Eddy @ wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_San_

Eddy @ wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:59

Had 21/01/06 mijn allereerste wedstrijd, begon in de LI, deed het rustig aan..... maar kreeg wel een winstpunt van de jury(157)..Nu had ik zondag weer wedstrijd, weer LI alleen was ik een beetje laat en kon bijna niet inrijden..Dus meneer was een beetje druk.. het ging een beetje snel en rommelig wel.. deze jruy was wat strenger en had 138 punten...oeps Nou jah volgende keer beter..... Deze foto's zijn van zondag..

Afbeelding
Afbeelding
Aan het wassen enz.
Afbeelding
In de trailer(jah gele kont )
Afbeelding
Hoofdstel om...
Afbeelding
Opstappen.
Afbeelding
Kijken naar de camera(niet willen stilstaan)
Afbeelding
Niet stilstaan..HOOOO :p
Nou een filmpje van het proefjes
Mijn eigen comentaar: Ik heb ontzettende afstekende benen, ben er aan het werken , en heb mijn handen heel erg breed..conclusie heb een bagger houding...maar doe mijn best
Wat is jullie commentaar???

filmpje: http://rapidshare.de/files/12257026/MVI_5391.avi.html

Groetjes!!!

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:01

Zo, hij is wel mooi ingevlochten zeg!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:11

Ik vind dat je hem onbeschoft hard in z'n mond trekt !
Je ziet op veel punten protest, bijvoorbeeld bij dat halthouden, en dan vooral hoe je hem aan de teugel trekt op dat moment. Je steekt je benen af, en je handen staan te breed.
Denk dat je eerst even goed moet lessen, en moet leren dat een jury (en iedereen trouwens) liever een paardje met de neus er een beetje uit zien dan 1 een paard met een trekmachine op z'n rug

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:15

Het filmpje doet het niet bij mij

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:20

ik kan hem ook niet openen

rick_erika

Re: Eddy @ wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:23

Ik kan me bij het trekken, wel duidelijk iets voorstellen, Ik heb er ook zo een die absoluut niet wil stilstaan, maar door heeeeel veeel te oefenen, weet ik zeker dat je er wel komt, jammer dat het filmpje het bij mij niet doet.

En ik zou zeggen oefen lekker door!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:23

Op de site moet je naar beneden scrollen, en op Free drukken, dan komt er een nieuwe pagina, en staat er als het goed is een teller. Als die teller op 0 staat krijg je een nieuwe pagina, waar je een code moet overtypen(die code staat er dan) en dan kun je het filmpje openen

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:24

ben bezig met het filmpje...

@VeraA: Je mag het zien zoals je wilt, het is allemaal vrij maar ik trek niet en heb zowieso wel les. Het is op de meeste plaatsen geen protest maar drukheid(als dat goed nederlands is )

@rest: dankjulie voor de reacties ik zal door oefenen

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:26

bekijk je filmpje dan maar even, dat halthouden, nee hoor, je trekt niet

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:29

Eddy weer

Omdat ik flipmie niet kan openen daar niks over te zeggen...
Maargoed volgende keer beter Ik kom hem nog es testen

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:30

Je handen mogen wel wat stiller, je ziet als jij je handen stil houdt dat dan je aanleuning ook rustiger is. Niet je benen afsteken, handen rechtop, vooruit kijken, en halthouden meer op je zit. Bij het wijken moet ook de achterhand mee. En steeds als je naar de camera toe rijd, lijkt het of je paard naar buiten is gesteld. Een hoop commentaar, maar over het algemeen ziet het er best netjes uit hoor! Dit zijn gewoon allemaal dingetjes die net ff beter kunnen, dus vat het niet al te hard op. Leuk paard trouwens!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:34

@ VeraA Halhouden is niet ons sterkste punt, zijn achterhand is nog niet geweldig en als hij aan te teugel zou gaan halthouden mopet hij beide achterbenen er netjes onderplaatsen, dit vindt hij nog moeilijk. af en toe gaat het goed en af en toe niet(heel verhaal :p) Dus dan als je je proef rijd wil je het net ff goed doen en dan krijg je een scheef staan paard zoiets ongeveer....
@ anderen: bedank voor het commentaar zal er aan werken

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:39

sorry hoor maar ik vind je punten terecht!
je trekt, je hebt je handen te breed, je armen niet mooi langs je lichaam gesloten. armen meer recht dan een knikje en je steekt je benen af.

je ziet trouwens niet alleen bij het halthouden dat je trekt maar ook onder het rijden zie je het paardje gewoon protesteren.

Chanoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:41

He is dat in Tolbert?

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:46

Jap.......das in tolbert.....
Filmpje wil niet anders...

YMJArabians

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:50

Ook niet via Zippy?

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:54

daar ist die te groot voor......

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:55

Ik ben het in bepaalde opzichten eens met een aantal hierboven.
Het geheel ziet er niet vriendelijk uit, jij iets te druk met je handen, je ziet het hoofd heen en weer gaan ( zagen) en wat je zelf al zei je benen.
Ik denk als je wat meer rust in je handen krijgt en je benen meer erbij jullie ver zullen komen.
Succes

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:56

Filmpje gezien:
meid wacht alsjeblieft met wedstrijden het ziet er niet uit! Je benen hebben geen contact met het paard, ze steken enorm af. Je trekt veel te veel in de mond en in zowel de draf als de galop laat je zit aan de wensen over... In de galop, beweeg je veel te veel mee. Ik had je lagere punten gegeven..

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:11

Ik heb je film bekeken. Je hebt een leuk beestje maar hij loopt van geen meter. Houd je benen langs je paard, rijd je paard meer voorwaarts en zet inderdaad je handen niet te breed. Je wil te mooi rijden maar je vergeet gewoon te rijden. Hij is braaf zat, durf gewoon meer te rijden. Dan wordt het geheel wat flitsender.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:33

Ik heb juist als tip; minder rijden, je plukt aan een stuk door aan de teugels terwijl het beestje al braaf loopt. Je ziet hem geen een keer ontspannen in zn hals. Dit komt omdat jij, tenminste zo ziet het eruit, ook niet ontspant in je hand. Je moet meer met je benen rijden en veel minder met je handen.

Ik denk wel dat jullie een hele mooie combinatie kunnen vormen. Als duo zien jullie er prachtig uit, mooi paardje ook.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:36

nog even aanvullig: ontspan zelf, je komt heel erg zenuwachtig over

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:43

Hey Sanne!!

Arme jij, je 2e wedstrijd en meteen zoveel negatief commentaar! Nou hier het commentaar op mijn manier! Zoals ik op school geleerd heb hoe je commentaar moet geven. Misschien een goede les voor anderen hier!

1. Begin altijd met iets positiefs!
2. Geen aanvallend commentaar, maar duidelijk met argumenten uitleggen!
3. Blijf aardig, niet mensen afkatten omdat je in dit geval hun rijstijl niet echt mag!

Wat is Eddy toch een ontzettend leuk paardje! Hij is mooi ingevlochten.
Jammer van de proef, maar aangezien dit voor jullie allebei de 2e KNHS wedstrijd is in jullie hele leven en je thuis niet zo makkelijk kan trainen met dit weer, vind ik het toch niet superslecht!
Je moet inderdaad je armen wat meer aan laten sluiten, doe er bijvoorbeeld papiertjes tussen. Je teugels een centimeter of 5-10 korter, handen wat hoger. En iets meer achterover gaan zitten. Zoals ik je nu zie, heb je nog steeds je, mij al zo bekende springhouding. Je beugels mogen ook wel een gaatje langer. En inderdaad meer contact houden. Gewoon contact houden gaat je paard er niet meteen vandoor. Maar dat wist je natuurlijk allang.
En lekker rustig blijven zitten. Ed lijkt me een behoorlijke dramkont, dus wat dat betreft kan ik je houding in dit geval deels ook wel begrijpen hoor!
Even voor de mensen hier, Sanne heeft haar protocol terug gekregen met zo goed als enkel 5en, zonder ENIG commentaar erbij! Die jury moet volgens mij ook nog leren hoe hij commentaar geven moet! Daarbij heeft ze Ed nog niet eens zo heel lang, ik gok 3/4 maand? Sanne? Dus dit vind ik toch al erg goed!
Jammer dat dat hier zo erg gebeurt, het wordt er niet veel gezelliger op, en op lange termijn kan je HAW wel gaan sluiten, want mensen durven straks niet eens meer iets te plaatsen.
Sanne: ik wens jou superveel succes met Ed! En ik kom je vast nog wel eens tegen op een wedstrijd! En anders spreken we elkaar op school wel
Hier nog wat puntjes om op te oefen op een rijtje:
*Je houding, maar dat staat hier wel uitgebreidt.
e rust in de proef. Als een onderdeel wat minder gaat, gewoon rustig doorgaan, proberen met iets anders te composeren. Goed door de hoeken rijden etc.
*Ed lekker los maken

Zie je morgen weer

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:10

Je hebt hem idd wel leuk ingevlochten, maar ik vind je zeer grof rijden, je trekt/zaagt echt heel erg en je ziet erg veel protest van je paard... Zonde... En probeer je kuiten aan te houden, je benen staan nu zo: /O\ Zo kun je geen hulpen geven aan je paard, halthouden doe je op je zit, met je benen en door een kleine ophouding te maken, als ik zo hard trek als jij schiet mijn paard achterover..

Probeer veel meer te ontspannen, dan maar een pasje later die overgang, dan ziet het er veel beter uit en krijg je ook minder verzet van je paard, een vriendelijker ogend beeld wordt door de jury hoger gewaardeerd dan dit
Probeer je kuit aan te houden, handen omhoog en dicht bij elkaar en probeer je overgangen eerder voor te bereiden Dan komt het vast wel goed

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 15:30

Bedankt voor al het comentaar
Ik had geen commentaar op mijn protocol en nu heb ik het hier wel