Baron (friesje) @ Grondwerk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Baron (friesje) @ Grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:26

Gister met baron grondwerk gedaan omdat ik niet kan rijden, mijn bak is namelijk een modderpool en rijden daarin lukt niet.. maar grondwerk wel..

foto's zijn niet zo heel erg duidelijk ik had namelijk filmpjes gemaakt en daaruit foto's gemaakt..

Afbeelding
rustig drafje..

Afbeelding
beetje uitstrekken..

Afbeelding
dat achterbeentje..

Afbeelding
Galopje..

Afbeelding
whoohooo..

Afbeelding

zoo naar dat galoperen was hij aardig los...

Afbeelding
en weer draven kijk dat voorbeentje..

Afbeelding
weer beetje uitstrekken..

Afbeelding
daar komen de echte galop sprongen..

Afbeelding
voorbeentjes invouwen..

Afbeelding
en nog eens beetje gestrekte draf..

Afbeelding
lekker ontspannen drafje..

Afbeelding
en van hand veranderen..

Afbeelding
exclusief uitstrekken..

Afbeelding
en nog eens mooi uitstrekken..

Afbeelding
en rustig ontspannen uitdraven..

nou wat vinden jullie er van?

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:27

sorry hoor mat het is levensgevaarlijk hoe je dat beest vastzet..
zo heeft een paard bij ons op stal een keer zijn rug gebroken..!

Maaike14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:28

lekker gevaarlijk:S

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:28

Gave foto's Marieke!!
Baron de grapjas

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:31

nou ik doe het altijd zo.. en het gaat altijd prima.. en tevens vind ik het een prima methode.. omdat hij er heel soepel en ontspannen van wordt..

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:33

ja nou als jij te eigenzinnig bent om te luisteren dan moet je het zelf maar weten, maar zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd als hij wel zijn rug een keer breekt.
je snapt toch zelf ook wel dat als hij nu gaat steigeren, wat elk paard wel een keer kan doen, ook al heeft hij het nog nooit gedaan, dan komt hij nooit weer naar beneden met die dingen om..
maarja zelf weten hoor :S

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:36

ik wil best luisteren.. maar je legt ook niet echt duidelijk uit he.. tuurlijk kan hij wel eens stijgeren (niet dat ik hem dit ooit hebt zien doen tijdens het werken maar oke het kan) dan kan hij echt wel weer beneden komen hoor.. het zit echt niet zo strak dat hij niks meer kan..

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:38

@ justarman, een beetje liever mag ook wel

Persoonlijk vind ik deze methorde net zo gevaarlijk als bijv. de passoa. Niet echt gevaarlijk dus
En je kan het ook overdrijven hoor

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:41

mooie foto's! (soms gaat je paard een beetje te hard voor de camera haha) Hij maakt zn bovenlijn mooi lang! Was die moddergrond niet helemaal bevroren?????

offtopic: ik deed het ook wel eens zo bij mijn vorige paard.... bij het longeren is het de bedoeling dat ze lopen... tijdens hij lopen kunnen ze onmogenlijk stijgeren.. ik snap je punt wel Justarman maar ongelukken kunnen nou eenmaal gebeuren, ook tijdens gewoon rijden zonder iets om kun je een paard zijn rug breken!!!

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:42

overdrijven..?! nou er is toevallig bij ons op stal een paard aan doodgegaan omdat hij zijn rug brak omdat hij steigerde en niet meer terug kon.. verder vind ik die dingen er toch best wel strak uit zien..

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:49

ik garandeer je dat het echt niet strak zit.. en ja elke methode heeft voor en na delen en eigenlijk is het allemaal even gevaarlijk.. ik vind dit vriendelijker als een pesoa zoals amie_x_MIJ al zei.. maar daar zullen de meningen wel over verdeelt blijven..

@ casca de foto's zijn zondag gemaakt en toen had het hier nog niet gevroren.. de modde was dus nog zo modderig zodat ik er tot ruim boven me enkels in zakte..

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:50

Ja sorry hoor ,ook als een paard gewoon steigerd en naar achter valt door evenwichtverlies kan hij zn rug breken ,dit is niet eens zo strak vast gezet ,,dus zo gevaarlijk is het nou ook alweer niet ,en idd ,het kan ook wat aardiger

Maar weer effe on topic
leuke fries enleuke foto's ,,kan leuk lopen volgens mij

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:53

als hij zin heeft loopt hij de sterren van de hemel.. anders maakt ie dr een potje van..

broadway

Re: Baron (friesje) @ Grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:02

een strop om de rug is hetzelfde als een strop om de nek......zodra het aangetrokken wordt komen de gevolgen.......waarom lopen er zoveel friese paarden in de dierenkliniek Utrecht.......hals-rug,wervelfracturen,kapotte knieen , artrose, kapotte spronggewrichten.......???
antwoord,...... onkunde.....slof......afdwingen......trekken......
Het zijn géén kwpners, hebben andere spieren, botten,bouw.......ik zou maar wat zuiniger zijn op dit paard anders komt hij ook in dat rijtje terecht, ik ben niet zo gecharmeerd van wat ik op die foto's zie !

Just_Yael

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:06

beetje gevaarlijk he ? lekker slim..

wel leuk beest !:D

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 08:41

als ik het op jullie manier ga bekijken kan ik niks meer met me paard, als ik hem in de wei zet en hij raakt verschikt in het draad kan ie naad de slacht, als ie vast komt te zitten op stal, kan ie naar de slacht.. ik gebruik het touwtje alleen maar om iets ontspanning en een lagere hoofdbouding te stimuleren (en niet aan te dringen)

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 08:45

leuk paard!
kan lekker lopen zeg.

maar dames, gaat het niet een beetje heel erg offtopic?
het is haar paard, en als zij het zo wil doen, dan doet ze dat. het is haar keuze!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 08:48

broadway schreef:
een strop om de rug is hetzelfde als een strop om de nek......zodra het aangetrokken wordt komen de gevolgen.......waarom lopen er zoveel friese paarden in de dierenkliniek Utrecht.......hals-rug,wervelfracturen,kapotte knieen , artrose, kapotte spronggewrichten.......???
antwoord,...... onkunde.....slof......afdwingen......trekken......
Het zijn géén kwpners, hebben andere spieren, botten,bouw.......ik zou maar wat zuiniger zijn op dit paard anders komt hij ook in dat rijtje terecht, ik ben niet zo gecharmeerd van wat ik op die foto's zie !

overdrijven kan ook! kwpn-ers zijn er ook heel veel van in Utrecht hoor, net zoveel als Friezen, dus stel je niet zo aan aub.
dit is toch zo'n speciale bijzet(ben ff de naam kwijt) volgens mij had masja die laatst ook om toen ze d'r paard op de foto zette.
Ik vind het er iig niet verkeerd uitzien, zitten een aantal mooie foto''s tussen, hopelijk is je bak snel wer goed, krijgen we rijfoto's

snoef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 08:53

ik longeer me paard ook altijd zo, vind het een heerlijke methode die je paard NIET vast zet maar juist heerlijk soepel laat lopen zonder tveel druk.
Dus ik vind het een beetje overdreven dat het zooo gevaarlijk is.
ff ontopic mooie fries loopt lekker!

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 09:00

ben eigenlijk wel benieuwt of er nog meer mensen zijn die hun paard op deze manier traienen ( longeren of grondwerk) ik vind het namelijk paardvriendelijk, hij hoeft geen bit in en dus geen getrek in de mond.. en missiemieke voor rijfoto's kun je op me profiel kijken..
zal binnenkort een keer kijken of er iemand met me mee kan om foto's te maken.. want dat is al weer een aardig tijdje geleden..

bedankt voor de reactie's..

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:10

Hee daar hebben we Baron weer. De grote broer van mijn Iwan . Wat een leuk paard is het toch geworden. Ik had je nog foto's beloofd van zijn moeder en zussen, die zal ik dit weekend voor je maken en opsturen.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 09:12

heey wat leuk dat jij ook hier rond loopt..
hie is het met Iwan?
Leuk dat je foto's voor me gaat maken.. ben erg benieuwt..

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:44

als hij normaal een longeersingel op had die tegen de schoft aan lag had ik heel anders gereageerd, de uileg geef ik voor de andere lezers en hoop dat zij dat niet zo doen , één keer weg glijden en zich opgooien kan funest zijn....en dan een gladde ondergrond.....een vorige schrijver had het zelf meegemaakt!!!!En de rug breken onder het rijden......waar heb je het over en dan dat als ...het gebeurd weleens .......in de wei, omdat het kan gebeuren ga je er zo mee om ....? of het nou friezen of kwpners zijn.....niet een touw maar een singel op de rug !!!

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:53

euh...kan iemand mij uitleggen wat het verschil in gevaar is tussen een touw en singel...als je een paard normaal bijzet, met touwtjes en singel op de lammert haanstra manier zeg maar, kan hij net zo goed achterover klappen en zijn rug breken, ik vind dit er echt super ontspannen uitzien, en als je goed kijkt heeft t beestje heel veel vrijheid...

nu ontopic: leuke fries !! ziet er fijn uit met een goed achterbeen, en tenminste wat ruimte voor !! wat is zijn afstamming??

succes en groetjes...

hansje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:55

Ik longeer al jaren op deze manier. Ik heb nog nooit problemen gehad daarmee. Ze loopt er lekker ontspannen bij wanneer ik deze methode gebruik en zal heel wat vlugger vwnw gaan lopen.