viewtopic.php?f=10&t=531144&hilit=
dit was het vorige topic
kort samengevat :
Beau is een draver van 8 jaar die voor hij bij ons kwam enkel maar in de renbaan had gelopen en dan enkele jaartjes als wandelpaard had gediend. Wij hebben hem sinds 21/10/2005. Spijtig genoeg hebben we thuis in de winter geen berijdbare bak dus gaan we vooral wandelen.
We zijn hem een beetje aan het "omscholen" , dat gaat traag, maar zeker
Zondag had hij zijn eerste springwedstrijd, en het was de 6de keer in zijn hele leven dat hij sprong.
We deden mee in de 40-50cm , dat zijn 2 omlopen waarvan de 2de op ideale tijd
de eerste omloop waren we foutloos
de tweede hadden we 2 balkjes op een dubbeltje , vooral mijn fout.
Ik was dus heel trots op Beauke
we waren 2de van de 3genoeg gekletst , hier de foto's :
Eerst mooi poetsen ( ik aan het werk
) onderweg naar de manege begon het te sneeuwen, toch was het buiten losrijden. Beau is echt een superpittig paardje met zeer veel energie en een eigen willetje. Hij was dan ook , eum, druk
. zijn martingaal bleef de hele tijd vastzitten aan de teugels, dus heb ik die er maar afgehaald, het was dan ook de eerste keer rijden zonder martingaal met hem
ging best goedook zijn "oortjes" bleven niet goed zitten, dus die gingen er na een tijd ook af
Losrijden :
ik zoek een manier om hem ontspannen te krijgen , gevolg:huppelhuppel

net een hengst
Wel mooie foto , als hij niet net "zijn behoefte" aan het doen zou zijnDag Pony !
inspringen dan maar, Beau overdrijft hier enorm, waardoor ik vaak niet genoeg uit mijn zadel kwam, maarja, ik weet het zelf, maar ik weet ook dat het alleen is als hij zo overdrijft, maar ik moet er nog meer op letten.
Beau denkt dat hij een wereldrecord springt
tussendoor wat stappen :
en draven natuurlijk
( mooie foto
)
spijtig van die losse teugel en mijn pianohandjes (maar hij was ook zooo druk)
rechtje :
en dan eindelijk een beetje meer controlen een een deftig sprongetje :
oxertje :
"Ik ben geen paard, ik ben een vliegtuig"
en dan een beetje loswerken en tevergeefs op ontspanning te proberen rijden, geeft wel een leuk plaatje op (de tweede
)
_/-o_
zenuwzenuw
"kijk baas ik kan dansen"
okee, en klaar voor actie
Beauke kijkt niet zo blij

nieuwsgierig , leuke sfeerfoto, wachten op binnengaan
bij het binnengaan begon hij zowaar weer te stijgeren >;) , even het zweepje aan me zus gevraagd en we waren zo weer op pad
sprong 1 :

2:

6.

overdrijven is een kunst

7.

tweede parcours, weer sprong 2

zo dat was het alweer , zeg me even wat jullie ervan vinden, commentaar is zeer welkom MAAR hou het vriendelijk en enkel nuttige onderbouwde en opbouwende kritiek , dankjewel, we zouden er graag iets aan hebben, bokt is om bij te leren
En heeeeel veel dank aan mn zus Soubieke voor de foto's
.. ziet er goed uit, en ja mijne overdrijft de eerste aar sprongen ook, maar nog net niet zo erg als ie van jou