Ex renpaard op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Ex renpaard op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 20:43

Zojuist vertelde iemand mij dat als een paardje op de renbaan gelopen heeft nooit naar buiten kan gaan voor een lekkere buitenrit.
Dan zou hij op lange rechte stukken steeds aan de kletter gaan!!!
Mijn paardje heeft ook op de renbaan gelopen en zou dat betekenen dat ik er nooit mee naar buiten zou kunnen????

Mensen die hier ervaring mee hebben?

Groetjes Tamara
Laatst bijgewerkt door Apple op 23-02-06 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:47

IK heb er geen ervaring mee, maar als jij jou paardje goed onder controle hebt en het paardje naar jou luistert.. dan zou het moeten kunnen denk ik zo.. Zo gauw het paardje jou alsware de baas is, dan heb je kans dat hij/zij nog wel is wil gaan rennen.. maar als je het gewoon geod onder controle hebt kan er neit veel mis gaan, en buitenritten zijn toch weer heel anders dan zo'n renbaan toch? En zo'n Jocky is vast en zeker ook wel is naar buiten gegaan neem ik aan? Anders zal ik aan de vorige eigenaar vragen hoe het paardje buiten was.. als hij/zij nooit naar buiten is geweest een volwassen (liefst ervaren) iemand meenemen die jou paardje vast kan houden aan een halstertouw (of longeerlijn) en die als het mis kan gaan jou paardje terug kan 'nemen' (of zelfs als het helemaal neit lukt om trekken!) Veel succes er iig mee! (probeer anders is in het weiland o.i.d?)

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:48

Nee hoor dat is onzin, ik heb genoeg paarden van de renbaan omgeleerd in rijpaarden, ik kom zelfs net nog terug van een buitenrit met een draver die op de baan heeft gelopen.