Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Inga schreef:Deed mijn felletje ook.. Heeft een week geduurd.. toen heeft de eigenaar met een longeer zweep in de bak gestaan.. Toen deej ze het niet meer
bokt er alleen maar na maar gaat er echt niet actiefer / sneller van lopen MaSbeL schreef:mm ja wou ik net zeggen .. de eigenaar van dit paard staat nu ook vaak in de bak met een zweep .. als ik haar niet voor uit krijg gaat ze er achter met de zweep ... en dan doet ze t wel ..
omdat ik soms nog welis te lief voor haar ben hih
k kan je vertellen .. lief was ik vandaag echt niet, voelde me achteraf zelfs schuldig
Goeie reden (H) Meestal laat ik der dan een rondje stappen en daarna gewoon weer been eraan. Niet reageren Tik, Eenmaal in draf heeeeeel goed belonen en weer terug naar stap en weer opnieuw. Bij mij werkt het
kylieulyana schreef:Tja als ik het met mijn paardje doe, heeft het een reden. Of ze kan gewoon niet meer of heeft totaal geen zinGoeie reden (H) Meestal laat ik der dan een rondje stappen en daarna gewoon weer been eraan. Niet reageren Tik, Eenmaal in draf heeeeeel goed belonen en weer terug naar stap en weer opnieuw. Bij mij werkt het
* *Steiger[heellaag] bok* .. het helpt gewoon allemaal niet
en dan raak ik zo gefrustreerd .. MaSbeL schreef:schuldig hoef je je niet te voelen toch ??
rij je allang op deze pony ?
MaSbeL schreef:ik ken het .. soms ben ik ook zo gefrustreed dat ik bijna wel wil afstappen .. toch ga ik door .. heb zelfs een poos terug gehad .. wou ze echt echt echt niet in draf kon alles doen wat ik wou , maar het lukte gewoon niet..
bleef ik hele tijd stappen totdat ze 3 pasjes in draf ging , heb ik dr beloond en ben afgestapt ..
en zo ben ik elke keer een beetje verder gegaan als ze echt niet wou
SuperSmurf schreef:hmm dat heb ik ook gehad met een paard dat ik gereden heb. Was jong paard, maar kende wel alles. Maar hij ging in protest als je hem eens aanpakte en als ik een paard rijd, wil ikl ook dat ze gewoon wérken, niet lummelen! Dit paard was t daar niet mee eens en dat gaf zo'n beetje hetzelfde effect. Of stuiteren, óf stil staan.. en dan ook ECHT stilstaan, niet meer voor of achter uit willen, gewoon helemaal nix.. hoe machteloos voel je je dan zeg! Op een gegeven moment was ik het zo zat (hij liep ook steeds dwars door mijn hulpen heen en liep te zeiken bij een bepaalde bakrand, wilde absoluut niet op de hoefslag) heb m toen eens flink aagepakt. Heb hem flink vooruit gereden, als ie wilde galopperen, prima maar dan ga je ook door totdat IK zeg dat je mag stoppen en niet zeiken bij die rand, gewoon OP hoefslag, protesteren? Tik en eigenlijk was vanaf dat moment het probleem opgelost. Had toen een perfect paard!
al blijft het wel lastig om het vanachter de pc te beoordelen natuurlijk... Het kan ook altijd een medische oorzaak hebben..
verder niks 'raars' gemerkt, en als die ergens last van had waarom liep die daarna aan de longe dan wel weer heel braaf [mét bit in] en liep die voordat geklooi ook hartstikke braaf .. MaSbeL schreef:of hij neemt je gewoon de hele tijd in de zeik... zou natuurlijk ook best kunnen ..

SuperSmurf schreef:jade; dat was bij mij ook: eerst fijn lopen en dan ineens gaan lopn zeiken...
Maar het kán natuurlijk ook zijn dat er op dat moment iets gebuerde waardoor hij ineens pijn kreeg. Misschien schoot er een wervel scheef of iets anders wat pijn veroorzaakte. Als dit gedrag nou aan blijft houden zou het dus wel eens wat anders dan dwarsheid kunnen zijn. Gaat t de volgende keer nou ineens goed, tsja, dan neemt ie je vast in de maling!
Let eens heel goed op zijn gedrag bij het opstijgen, als hij pijn heeft laat ie je dat wel merken!