Ik rijd dit paard voor mensen die zelf niet genoeg tijd hebben om hem te rijden. Ook hebben ze nog niet veel ervaring zodat het paard ( princess ) er mee begint te spelen. Dus vroegen ze mij om haar te beginnen rijden. Ze is getraind bij een goeie springruiter, ze is 8 jaar en een volbloed. Ze had nog nooit redelijk dressuur gelopen nu probeer ik haar de basis aan te brengen.
Ze was altijd erg vooruit de de eerste maanden heb ik haar enorm moeten terugrijden. De eigenaars kwamen maar 1 keer in de week en lieten haar voor de rest van de tijd in haar stal staan..
Ze heeft idd een redelijk zwaar bit in, dit heb ik echter niet zelf gekozen. Ze werd altijd zo gereden, de eigenaars wilden dit nu verder zetten, het is een rubberen bit dus eigenlijk valt het nog mee .. je mag er kritiek op geven maar bedenk dan even dat ik er helemaal niets aan kan veranderen. En ik probeer er zo veel mogelijk rekening mee te houden.
De fotograaf ( bonitobol ) met princess
We hebben haar eerst een tiental minuten gelongeerd voor haar energie wat te temperen

bonitobol aan het longeren ( voor de 2de keer in haar hele leven
)Vreemde kronkel in de longe

Als we haar voorheen niet aan de longe laten lopen, begint ze zo onder de ruiter te galopperen, hoofd tussen de benen .. en bokken maar !
En dan klaar om te rijden, zoals je ziet is het dus een zwaar bit. De eigenaars hadden de teugels op de onderste ring gehangen, maar ik verhang die altijd als ik moet rijden.
foto's staan niet meer op volgorde
Galop lekker opgerichtMijn handen zijn hier nogal raar, maar ze wilde telkens naar buiten vallen en ja dan krijg je zo'n rare beelden

ontspannen galopje
haar mooie hoofdje

wat meer binnenstelling
Vind ik een zeer leuke foto

beetje meer oprichting
Bonitobol even creatief wezen

Kwijlmondje van princess

Ben zo zot van haar hoofdje
eerste pasjes wijken
En dit is de eigenares, ....
ik en princess!!
Het waren er een heleboel, dankje voor het kijken, plaats je een reactie ??

!! Ik vind het er in ieder geval netjes uitzien!!