Inmiddels is het alweer februari, maarja beter laat dan nooit

Nou ga er maar eens lekker voor zitten dan kunnen we beginnen!
...
..
.
JULI
3 juli: Onze eigen vereniging in Bathmen organiseerde vandaag een wedstrijd. Met het springen had ik 1 weigering. Hij was erg afgeleid en had er niet zoveel zin in..
Met de dressuur ging het wel goed. Met 166 punten werden we eerste

17 juli: Dit keer hadden we ons opgegeven voor twee dressuurproefjes. Het bleek een goeie keuze te zijn geweest want met 175 en 164 punten werden we eerste
en tweede in het L2

Thuis oefenen in de bak en even showen hoe hondproof Sammie wel niet is

AUGUSTUS
In deze maand waren we op vakantie in Friesland. Hier pasten we op de boerderij (incl. de beestjes) van Kimdepim op bokt. Gelukkig was er nog plek genoeg om Sambal ook mee te nemen. De Regio werd op 6 augustus in Vollenhoven gereden en vanuit Friesland was dat ongeveer even ver als vanuit Diepenveen dus dat maakte ook niet zoveel uit.

Even dressuren in Friesland.
Eerst moest er gesprongen worden. Dat ging goed. Sam was braaf in het parcours alleen toen hij de sloot zag besloot hij dat hij er niet over zou gaan. 3x aangereden maar ik merkte al wel dat ie er niet over zou gaan. Wel heel erg balen want met de Kringkampioenschappen sprong hij hem nog wel gewoon.
Maar lang treuren kon ik niet, want ik moest ook nog m’n dressuurproefje rijden!
Die ging een stuk beter! Met 160 en 163 punten haalden we nog een 5e prijs!

Stills van de proef.
Ook werd de voorselectie voor het Kampioenschap voor Jonge Dressuurpony’s gereden, waaraan ik graag mee wilde doen. Dat ging erg goed en uiteindelijk mocht ik met 75% als een van de 30 van Nederland door naar het Kampioenschap voor Jonge Dressuurpony’s in Ermelo. Dit kampioenschap kun je denk ik nog het beste vergelijken met de PAVO-cup voor paarden.
Op het protocol stond wel "Pony toont wat groen"

Hoe zouden ze daar nou bijkomen

Ook nog een foto van het springen:
Natuurlijk thuis wel nog even wat geoefend met een slootje.
Eerst was hij nog steeds heel erg eng.
Maar na een poosje was dat over en was er natuurlijk ook geen reden meer om erover te gaan, hij was toch niet eng

Nu de Regio gereden was kon ik promoveren naar het M1.
20 Augustus: Het is zo ver Sams M1 debuut!! Het ging al erg netjes en met 163 punten werden we nog derde ook! Dit had ik echt niet verwacht en was dus erg trots op mijn Sammie.
Ook het springen ging erg goed en met twee keer een nul rondje en een snelle tijd wonnen we de tweede prijs!
Stand tot nu toe: M1+1 en L+9
SEPTEMBER
Deze maand begon wat minder.. Sambal kreeg een erge bloeduitstorting door z’n singel. Hierdoor kon ik een week echt niet met zadel rijden en ik heb dan ook maar veel zonder zadel gedaan. Gelukkig werd het met wat zalfjes al wel wat minder.
Uiteindelijk zag het er goed genoeg uit om de 10e toch nog op wedstrijd te gaan. Het losrijden voor de dressuur had ik voor de zekerheid toch maar zonder zadel gedaan en tijdens de proef reed ik met m’n springzadel omdat die singel wat gladder was en ik daar al een singelbontje voor had. Echt super ging het niet, maarja wat wil je he

Met het springen ging het ook niet lekker. Sam was niet goed aan het been en de afstanden klopten dan ook helemaal niet.. Uiteindelijk met heel wat geluk toch nog met 1 balkje het parcours uit gekomen.

Bij de eerste te vroeg afgezet, waardoor ik niet lekker meekwam, bij de tweede er weer te dicht onder waardoor we een balkje hadden..
Toen 17 september de cross in Neede was, was zijn velletje gelukkig weer hersteld.
Met de dressuur ging het goed (172 punten en een eerste plaats).
Stills van de proef. Wel rechtop blijven zitten

Ook het springen ging goed (foutloos).
Met de cross ging het wat minder. Sam was erg terug en vond alles erg eng. Uiteindelijk 2 weigeringen en hierdoor ook tijdfouten. In totaal nog wel een 4e plaats (3 prijzen)

Let niet op mijn hoofd. Sam had even wat aanmoediging nodig

OKTOBER

Op buitenrit
Deze maand stond helemaal in het teken van de SGW. Verder ook geen gewone wedstrijden gereden. Lekker even een poosje lekker veel het bos in en leuke dingen doen. Nog wel naar het Kampioenschap voor jonge dressuurpony's geweest!
Kampioenschap Jonge Dressuurpony's:
Helaas kregen we dit keer wat minder punten dan op de voorselectie, maar ik vond het erg leuk om aan mee te doen

15 oktober 2005 --> SGW (Regio Kampioenschappen)Diepenheim:
De dressuur ging super. De jury zei nog dat ik niet van mijn punten moest schrikken. Met 188 en 186 punten stond ik eerste naar de dressuur!!
Met het springen had ik een pechbalkje, maarja je moet het een beetje spannend maken he als je zo voor staat

Cross foutloos, alleen ietsiepietsie tijdfouten omdat Sam vervelend zat te doen bij de start.

Totaal: Een eerste prijs en dus Overijssels Kampioen

Foto is wat later gemaakt, maar Sam vond z'n gewonnen beker toch wel een beetje eng

22 oktober 2005 --> SGW Bathmen:
Dressuur: 179 punten ging weer netjes
Springen: foutloos
Cross: foutloos; 5 seconden tijdsoverschrijding.
Totaal: Een eerste prijs!
En een Rabobang Talentenpakket gewonnen.
NOVEMBER
Besloten niet naar de cross in Barchem te gaan omdat het de vorige twee keer zo goed ging vond ik het wel mooi geweest voor dit jaar. In Heeten deden we op 20 november mee aan een dressuurwedstrijd. Even wennen zo’n M proefje nadat we met de cross alleen maar een B proef hadden gereden. Maar met 163 punten wonnen we de 2e prijs. Het was ook nog eens de eerste selectiewedstrijd voor de Indoorkampioenschappen dus dat was helemaal leuk!
De week ervoor hadden we ook nog een selectiewedstrijd. Het was in Marienheem en met een foutloos rondje zaten we in de barrage. Ook die ging goed, alleen plaatste ik Sam niet helemaal mooi voor de laatste waardoor we een balkje hadden. Verder wel de snelste tijd

DECEMBER
Op 10 december was er weer een selectiewedstrijd. Dit keer in Luttenberg. Met 154-2 (Sam was zo bang van het juryhokje dat hij er vandoor schoot en ik hem op de volte moest trekken) werden we nog tweede. En eerste van de selectie.
De dag erna waren de clubkampioenschappen. Met 160 punten in de dressuur en een foutloos rondje ging het erg goed. Uiteindelijk nog derde ofzo,
maar wel Clubkampioen Stoelendans

Ook voor het springen was er een selectiewedstrijd. Op de 18 werd die in onze manege verreden. Het ging erg goed en met twee keer een foutloos rondje en een snelle tijd werden we eerste!

Op 30 december de laatste wedstrijd gereden van 2005. Ook dit keer weer een selectiewedstrijd die in onze eigen manege werd georganiseerd. Met 162 punten werden we tweede en eerste van de selectie

Na de drie selectiewedstrijden stond ik op een 1e plaats. Een goeie uitgangspositie voor de Kringkampioenschappen dus

Hoe het daar ging kan ik nog niet verklappen. Daarvoor zullen jullie nog een jaartje moeten wachten (of even in m’n profiel moeten spieken