Even voorstellen, mijn nieuwe paarden bij SAG

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Even voorstellen, mijn nieuwe paarden bij SAG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:12

Sinds de zomervakantie reed ik een paard van Stoeterij Affetto Granta.
De van Indorado drachtige sportpredikaat merrie (Z+6 springen) Romanaleva.
Afbeelding
Hier op de Friese Kampioenschappen M springen onder Henny Coremans.

Ze had een flink aantal maanden stil gestaan sinds ze uit training terug was gekomen en ik zou, als het klikte, haar gaan uitbrengen in de dressuur.
Afbeelding
Afbeelding
(foto/stills van augustus)

Omdat ik het rijden op 3 verschillende adressen eigenlijk niet meer kon bolwerken moest ik kiezen. Omdat met 2 paarden op verschillende adressen wedstrijden rijden niet handig was, en Moenira ook veel gebruikt werd voor manegelessen wist ik dat het het verstandigst zou zijn met haar te stoppen. Deze keuze stelde ik lang uit. Toen ik van Stoeterij Affetto Granta vervolgens ook hun NRPS-E ponymerrie Altana (v Now or Never) bij mocht rijden, die voorheen ook al in de dressuur was uitgebracht, hakte ik de knoop door.
Afbeelding
Foto van Altana SAG van vlak voor de nationale keuring in Ermelo waar ze kampioen werd en voorlopig keur...

Omdat Romana dikker en dikker werd en steeds meer last van haar buik en spieren kreeg, ging ik met haar wat rustiger aan doen.
Op deze foto's van begin januari kun je al heel goed zien hoe haar buik was gegroeid...
Afbeelding
Afbeelding

Vandaar dat ik mijn energie sinds november (vanaf toen ben ik haar pas echt gaan rijden) vooral op Altana gericht heb.
Met haar moet ik straks gelijk L2 starten en dat gaat bij haar niet vanzelf.
Ze is heel lenig en weet die lenigheid heel handig tegen je te gebruiken. Ook was ze het niet meer gewend om aan het werk gezet te worden dus dat gaat af en toe met veel protest gepaard. Gelukkig klikt het wel goed en ik heb er vertrouwen in dat als we samen onze knopjes hebben afgesproken en we de basisvoorwaarden redelijk onder de knie hebben, het straks in de wedstrijden ook wel gaat lopen.

Hier onze eerst rijfoto's in een bevroren bak...
Het liep niet altijd makkelijk en had die dag duidelijk mijn zit niet, maar wilde jullie nu toch eindelijk eens met haar laten kennismaken...

even losstappen en kletsen met Jojo23 (bedankt voor de foto's Jolanda) ...
Afbeelding
Afbeelding
Tjonge wat is het koud!

Afbeelding
Even warmdraven, hier drukt ze de binnenkant bol en ben ik aan het prutsen om te proberen die binnenkant weer hol te krijgen

Afbeelding
Afbeelding

Even op adem komen, de jas is inmiddels uit...
Afbeelding
Afbeelding

Stukje verruimen...
Afbeelding

Jolanda proberen omver te rijden
Afbeelding

Even lange teugel...
Afbeelding

Weer oppakken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
handen bij elkaar en dragen, been naar voren houden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En even een standfoto, denk dat ik die wel af wil laten drukken...
Afbeelding

Tenslotte ons nieuwste, aankomende, sportpaardje...
Afbeelding
Vitanaleva SAG, de 3,5 jarige dochter van Romana. Teake was begonnen met haar longeren en zadelmak maken en ik heb begin januari even voor de eerste keer erop gezeten. Helaas kwam toen al snel de vorst inzetten en hebben we nog niet veel tijd gehad ermee verder te gaan.

Hier nog een keertje samen met moeder Romana...
Afbeelding
Afbeelding

Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte!
Ik hoop dat we lekker met de paarden aan de gang kunnen en als het weer wat warmer is, eens fijne werkfoto's kunnen maken. Hopelijk zit ik dan ook weer wat netter

Ben benieuwd wat jullie van de dames vinden!

loverasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:15

Mooie beesten zeg !! veel plezier en geluk ermee !!!

tumtummie

Re: Even voorstellen, mijn nieuwe paarden bij SAG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:16

Woow wat een beauty's! En een beetje verruimen?

Naz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:44

Wat een leuke paarden Joyce, hier ga je vast ook veel plezier van krijgen! Ga je ook met ze naar Carmen?

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:00

Hi joyce ,

De foto's zijn best leuk geworden...heb ik toch nog talent .
Hopelijk zie je nu dat het best goed gaat met Altana wat irma en ik ook steeds tegen je zeggen .
ja en verder...romana is dik dat was al bij mij bekend, vanmorgen nog gezien...en Vitana tja een apart beestje.

Nou tot snel op Stoeterij Affetto Granta dan gaan we weer lekker in de kou met z'n tween rijden jij op Altana en ik op Sifra.

tot gauw.

xxxx jolanda (jojo23 op bokt)

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:45

hej hej
leuke paardjes.
ik was ook op het FK leuk zeg.

allemaal friesse bokkers zag ik leuk.

Succes met de paardjes

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:03

Leuke paarden, hopelijk krijg je er veel plezier mee, en succes natuurlijk.

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:12

leuke paarden.. Je moet proberen je handen wat rechter op te houden en je benen leg je af en toe iets te ver naar achteren.. Veel plezier verder met je paarden en vooral veel succes ermee..

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:32

Hee Joyce, lang niks van je gezien
Ziet er goed uit hoor! Wanneer ga je weer starten? Komen we elkaar tenminste ook nog eens tegen

Anna85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:00

Mooie paarden hoor! Ben je ook nog met Fardau bezig?

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:09

Joh Joyce, je hebt het goed voor elkaar! Romana vind ik een leukerd! En op Altana staje ook leuk, het lijkt zo wel een paard onder jou
Nou, tot ziens op wedstrijd!!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:12

zo ziet er netjes uit zeg! je boft maar met al die mooie paarden!

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:14

leuke foto'S
je boft maar met zoveel paarden die je mag rijden!
heel veel plezier en succes!

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:23

Leuke foto's hoor!

Succes straks met de wedstrijden...

brammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:39

die 4e foto wauw

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 16:03

Bedankt voor jullie leuke en opbouwende reacties...
Hihi, was inderdaad een tijdje out of the picture, druk druk met oefenen want er moet nog veel gebeuren voor we L2 kunnen starten...

Mijn houding is op dit moment niet altijd om over naar huis te schrijven. Ze is een grote E-maat, maar erg smal en ik heb nog erg moeite met mijn balans en haar andere manier van lopen. Ook zijzelf moet erg wennen aan een andere manier van rijden/lopen dus voor haar is het ook wennen en het gaat niet vanzelf.

Altana is 1,56 en paardgefokt, dus dat ze op een paard lijkt, met mijn niet te lange benen kan heel goed kloppen Ik hoop dat ze straks nog wat gespierder en breder wordt zodat ze wat meer massa krijgt, maar ze heeft een hele tengere bouw.
Ze zit nu in een lekker wintervachtje, en die vierde foto was in haar zomerwacht, dan is ze veel mooier

Ik weet dat ik enorm bof met deze paarden en het is een hele mooie en vooral ook leerzame kans. Ik rijd nu kwalitatief goede paarden, maar je moet wel met ze om kunnen gaan. Het is niet opstappen en op wedstrijdniveau wegrijden, ik moet er echt aan werken om een combinatie te worden. Gelukkig snappen de eigenaren dat ook en worden we heel positief gestimuleerd en niet onder druk gezet om snel op wedstrijden te presteren. Jojo23 en ik hebben het erg naar ons zin bij SAG.

Voor Fardau was mijn zadel te smal geworden en na mijn val wilde ik niet meer met dat zadel rijden omdat ze ervan begon te protesteren. Een passend zadel was tweedehands niet voor handen. Daarnaast door drukte van de eigenaren en mijzelf en het slechte weer, staat ze ongeveer vanaf november stil.

Een beetje gas terugnemen was voor mij wel belangrijk.
Ik had toch wat teveel paarden en adressen naast mijn werk en was mezelf flink voorbij gelopen.
Kan nu weer genieten van wat ik doe, en dat is heel belangrijk!

26 februari houden we onze onderlinge wedstrijd van de Radboudruiters op Manege de Waldrâne in Siegerswoude, dan ga ik met Altana en misschien ook met Romana even oefenen om te kijken hoe braaf of gespannen ze zijn en of ik ze al een proefje rond kan sturen.
Half maart ga ik voor het eerst een officieel proefje wagen met Altana in de L2 en met Romana wacht ik met starten (B-dressuur) tot het veulen er uit is en alleen gelaten kan worden. Dat zal ergens richting de zomer worden denk ik...

Liefs Joyce

Fabienne1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:12

Leuke paarden Joyce!
Een combinatie worden kost gewoon tijd, fijn dat de eigenaren je daar tijd voor geven. En plezier er in hebben blijft het allerbelangrijkste. Het is tenslotte hobby.
Ik zie wel dat je je armen heel vaak recht houdt ipv een knik er in.

Alvast veel succes op de onderlinge wedstrijd!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:47

Wat leuk voor je Joyce!
Dit lijkt er maar op hoor!

Ben blij dat je meteen L2 moet starten.... heeft een ander misschien ook nog kans deze zomer in de B

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:30

Hi joyce....

Ben je al klaar voor de onderlinge..we moeten volgende week of in het weekend maar effe een proefje oefen ......Oefening (veeeeel) baard kunst... nou groetjes jolanda (bokt jojo23)

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 00:31

Dees schreef:
Wat leuk voor je Joyce!
Dit lijkt er maar op hoor!

Ben blij dat je meteen L2 moet starten.... heeft een ander misschien ook nog kans deze zomer in de B

Hahaha, stiekem overweeg ik de mogelijkheid dispensatie aan te vragen als ik tegen die tijd nog steeds niet kan doorzitten op Altana Maar goed dan blijft de B natuurlijk alsnog veilig

Ga jij straks ook starten met jouw kanjer?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 00:33

jojo23 schreef:
Hi joyce....

Ben je al klaar voor de onderlinge..we moeten volgende week of in het weekend maar effe een proefje oefen ......Oefening (veeeeel) baard kunst... nou groetjes jolanda (bokt jojo23)

hihi, hangt er van af voor welke klasse ik me inschrijf
Oefenen is goed idee... Zo moeten we de eerste wedstrijden ook maar zien toch?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:07

hehe eindelijk weer eens joyce itp! Heb laatst bij jou die video gezien met Altana, toen je haar net reed en de les bij carmen. Je ziet het paardje echt onder jou weer groeien hoor, en dat in toen nog een 2 maandjes...toch blijf ik erbij dat een mooie bonte je niet zal misstaan Laat ik er toevallig 1 op stal hebben staan

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:43

Leuke foto's..
Zal wel lukken op wedstrijd

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 16:29

Hi hi, dank je... Ik heb zelf nog mijn twijfels. Ben ook net weer een week ziek geweest en over 4 weken is de onderlinge wedstrijd en dan nog 3 weken en de eerste officiële...
Spannend hoor!

Stip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:40

leuke paardjes, veel plezier met ze