staan nageeft (ik kan het ook mis hebben, blijven natuurlijk momentopnames, hoewel het me wel stug lijkt dat ze alleen op de momenten waarop een foto werd gemaakt niet in de aanleuning liep) iets wat ik wél zie op de foto van een week geleden, en de foto's van de eerste keer dat je erop reed.
n.a.v de reactie van Naima : Je boekt erg veel vooruitgang met Coby!
Doe zo voort eh .

als ik dan lees dat ze 3 weken geleden geen evenwicht had (iig in draf) en je nu bezig bent met kijken of ze schouderbinnenwaarts aanpakt en een pasje wijken, denk ik dat je beter daar nog even mee kunt wachten, verruimen jaa, wijken en schouderbinnenwaarts lijkt mij niet verstandig, leer haar eerst op eigen benen lopen, haar evenwicht vinden (en goed bevestigen) en récht lopen, voor je haar weer "scheef" gaat stellen met dergelijke oefeningen.. Succes!

Zoals KimS al zei, ik sta daar op stal en ik maak de foto's. Zoals je het met mij wel eens zal zijn, zijn foto's momentopnames.
Mss had ik toen op de juiste momenten een foto genomen, en nu mss wat minder?
Het geheel ziet er irl wel veel meer ontspannen uit, de aanleuning komt nog wel!

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:41

Volgens mij een heel fijn paard om op te rijden! Zo ziet het er in ieder geval uit! en kan denk ook nog is lekker lopen?!!!! Veel succes met haar

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 22:58

dank je wel
ze is idd heel erg fijn om te rijden!
xxx

Richtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:38

Tja toch ga ik met DresslOver mee....

Voor zover wij kunnen zien is de aanleuning nog niet goed. Geeft niet paard is jong en groen en moet nog een hoop leren. Maar zorg idd eerst dat ze fatsoenlijk de bak rond kan komen voordat je begint met het proberen of ze sb snapt.
Succes

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:23

@ naima : ik ben het inderdaad met je eens dat foto's momentopnames zijn, wat ik zeg over aanleuning nageeflijkheid e.d. zeg ik over hetgeen ik op de foto's zie, dat wil dus niet zeggen dat het vast staat dat ze niet nageeflijk is, wel moet ik zeggen dat het me érg stug lijkt dat ze alleen op de foto's niet nageeflijk is, maar dat staat natuurlijk niet vast, ik ben benieuwd naar de volgende foto's.

@ kim S. : allereerst ; ontspannen en licht in de mond is iets anders als nageeflijkheid en aanleuning, maar ik begrijp wat je bedoelt.
wat je zegt over zijgangen: ik heb zelf een 3.5 jarige welt hit II merrie (zie link verola t. ohz) ze is nu 2,5 maand onder het zadel en heb haar zelf ingereden. ik ben ook bezig met zijgangen (pasje wijken) in draf, om haar alert te houden, om het vastroesten op die hoefslag tegen te gaan, maar toch ben ik van mening dat je eerst moet zorgen dat ze recht, op hun eigen benen, en in balans moeten zijn, maar zoals ik al eerder zei, foto's zijn momentopnames of het paard recht, en al wat ik net zei is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar als ik dan van naima lees dat ze 3 weken geleden nog geen/weinig balans had, denk ik niet dat dit paard dermate in balans is ( en dit goed bevestigd is) dat zij klaar is voor wijken, laat staan sb. en idd, jong geleerd is oud gedaan, dat klopt. máár té jong geleerd, is niet meer oud gedaan, want dan verdwijnen ze via de achterdeur. verder heb je het over jou huidige paard, ik hoop dat je een 13 jarige niet wilt gaan vergelijken met een 4 jarige, ik mag hopen dat jou paard op een 13 jarige leeftijd wél in balans, recht, en op zijn eigen benen is, dat mag je ook wel verlangen/eisen van een 13 jarige, dit ligt bij een 4 jarige wel anders. neem eens een kijkje op mijn topic (de link hieronder)

@ richtje : inderdaad het paard is jong en groen en moet nog een heel hoop leren.

het enige wat ik nog als tip en als commentaar voor de ruiter mee kan / wil geven is: doe het rustig aan, zorg dat eerst de basis voor elkaar is en goed bevestigd is vóórdat je haar trucjes aan gaat leren, want dat is wat het zijn, gewoon trucjes, niet moeilijk mits de basis goed onder de knie is. als de basis goed is, en er ingebakken zit komen die trucjes vanzelf (voor zover dingen bij paardrijden vanzelf kunnen gaan) je ziet zooo veel paarden in de m, die de trucjes allemaal wel kunnen maar waarvan de basis niet goed is, uiteindelijk stranden ze in de M, en alleen omdat ze zichzelf voorbij zijn gegaloppeerd (om maar even in paarden taal te blijven) een baby leer je toch ook eerst uit een plastic beker drinken voor je hem een zwaar glazen glas in zijn handen geeft? want dat is wat je paard ook is.. een babytje.. peuter.. kleuter.. ze zijn nog zoo jong.. hou ze paard.. en nog lekker een jaartje jóng.. moraal van dit verhaal : concentreer je niet op de trucjes, als de basis voor elkaar is komen die vanzelf. Succes ermee!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:32

kimS : zoals ik al zei in je andere topic over vision (voor het geval je het nog niet gelezen hebt.. ) momentopnames kunnen we wel wegstrepen....... én bij vision én bij coby precies hetzelfde.. verkeerde moment foto genomen.. dát is nog eens een topprestatie..
Succes! (jaja, we blijven lief)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 18:14

hey
ik snap wel wat je bedoelt. Maar je moet ook niet gaan denken dat ik die zijgangen elke keer vraag Dat is absoluut niet zo! Ik heb dat zaterdag een keer gedaan, maar verder doe ik het eigenlijk nooit (of althans ik had het daarvoor nog niet gedaan, en ondertussen nog niet.) Het is niet zo dat ik haar dat allemaal direct wl laten doen.
Ik ben idd bezig met rechtlopen, overgangen goed enz. Vandaag liep ze weeral een stuk fijner dan zaterdag. Maar ik ga ook niet zeggen dat ze idd de hele tijd in de aanleuning loopt, absoluut niet! Er zitten goede stukken bij, en ook veel mindere stukken.
Ik ben er alleen mee bezig om de basis in orde te krijgen, gewoon stap, draf, galop, overgangen hiertussen (progressief ja) en grote cirkels.

Ik vind wat je zegt over Vision's topic ook gemeen hoor! Hij liep idd zaterdag veel te lang. Ik ga toch ook niet verkondigen dat het absoluut niet zo is! Ik heb er zelf nog bijgezet dat ik het ook wel zag en dat ik eraan ga werken!!!????
Of verwacht je dat ik mijn 13jarige dan rond en diep ga rijden, zal een keer net zoals anky doet de stang er even gaan inhangen om vervolgens hard te gaan trekken. Ja dan gaat hij idd diep en rond lopen, hij zal er dan wel "door" zijn ja! Maar zo wil ik het gewoonweg niet!
Ik heb spijt dat ik geen foto's heb van zondag. Op concours loopt hij nl helemaal anders
Maar goed, ik ga me niet laten afbreken door iemand die dit alles niet in het echt kan beoordelen
xxx

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:05

Hej KimS,
Mooi paardje en leuke combinatie , jullie zijn vooruit gegaan en jullie gaan nog vooruit gaan nog veel succes

Ik wil toch even iets kwijt aan Dresslover :
1. Heb jij niet soms een slechte dag ? of kunnen paarden dat ook niet hebben ? Dit zijn mss geen per toeval momentopnames waarop ze vandaag niet zo nageeflijk liep maar wel momentopnames van een hele training ... Niet elke dag lukt het rijden even goed ( of zo ben ik toch van mening , en zo voel ik dat ook bij m'n paardje )

2.Dan zeg je daar op een gegeven moment : Kijk even hoe (goed) ik rij / daarmee omga . Ok het kan zijn dat je het goed doet maar ik vind dat dat zo ongeveer het gemeenste is wat je kan zeggen .. komt heel kleinerend over ( of zo vat ik het toch op ik weet niet hoe KimS het opvat )

3. Als ik alleen jouw commentaar zou lezen over het wijken lijkt het dat ze heel haar training daarna richt terwijl zij schrijft : een pasje SB proberen en in stap een paar pasjes wijken

gr Lynn

edit : dresslover ik wil je helemaal niet aanvallen !!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:08

dank je wel Lynn, je neemt de woorden uit mijn mond
Ik weet dat ik nog veel moet leren, en dat zal altijd zo blijven, maar ik blijf mijn best doen
xxx

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:14

@ kimS : Over coberlina: Nogmaals het zijn momentopnames en ik heb op geen moment gezegt / beweerd dat je dit altijd doet, ik zie wat hier gebeurt en constateer. goed om te horen dat je dit dus niet altijd doet en dat dit de eerste keer is, overgangen zijn idd erg goed. Succes ermee!

wat je zegt over vision : Sorry maar ik vind dit niet gemeen. HAW is er voor om commentaar te geven (onderbouwt commentaar zoals ik dat ook al zei in mijn topic waar je een banketstaaf (ononderbouwde) opmerking maakte over mijn houding waarvan ik zelf ook al zeg dat die bagger is, erg kinderachtig ik zeg tenstlotte ook niet dat het bij vision soms lijkt alsof je hem in de krul trekt ) en mooi dat je daar aan gaat werken, daarom geef ik ook commentaar, want als je goed zou lezen wat er staat en er objectief naar zou kijken je er misschien nog iets aan zou kunnen hebben. en nee, ik zeg ook niet dat je zoals anky 'de stang er even in gaat hangen om er vervolgens aan gaat trekken' wat ik n.a.v hiervan wel ga zeggen is : zij rijdt wél grand-prix jíj daarentegen niet, en zie dit ook niet gebeuren. overigens is de rollkur of hyperflectie niet schadelijk voor het paard zoals is gebleken. maar ok, dat terzijde, ik zeg ook niet dat je het zo moet doen, er zijn nl. ook ander manieren. Ik wens je succes met je jurycursus je zal het nodig hebben, want goed onderbouwt commentaar ontbreekt zo nu en dan (maar ach, momentopnames toch??? ) overigens past het wel goed bij je, zo kun je commentaar geven op een ander, want commentaar op je zelf kun je blijkbaar niet zo goed tegen. érg onsportief. ( zo en nu mag je zeggen dat ik gemeen ben)
Nog even één ding : "maar goed, ik ga me niet laten afbreken door iemand die dit alles niet in het echt kan beoordelen" nog zo'n niet onderbouwt commentaar, zou best kunnen dat ik dit niet kan beoordelen,( maar ik zeg wat ik zie, ik zeg wat ik anders zou willen zien) , maar goed dat jij dat wel kan met je jurycursus! Overigens betwijfel ik ten zéérste of jij dat wel kan, want als het enige wat je kan, commentaar geven op een houding is, denk ik niet dat dat gaat lukken. Maar oke, Succes

@ Lynnlovesyou :
1. als je mijn commentaar had gelezen zeg ik ook dat het momentopnames zijn, klopt heb je helemaal gelijk in! maar vind je het ook niet heel erg stug, dat én van coberlina én van vision iedere keer foto's zijn gemaakt waarop ze niet in de aanleuning of niet nageeflijk zijn? het kán! maar dat is dan wel een topprestatie! ( je hebt gelijk hoor, als je zegt het gaat niet altijd even goed! )

2. het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij zeg ik toch echt niet kijk eens even naar mij hoe goed ik het wel niet doe.. quote me anders maar even dan zitten we op een lijn.. ik heb alleen verwezen naar die link om mijn paard te laten zien, en te laten zien hoe ik daar mee omga, ik zeg niet dat mijn manier beter is, ik zeg alleen hoe het óók kan, want iedereen rijd op zijn eigen manier. ikzelf zie dit niet als kleinerend verre van dat maar goed ook dát kan aan mij liggen

3. wederom geld : ik heb op geen enkel moment gezegt dat ze dit constant doet of dat de training daarop gericht is (Quote ..) ik constateer dát het gebeurt niet hoe vaak het gebeurt, daarna zeg ik wat ik er van denk : verstandiger om er nog even mee te wachten.

Groetjes Anne

Edit : ik jou ook niet

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:16

edit : banketstaaf in het eerste stuk voor kimS is dus vervangen voor een ander woord.. hehe die werd gecensureerd begint met een L en eindigt op ullig

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:25

@ dresslover
1 :p .. euhm ...in je eerste bericht zeg je : leuk paard, ik moet wel een ding zeggen. het valt me op dat ze op geen één moment in de aanleuning loopt, laat staan nageeft (ik kan het ook mis hebben, blijven natuurlijk momentopnames, hoewel het me wel stug lijkt dat ze alleen op de momenten waarop een foto werd gemaakt niet in de aanleuning liep) iets wat ik wél zie op de foto van een week geleden, en de foto's van de eerste keer dat je erop reed.
( en de foto's vn vision heb ik nog niet gezien )

2. je hebt dus idd gezegt : ga eens kijken
euhm ik zou daar zelf zeer zwaar aan tillen ( wat ik dus ook gezegt heb dat IK het erg zou vinden ) Maar dan heb ik het precies gewoon mis opgevat ik weet niet hoe kim dit opvat !

3. je hele 2e bericht nr kim gaat daarover en dan vind ik gwn dat het lijkt dat je daar heel zwaar aan tilt terwijl ze alleen maar geprobeert heeft !

sja het zal wel aan mij liggen ik neem wss alles veel te zwaar op fzo ?

gr Lynn

Kim , meid , nog veel succes !

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:34

lynnlovesyou:

1. ik snap je punt nu even niet, wat wil je hiermee zeggen?

2. ja, ik heb gezegt, ga eens kijken maar niet om te laten zien dat ik het beter doe ofzoo (wat ik eerder ook al zei) ik zelf zou er niet zo zwaar aan tillen.. maar goed dat is ieder voor zich..

3. ik til daar ook zwaar aan, ik vind het niet slim om dat bij zo'n jong paard te doen, verder leg ik alleen maar uit wáárom ik dat vind.. iets wat ik wel belangrijk vind, je kan wel commentaar geven maar als je niet uitlegt waarom wat heeft het dan voor nut? nogmaals, ik zeg ook niet dat ze dat constant doet! en als je mijn bericht naar kimS had gelezen (net voor dat stuk naar jou) staat er ook dat ik blij ben om te horen dat ze dit niet altijd doet! Maar oke..

ik denk eerlijk gezegt dat je er inderdaad iets te zwaar aan tilt...
groetjes Anne
edit: ik val je nog steeds niet aan..

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:51

[quote="DresslOver"]kimS : zoals ik al zei in je andere topic over vision (voor het geval je het nog niet gelezen hebt.. ) momentopnames kunnen we wel wegstrepen....... én bij vision én bij coby precies hetzelfde.. verkeerde moment foto genomen.. dát is nog eens een topprestatie..
Succes! (jaja, we blijven lief)[/quote ]

1.
Hier bove, wil je precies bedoelen dat Kim niet instaat is om een paard nageeflijk te rijden .... en dan zeg ik ... iedereen kan eens een slechte dag hebben of niet ?

2.Aan de reactie vn kim te zien vond ze het ook geen" prettige" reactie !

3 ok daar heb je gelijk in !! dat je beter commentaar geeft + uitleg maar ze probeerde maar gewoon even !!
Dan vind ik het gewoon onnodig om daar zo aan te tillen .... ze probeert 1 pasje ... ze is ff nieuwsgierig ze wil het gwn proberen en dan is het precies dat ze heel de les zijgangen heeft gereden ( Maar nog maals het zal wel gewoon aan mij liggen zeker ?!)

gr lynn

k val je niet aan