Een vriendin van me ging vandaag wedstrijd starten bij ons op de manege maar kon niet omdat ze op stage moest. Ik ging normaal starten met mn eigen paardje maar dat kon ook niet omdat ze maandag mank is gevallen..
Dus oplossing: ik reed gewoon op haar paard wedstrijd
zo was iedereen gelukkig e 
Ze heeft dat paard ongeveer een jaar geleden gekocht. Kwam van een westernruiter. Dus het paard was nog nooit Engels gereden geweest dus was wel ineens een aanpassing voor dat paard.
euhm wat valt er nog te vertellen..
Oja! Als hij aangalopeerd dan bokt hij àltijd! Dat zullen jullie wel zien op de foto's! Ik denk dat hij verzet toont op mn been maar ik weet niet wat er aan te doen.
Trouwens dit is de tweede keer dat ik ooit met dit paard gereden heb, de eerste keer wanneer ik met dit paard reed was op nieuwjaarsdag dus was weer een hele tijd geleden. Maar toch de moed gevondn om er zo op te stappen ook al ken ik hem niet

mijn punte waren in de eerste proef 61.5%, was 15de van de 27
mijn tweede proef was ie nét iets meer actief
beetje meer bokken, hoger bokken, slechtere stukken (vooral galop dan) en had ik 50.63%
was 25ste van de 30 dacht ik!Dank aan KimS voor de foto's en filmpjes!
Hiier zijn de foto's

op de voorgrond ziet u de eigenaresse die dus vertrok naar haar stage en nog afscheid kwam nemen van haar paard
Ik ben dus die achterste met de bandagesinstappen:
verder heb ik geen foto's van het inrijden, Kim was een goeie babbel aan het slaan
*grapje e kim
*Direct de proef binnen dan!
(zijn stills van een filmpje, geen foto's genomen, heel de proef gefilmd
daardoor kwaliteit heel wat minder omdat het binnen is
)binnenkomen in middenstap:
na het groeten, voorwaarts in middenstap
draf
van hand veranderen
beginnen van cirkel:
na een cirkel draf, uit de cirkel van hand veranderen:
cirkel:
voor het raakpunt van de hoefslag arbeidsgalop, bij het aanspringen ging ie dus bokken, paar stills van de bok

beetje afdruk nemen

dan dé bok

nasprong

beter

hoefslag volgen in draf
bij C overgang naar piaffe:
(nee hoor
was overgang van draf naar stap
)van hand veranderen in middenstap
bij K in draf en dan cirkel
bij X in galop, hier zette ie af op zn achterbenen

weer bok:
nog is bok

hoefslag volgen in galop:
bij A in draf en dan van hand veranderen, bij C halthouden
hoefslag volgen in draf
A afwenden, op de middenlijn
en groeten
Nu tweede proef, niet zoveel foto's van!
rond de piste draven
in middenstap op de middenlijn
je ziet hier echt bijna niets maar wou hem toch laten zien, ik moest bij G aandraven, als je goed kijkt zie je dat hij bij het aandraven ook bokte, je ziet zn staart in de lucht

van hand veranderen
bij C aangalopperen, hij bokte wéér, en echt heel hard
lag bijna in zn nek, en dan nog net bij de jury 
cirkel
cirkel in draf
dan uit de cirkel van hand verandert en bij A arbeidsgalop rechts aangesprongen, zoals je kan zien bokte hij weer
Dan hoefslag volgen in galop, C draf, M middenstap, B afwenden, X afwenden, G halthouden en groeten

En klaar was ie

Sorry voor de hoeveelheid
En remember, zat er maar voor de tweede keer ooit op e
Vond hem lekker gaan buiten dat bokken maar ja
.
)