Ik doe in de les veel moeilijkere oefeningen dan wijken. Die moeilijkere oefeningen gaan goed, maar wijken, het is echt niet te geloven
Ik kan er echt niks van. Ik wend af bij A en maak haar recht, dan doe ik na aanraden van mijn instructrice als ik naar RECHTS wijk eerst mijn rechter been en rechterteugel er goed aan, dan 2 handen iets opzij en linkerbeen iets naar achteren en hem meenemen. Toch lukt me dit echt voor geen meter. Ik heb het gevoel niet. Dat is het hem gewoon. De ene keer gaat ze amper opzij, de andere keer gaat de achterhand eerst en blijft de voorhand maar een beetje achter. M'n paard is super goed aan het been, soms heel iets vluchterig, maar meestal gedurende de les wordt dat minder. Ook loopt ze goed nagefelijk, lekker ontspannen, maar soms nog ietwat hangend aan links. Dit los ik gewoon op door links te ontspannen, maar soms ook wel even door te vragen. (Zo hebben jullie even een beetje een beeld van of ze wel goed lekker loopt) Voor de rest gaat het dus echt ontzettend goed. Wie heeft er tips om het wijken te oefenen? Oja, ik heb al vaak genoeg zonder beugels geoefent, dan gaat het ietsje beter, maar ik zou het ook zo graag MET beugels kunnen..
) je stuurt dus eerst de voorhand naar rechts, en dan drijf je met je linkerbeen (als je naar rechts wijkt) en dan komt zegmaar de achterhand...pff ik kan dit niet uitleggen ...en waarschijnlijk klopt er een barst van..maarja
.. Je moet juist eigenlijk geen stelling nemen, maar je paard moet zo recht mogelijk blijven. Dat van je linkerzitbeenknobbel klopt wel enz.