Hey Sanne!!
Arme jij, je 2e wedstrijd en meteen zoveel negatief commentaar! Nou hier het commentaar op mijn manier!
Zoals ik op school geleerd heb hoe je commentaar moet geven. Misschien een goede les voor anderen hier!
1. Begin altijd met iets positiefs!
2. Geen aanvallend commentaar, maar duidelijk met argumenten uitleggen!
3. Blijf aardig, niet mensen afkatten omdat je in dit geval hun rijstijl niet echt mag!
Wat is Eddy toch een ontzettend leuk paardje! Hij is mooi ingevlochten.
Jammer van de proef, maar aangezien dit voor jullie allebei de 2e KNHS wedstrijd is in jullie hele leven en je thuis niet zo makkelijk kan trainen met dit weer, vind ik het toch niet superslecht!
Je moet inderdaad je armen wat meer aan laten sluiten, doe er bijvoorbeeld papiertjes tussen. Je teugels een centimeter of 5-10 korter, handen wat hoger. En iets meer achterover gaan zitten. Zoals ik je nu zie, heb je nog steeds je, mij al zo bekende springhouding. Je beugels mogen ook wel een gaatje langer. En inderdaad meer contact houden. Gewoon contact houden gaat je paard er niet meteen vandoor. Maar dat wist je natuurlijk allang.
En lekker rustig blijven zitten. Ed lijkt me een behoorlijke dramkont, dus wat dat betreft kan ik je houding in dit geval deels ook wel begrijpen hoor!
Even voor de mensen hier, Sanne heeft haar protocol terug gekregen met zo goed als enkel 5en, zonder ENIG commentaar erbij! Die jury moet volgens mij ook nog leren hoe hij commentaar geven moet! Daarbij heeft ze Ed nog niet eens zo heel lang, ik gok 3/4 maand? Sanne? Dus dit vind ik toch al erg goed!
Jammer dat dat hier zo erg gebeurt, het wordt er niet veel gezelliger op, en op lange termijn kan je HAW wel gaan sluiten, want mensen durven straks niet eens meer iets te plaatsen.
Sanne: ik wens jou superveel succes met Ed! En ik kom je vast nog wel eens tegen op een wedstrijd! En anders spreken we elkaar op school wel
Hier nog wat puntjes om op te oefen op een rijtje:
*Je houding, maar dat staat hier wel uitgebreidt.
e rust in de proef. Als een onderdeel wat minder gaat, gewoon rustig doorgaan, proberen met iets anders te composeren. Goed door de hoeken rijden etc.
*Ed lekker los maken 
Zie je morgen weer