Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als je ze goed gebruikt, is er niks aan de hand...

Bonjoy schreef:aha,, maar Sporen zijn ABSOLUUT NIET om je pony mee te straffen ! Pak dan liever een zweepje, en geef 1 consquente tik, achter je kuit,, dat helpt vaak beter

! Heb precies hetzelfde hoor..
ook een 4-jarig paard, eerst helemaal niets mee te doen, hartstikke braaf en ineens krijgt ze het in haar hoofd
Het is jiust de uitdaging vind ik, alle paarden hebben hun puber-tijd, net zoals die van jou. Paarden moeten op die leeftijd uit gaan proberen! Misschien was het niet zo verstandig van je om een jong paard te kopen als je sowieso al wat bang aangelegd bent door iets niet-leuks. Maar het enige wat ik je kan aanraden: Niet met extra sporen of zweep gaan rijden, gewoon zoals anders, alleen moet je wat consequenter zijn. In deze periode is het heel belangrjik dat je paard hte niet van je winnen gaat, dus BLIJF DE BAAS. Anders krijg je een heel vervelend paard. Verder gewoon goed les blijven nemen.
En dan zaterdag ineens helemaal goed en niets aan de hand! Heel licht in de mond en erg fijn aan de hulpen
. Dus wees niet gedeprimeerd hierdoor, jullie moeten er gewoon even doorheen. Veel succes er verder mee
En als je het echt niet meer durft of even er zat van bent, iemand anders (die goed kan rijden) er op zetten, want paardrijden doe je voor je lol, en niet voor de irritaties! Vonnie84 schreef:Ik ben nu bezig met het uittypen van een lezing over angst en paardrijden. Ik zal het je (TS) toesturen als ik klaar ben. Zou je je email even door willen PB-en als je het wilt?