graag tips voor verbetering!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

venga

graag tips voor verbetering!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 20:53

Onze startkaart is binnen, maar ik denk dat we toch pas vanaf april gaan starten, B-dressuur!
Vandaag had ik een fotograaf en ik zie zelf al wel een paar puntjes waar ik echt meer op moet gaan letten! Graag jullie commentaar!

draf linksom (doorzitten)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

draf rechts (lichtrijden, toch fijner)
Afbeelding

galop rechts
Afbeelding

en lekker uitstappen
Afbeelding

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:55

ziet er netjes uit!
leuk paardje!

_KiMbErLeY_

Re: graag tips voor verbetering!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:57

er valt niet echt veel te zien, maar bij foto 2 heb je je benen wel erg ver naar achter waarom??

en als ik jou was zou ik niet wachten tot april, ik vind het er goed uitzien!!

leuk paard trouwens!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:58

zorg goed voor je beenhouding, hakkenlaag ook bij het drijven je been op de plek laten, voor de rest ziet het er goed uit hoor mooi paard cap is eigen keus neem ik aan

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:59

Ziet er goed uit hoor.. Alleen bij foto 2.. waarom heb je daar je benen zo ver naar achter??

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:00

heey, die bak komt me bekent voor, is dat niet bij vd beetten in mariaheide?

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:01

ik zou trouwens ook eerder gaan starten als ik jou was, het ziet er echt goed genoeg uit hoor
maarja, ik bemoei me er verder niet mee, veel succes!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 21:17

Cap is inderdaad eigen keus. Ik draag hem overigens wel regelmatig.
Die benen! Ik trek inderdaad mijn hakken op als ik drijf, en dan leg ik ze ook nog erg graag naar achter. Is dus een van de puntjes waarmee ik aan de slag kan. Verder val ik soms iets naar voren, op foto 2 ook weer te zien. En meestal zit ik ook nog naar beneden te koekeloeren, maar dat viel op de foto's wel weer mee.
Eerder starten, tja. Ik moet helemaal alleen op pad en heb dus niet zo veel haast. In het groene seizoen rijden er meer van de club en is het meer samen. Venga is er wel klaar voor.
Enne,__Kadette__ , dat heb je goed gezien!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:19

ik zou zelf nog wat gaan werken aan de stelling, die zie ik hier niet echt netjes naar voren komen. verder ziet het er lekker otnspannen uit

Ircolando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:21

venga schreef:
Cap is inderdaad eigen keus. Ik draag hem overigens wel regelmatig.
Die benen! Ik trek inderdaad mijn hakken op als ik drijf, en dan leg ik ze ook nog erg graag naar achter. Is dus een van de puntjes waarmee ik aan de slag kan. Verder val ik soms iets naar voren, op foto 2 ook weer te zien. En meestal zit ik ook nog naar beneden te koekeloeren, maar dat viel op de foto's wel weer mee.
Eerder starten, tja. Ik moet helemaal alleen op pad en heb dus niet zo veel haast. In het groene seizoen rijden er meer van de club en is het meer samen. Venga is er wel klaar voor.
Enne,__Kadette__ , dat heb je goed gezien!

haha, grappig ik woon in erp..ik heb vorig jaar en op de bassischool bij Iris in de klas gezeten

noukje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:24

hey sta je daar al lang bij vd beetten? ik sta zelf bij de esdoorn (die stal er tegenover), maar idd proberen om iets meer stelling te vragen. En mischien dat het aan de foto's ligt maar het lijkt alsof je je gewicht niet goed over je 2 beugels hebt, daar zou je misschien ook op kunnen letten. Maar verder ziet het er goed uit hoor.

venga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 21:31

noukje16 schreef:
hey sta je daar al lang bij vd beetten? ik sta zelf bij de esdoorn (die stal er tegenover), maar idd proberen om iets meer stelling te vragen. En mischien dat het aan de foto's ligt maar het lijkt alsof je je gewicht niet goed over je 2 beugels hebt, daar zou je misschien ook op kunnen letten. Maar verder ziet het er goed uit hoor.

Ik heb Venga anderhalf jaar geleden gekocht, en die stond er toen al! Daarvoor heb ik bij vd Beeten aan de Erpseweg gereden en ik heb een hele tijd les gehad van Deborah!
Gezellig, al die buren! En Kadette, ik zal Iris zeker dit topic laten zien.
De stelling gaat denk ik vooral over de een-na-laatste foto? Daar hebben we inderdaad een probleempje, rechts moet ik meer opletten dat ze haar stelling en buiging houdt, anders buigt ze zich links en kijkt ze dus naar buiten, zoals op de foto...

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 13:54

Verder nog iemand een tip om aan te werken? Of een andere reactie ?

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 14:24

Ziet er goed uit verder, mooi paard ook .
Succes met de tips die je hebt gehad
( topics omhoog schoppen is alleen niet de bedoeling )

Peelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:33

Ik zou als ik jou was idd nog een beetje aan je stelling werken ziet er nog een beetje kommelig uit verder ook je benen daar moet je heel goed op letten! verder zou ik proberen de teugels mischien iets korter te houden dan loopt hij wat compakter.

hoop dat je wat hebt aan de tips!
Groetjes Gail

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:40

Ik vind dat het er goed uitziet.
Ik zie op foto's 1, 2 en 3 dat je je linker schouder wat laat afhangen. Hierdoor zit je niet recht op je paard. Ik let hier veel op omdat dat ook mijn probleem is.
Verder hang je bij de foto in Galop naat rechts. Ook hier zou ik proberen om recht te blijven. Ik zou ook idd. wat meer stelling proberen te vragen.

Verder zou ik gewoon proberen te beginnen. Het ziet er verder namelijk heel netjes uit!!
Succes ermee!

Lauraa91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:50

leuk paard hoor
maar is die wel goed aan het been dan misschien dat je daarom je benen optrekt en naar voren valt

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:55

Leuk paard, ik denk dat je in april wel wedstrijden kunt gaan starten want zo te zien zijn jullie er wel klaar voor (op wat kleine punten die al gezegd werden). Ik zag trouwens dat ze uit 2002 kwam? misschien vind je het gezellig om mee te kletsen in het 3 jarige topic voor paarden uit 2002: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=518937&st=0&sk=t&sd=a

Peelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:14

Kan je mischien binnenkort weer foto's maken van het rijden en dan kijken of je al wat hebt aan de tips. lijkt me leuk om te zien!!
Ben benieuwt

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:23

Er valt niet zo veel op te merken.. Allen bij foto 2 moeten je benen heeeel wat terug en je tenen mogen ook nog wel iets naar binnen..

_Ulster_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:34

leuk paard en ziet er netjes uit
ik zou gewoon gaan starten kan niet mis gaan

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:52

ik denk dat je soms wat voor over kantelt, omdat je je benen tever naar achter gaat leggen.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 15:28

Leuk idee, girlchat11! Zal ik zeker doen. En fionaa, ik denk dat je gelijk hebt, doordat mijn benen te ver naar achteren liggen en ik sneller uit balans als ze ineens erg terugkomt in tempo. Ik probeer er goed op te letten, maar het valt niet mee om een gewoonte van jaren zomaar om te buigen. Maar volgens mij is de erkenning van het probleem al een deeltje van de oplossing.

sannnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:20

Hakken wat uitdrukken verder echt mooi ,,plaatje!!

Lotje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:05

Inderdaad je benen goed en ontspannen laten hangen. Je wil nu te veel doen, maar gewoon laten hangen met je KUIT eraan is benoeg (i.p.v. je enkel ertegenaan willen duwen!). Ook zie ik je op twee foto's in de bocht naar binnen hangen... Gewoon rechtop blijven zitten op beide zitbeenknobbels en niet je hoofd, nek, rug of wat dan ook kantelen om toch de bocht in te willen hangen. Voor de rest ziet het er prima uit om B te gaan starten!
Veel succes daarmee