wat te doen om andacht van je pony erbij te houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

wat te doen om andacht van je pony erbij te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 19:50

hallo

ik wil graag dat mijn pony haar aandacht er bij houd met rijden maar dat doet ze niet echt.

het gaat al beter maar is nog niet je van het.

als ze dur aandacht afzwakt geef ik meer been en als ze daar niet op reageerd dan geef ik een tikje met de zweep op het shabrakje. en heeft ze haar aandacht zon 3 tellen bij mij en is ze het weer kwijt

gr moyra&desteny

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:19

stelling vragen aan beide kanten zodat je haar bezig houdt en ook veel svchijnovergangetjes rijden zodat ze moet letten op jouw.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:20

Heel veel bezig houden, tegen haar praten en veel figuren en overgangen. Je pony snapt niet dat ze een tik met de zweep krijgt omdat haar aandacht niet bij jouw is....

miltonlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:37

veel bezig houden en afwisselen in het rijden.
veel voltes open en sluiten, overgangen, streken, balkjes lopen, sprongentje, etc.

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:41

Voorwaarts houden en veel bezig houden doormiddel van figuren achter elkaar etc. succes ermee:D

clavecimbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:45

Er veel variatie in houden. Veel overgangen, achten, slangevoltes. Zorgen dat ze wel op moet letten, doe alsof je naar de stap wilt, dan weer wegdraven. succes

Sily

Re: wat te doen om andacht van je pony erbij te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:57

Bezig houden, zelf ook bij blijven en reageren op haar, als zij haar aandacht verliest voor jou is wat jij doet blijkbaar niet uitdagend of interessant genoeg.

Wat ook wel helpt als je haar aandacht neigt kwijt te raken is even een opmerking plaatsen, maakt niet uit wat, ik zeg meestal iets in de trant van meisje we zijn hier bezig, niet daar, dus even aandacht erbij, en dit werkt voor ons erg fijn.

Een tikje met de zweep is leuk, maar haar aandacht is dan nog niet bij jou, maar bij de zweep, de gewenste reactie (stelling, nagefelijkheid etc.) zal het ook niet opleveren.

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:16

Veel tempo wisselen , figuren , proberen te wijken , vooral veel figuren rijden..!

succes

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 14:39

Een tikje met de zweep is leuk, maar haar aandacht is dan nog niet bij jou, maar bij de zweep, de gewenste reactie (stelling, nagefelijkheid etc.) zal het ook niet opleveren.[/quote]
nouja leuk

ik sla me paardje liever niet namelijk.

stelling nagevelijk hoeft van mij ook niet op deze manier ik ben het haar nog een beetje aant leren dus het mag van mij nog een jaar of mis wel langer duren voor ze het echt onder de knie heeft.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:41

Gewoon veel verschillende dingen doen, zodat het leuk is voor haar.
Ga ook eens balkjes stappen en draven!
Of maak een parcourtje, waar je doorheen/ overheen moet..
Is erg leuk, ook voor jezelf

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:16

veel overgangen rijden!!!...terug-voorwaarts-terug.stap-draf.halt-draf enzz....en als je richting de M1 bent,de galop stap,stap-galop enzz

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:29

moyra schreef:
Een tikje met de zweep is leuk, maar haar aandacht is dan nog niet bij jou, maar bij de zweep, de gewenste reactie (stelling, nagefelijkheid etc.) zal het ook niet opleveren.

nouja leuk

ik sla me paardje liever niet namelijk.

stelling nagevelijk hoeft van mij ook niet op deze manier ik ben het haar nog een beetje aant leren dus het mag van mij nog een jaar of mis wel langer duren voor ze het echt onder de knie heeft.
[/quote]

We slaan alleaal ons paard natuurlijk liever niet, maar sos heeft een paard echt even correctie nodig. Degene die je probeerde te quoten bedoelde juist dat telkens met de zwe aandacht vragen averechts werkt. Dus er wordt je niet verteld dat je dat op die manier moet doen, juist niet. Let je er wel op dat je niet te weinig van je paard vraagt (afhankelijk van hoe oud ie is natuurlijk). Als jij geen uitdagende training doet met je paard en tevreden bent met zonder stelling of iets dergelijks door de bak heen sloffen als het ware. Dan is het moeilijk voor je paard om zijn aandacht bij je te houden. Denk aan slimme kinderen die zich vervelen bv in de klas en daardoor helemaal niet opletten. Vraag niet teveel, maar je mag best wat vragen van je paard of ie zijn best voor je gaat doen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:53

Bedankt Bienotje, zo bedoelde ik het idd.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:20

als je je paard voort moet slaan om bij de les te houden,dan weet ik niet wat jij op een paard doet!!

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:32

liliputter schreef:
als je je paard voort moet slaan om bij de les te houden,dan weet ik niet wat jij op een paard doet!!

Volgens mij staat dit ook niet zo in haar bericht.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 23:56

liliputter schreef:

heb ik het over vooruitslaan ? ik heb het over aandacht erbij houden maar ik heb inmiddels al wat gevonden

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:50

veel figuren rijden. veel (schijn)overgangen rijden.
Zo vestig je de aandacht van je pony weer op jou.
Je moet haar dus goed bezig te houden, en vaak hoeven dat echt niet altijd moeilijke oefeningen te zijn.
hangt er idd ook vanaf hoe oud het paard is!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:16

Veel verschillende oefeningen doen zodat ze haar aandacht er wel bij moet houden dus stappen, wat wijken, draven en een stukje galop, weer terug naar draf, volte, gebroken lijn

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:57

Veel overgangen, figuren, misschien balkje of kleine hindernis. Probeer ook nieuwe dingen aan te leren...

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:47

moyra schreef:
liliputter schreef:

heb ik het over vooruitslaan ? ik heb het over aandacht erbij houden maar ik heb inmiddels al wat gevonden

Hoe heb je het dan opgelost als ik mag vragen?!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:28

Ik ben ook wel benieuwd hoe je het hebt opgelost nu.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:36

je lost het zeker niet op om te slaan,dat hoop ik elk geval.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:04

nee heb de tips van sily gebruikt tot nu toe werkt dat

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:45

Praten,Figuren rijden (10 meter voltes slangenvolte enz), stelling links en rechts vragen. Als ze het goed oppakt, dan ook ff een halsklopje geven of goedzo oid tegen het beestje zeggen.
Heb dit btw ook een keer gehad met een paardje wat niet oplette.Tot ik les kreeg en mijn instructrice deze aanwijzingen gaf. Ze zei ook van kijk goed naar de oren.Duw je linkerbeen eens aan en je ziet haar linkeroor naar achter gaan en zo ook andersom.
Dan kun je dus ook echt zien of ze oplet!!
Idd ook schijnovergangen maken. Echt veel schakelen!

Succes ermee

[Edit]wat toegevoegt

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 19:37

loez schreef:
Praten,Figuren rijden (10 meter voltes slangenvolte enz), stelling links en rechts vragen. Als ze het goed oppakt, dan ook ff een halsklopje geven of goedzo oid tegen het beestje zeggen.
Heb dit btw ook een keer gehad met een paardje wat niet oplette.Tot ik les kreeg en mijn instructrice deze aanwijzingen gaf. Ze zei ook van kijk goed naar de oren.Duw je linkerbeen eens aan en je ziet haar linkeroor naar achter gaan en zo ook andersom.
Dan kun je dus ook echt zien of ze oplet!!
Idd ook schijnovergangen maken. Echt veel schakelen!

Succes ermee

[Edit]wat toegevoegt

onze bak is maar tien meter ik let ook heel erg op haar oren dat is mij ook altijd geleerd.

maar de afgelopen dagen hebben we niet echt meer in de bak gereden me paardje kan sinds het weekeind in dur 1tje naar buiten dus dat zijn we nog een beetje aan het trainen wel gaan we van de week weer de bak in buitenrijden word op een gegeven moment ook saai

gr