Dressuurtraining in donkerbruin Anky setje!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ursy

Dressuurtraining in donkerbruin Anky setje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 02:16

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik foto's heb geplaatst van mijn merrie Bagheera (Baldwin B x Balzflug).
Ik heb haar nu iets langer dan een jaar en binnenkort hebben we ons L2 debuut.
De foto's zijn van vrij slechte kwaliteit, maar ik vond ze toch de moeite waard om te plaatsen. Zo kunnen jullie een beetje een beeld krijgen van onze training. Ze was erg heet vandaag, eigenlijk wilde ze de hele tijd alleen maar hard. Toch deed ze goed haar best en was ik erg tevreden!!

Afbeelding

Afbeelding
Iets ronder en lager instellen

Afbeelding
Losdraven

Afbeelding

Afbeelding
Idem

Afbeelding
Aan de nog wat langere teugel een klein beetje schoudervoor rijden

Afbeelding
Wat meer bij elkaar rijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Langzaam de teugels in de galop wat uit de handen laten kauwen.

Dit waren de foto's. Marijke bedankt!! Het was erg gezellig met je!

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 08:51

ziet er goed uit
miss wat meer achterover blijven zitten in galop. maar dat is alleen bij de laatste foto

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:06

Mooi beestje. Ze is mooi rond.
Veel plezier met haar.

Djesseka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:08

Ziet er netjes uit, zeg!
Wat een lekker paard om te zien

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:09

het ziet er netjes uit hoor!

mooi paard

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:12

Leuk paard!.
Probeer zelf rechtop te blijven zitten en je handen wat meer bij elkaar houden.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:15

erg gaaf paardje! Ziet er mooi uit allemaal! Het rechtop zitten en handen zullen ongetwijfeld momenten zijn

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:17

Hey Hank, vond het erg leuk Bagheeraatje weer eens te zien en ook er weer even op te zitten! Komt helemaal goed met jullie Ben jaloers op je mooie rijbroek maar dat heb ik gisteren ook al gezegd, haha! Groetjes!

IlonaS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:36

Erg leuk paard! suc6 in de toekomst!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:16

super leuke rijbroek, kosten die veel?
Mooi paardje, alleen komt dat bruin setje niet zo uit vind ik.
Soms iets te diep int begin, wordt dan beter.
Veel succes nog!

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:20

Ziet er netjes uit, maar voor het L2 zou ik hem nog iets hoger instellen(of waren het alleen maar losrijfoto's?)

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:22

Je rijd hem super hoor! Erg leuk paard
Ik zou wel meer je buitenteugel er aan houden en je binnenhand iets meer ontspannen. Voor de rest vind ik het er echt super uit zien Succes in de L2!

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:24

Ow, zo'n broek wil ik ook!!! Ik ben op zoek, maar kan niets vinden onder de honderd euro Vind dat je een leuk paard hebt en supernetjes rijdt! Dat lukt wel in de L2!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:25

Het ziet er heel goed uit Ursy! Wat een prachtige rijbroek trouwens, en erg mooi setje (wat voor laarzen heb je daar?) Ze lijkt soms iets te kantelen met haar hoofd, klopt dat? Probeer haar in de galop er iets meer aan te rijden, op je kont zitten en goed voorwaarts rijden. Dan laat ze je ook beter zitten en komt ze er beter onder. Het beeld oogt heel fijn, dat L2 debuut gaat vast en zeker lukken! Wanneer heb je je debuut?

classeygurl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:59

Ziet er goed uit!! Leuke combinatie zijn jullie!! Wat heb je een gave rijbroek zeg , welke is dat .. wil hem ook Veel succes met je L2 debuut!

JuuLePuuL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:01

Ziet er leuk uit!

Alleen vind ik dat ie net iets meer bergopwaarts mag worden gereden zodat de achterhand er nog wat meer onder komt! En denk er ook om dat je je niet uit het zadel laat trekken, daar moet je heel consequent mee zijn, terugzitten en been blijven geven zodat ze ook niet steun op je hand zoekt maar op eigen benen loopt! 'mijn' paardje doet dat ook namelijk...Succes in de L2!

Succes enne mooie broek ja!!

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:03

Astragirl schreef:
super leuke rijbroek, kosten die veel?
Mooi paardje, alleen komt dat bruin setje niet zo uit vind ik.
Soms iets te diep int begin, wordt dan beter.
Veel succes nog!

Bedankt! De rijbroek was afgeprijsd van 140,- naar 100,- het is een Kentucky.
Dat bruine setje komt er nu inderdaad niet zo goed uit, kwam door de slechte belichting in de bak en dondere foto's. Ik zal binnenkort buiten weer is foto's schieten met dit setje!!

Melanie15 schreef:
Ziet er netjes uit, maar voor het L2 zou ik hem nog iets hoger instellen(of waren het alleen maar losrijfoto's?)

Het zijn eigenlijk voornamelijk losrijfoto's. Alleen 7 en 8 heb ik haar iets meer opgericht. Maar het oprichten lukt al aardig, al is het wel lastig af en toe!

VValar schreef:
Het ziet er heel goed uit Ursy! Wat een prachtige rijbroek trouwens, en erg mooi setje (wat voor laarzen heb je daar?) Ze lijkt soms iets te kantelen met haar hoofd, klopt dat? Probeer haar in de galop er iets meer aan te rijden, op je kont zitten en goed voorwaarts rijden. Dan laat ze je ook beter zitten en komt ze er beter onder. Het beeld oogt heel fijn, dat L2 debuut gaat vast en zeker lukken! Wanneer heb je je debuut?

hej Vvalar, ik ben ook erg trots op mijn setje en rijbroek!! De laarzen zijn van Petrie (Anky, grand prix), ik heb ze nog niet zo lang en dat kan ik voelen
Ze kantelt inderdaad soms iets alleen hebben Kristel en ik het percentage kantelen al fiks omlaag gebracht (gewoon zweep erover ). Dus we gaan vooruit!
Ze laat mij in de galop af en toe ontzettend moeilijk zitten, dan probeert ze haar rug weg te drukken en word ik half gelanceerd. Al gaat het de laatste tijd ook al beter, het verschilt nog erg per dag. Goed dat je dit ziet en bedankt voor de tip.
Ik heb ons nog niet ingeschreven voor een wedstrijd, maar hoogstwaarschijnlijk is ons debuut in Maart.
Hoe gaat het met jouw wedstrijden?

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:13

Mooi paard
Je laarzen vind ik super mooi! Is het ook lak of glimmen ze gewoon zo?

Met galop idd beter op je kont gaan zitten, en rechtop.
Alleen waarom de zweep erover als ze kantelt?
Je kunt het toch ook anders oplossen?
(of snap ik niet wat je bedoeld.. )

Sharmila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:16

Om eerlijk te zijn.............vind ik je rijbroek leuker dan je padje.....Echt een coole rijbroek!

Probeer je schouders wat meer te ontspannen en naar achter te houden. Ziet er netjes uit hoor!

JuuLePuuL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:18

Het kantelen van haar hoofd geeft aan dat je paard scheef is, dus niet de zweep erover maar corrigeren op de rechte lijn, binnenhoefslag rijden en haar proberen recht aan 2 teugels te krijgen, je kan je zweepje wel gebruiken maar gebruik hem dan aan de bolle zijde van je paard door hem tegen het schouder aan te leggen...

Succes nogmaals enne, tis inderdaad niet makkelijk!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:43

Ursy schreef:
hej Vvalar, ik ben ook erg trots op mijn setje en rijbroek!! De laarzen zijn van Petrie (Anky, grand prix), ik heb ze nog niet zo lang en dat kan ik voelen
Ze kantelt inderdaad soms iets alleen hebben Kristel en ik het percentage kantelen al fiks omlaag gebracht (gewoon zweep erover ). Dus we gaan vooruit!
Ze laat mij in de galop af en toe ontzettend moeilijk zitten, dan probeert ze haar rug weg te drukken en word ik half gelanceerd. Al gaat het de laatste tijd ook al beter, het verschilt nog erg per dag. Goed dat je dit ziet en bedankt voor de tip.
Ik heb ons nog niet ingeschreven voor een wedstrijd, maar hoogstwaarschijnlijk is ons debuut in Maart.
Hoe gaat het met jouw wedstrijden?

Mooie laarzen! Ik heb dezelfde, ook nog niet zo lang dus ik weet wat je op het moment voelt wanneer je ermee rijdt! Maar ze zijn het de moeite waard Ben overiges zeer jaloers op die broek en het setje van jou hehe.
Ik zie (in hoeverre je dat van plaatjes af kunt zien) dat je iig wel vooruit bent gegaan. Met name met dat kantelen, dat is toch een basisfout maar die heb je er nu bijna wel uit lijkt het. En idd, de zweep doet wonderen (oe wat zeg ik nu ) Als je haar nu wat meer met de achterhand er onder rijdt, dan gaat het plaatje er nog beter uit zien. Moet lukken!

Snel inschrijven dan! Anders zitten al die binnenwedstrijden al weer vol! Ik ga ook met Uranc in maart L2 starten. We lopen nu gelijk op, wij zijn nl ook L1+11. Gaan we tegelijk L2 starten

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:58

jornajulia schreef:
Het kantelen van haar hoofd geeft aan dat je paard scheef is, dus niet de zweep erover maar corrigeren op de rechte lijn, binnenhoefslag rijden en haar proberen recht aan 2 teugels te krijgen, je kan je zweepje wel gebruiken maar gebruik hem dan aan de bolle zijde van je paard door hem tegen het schouder aan te leggen...

Succes nogmaals enne, tis inderdaad niet makkelijk!

gnagna, ik geloof dat dit ook niet letterlijk bedoeld is

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:02

Ik heb neergezet dat ze inderdaad kantelde. Dat wat tussen haakjes staat is een grap uiteraard.(Vvalar en Venetia snappen dit, vandaar)Dat kantelen is inderdaad scheefheid en los ik absoluut niet op door met de zweep te slaan, daarnaast rijd ik niet eens met een zweep! Ik rijd haar veel schoudervoor en ik probeer even veel druk te krijgen op beide teugels en haar goed aan mijn been te zetten zodat ze hierop ook buigt!
Dit even ter verduidelijking voor de mensen die denken dat ik mijn paard afros

Perlina

Re: Dressuurtraining in donkerbruin Anky setje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:09

Ziet er mooi uit hoor! Lijkt me een fijn paard! Af en toe kantelt dat hoofd idd een beetje, maar daar moet je idd gewoon af en toe met je zweep tegenaan slaan
Hoe oud is ze? Of heb ik daar overheen gelezen?

Ursy

Re: Dressuurtraining in donkerbruin Anky setje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:54

Perlina schreef:
Ziet er mooi uit hoor! Lijkt me een fijn paard! Af en toe kantelt dat hoofd idd een beetje, maar daar moet je idd gewoon af en toe met je zweep tegenaan slaan
Hoe oud is ze? Of heb ik daar overheen gelezen?

haha! Nee daar heb je niet overheen gelezen. Ze wordt in April 6 jaar.