Soms vraag ik mij af.. dat gezeur over slofteugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Soms vraag ik mij af.. dat gezeur over slofteugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 16:04

kan er niet een centrala topic komen... ik merk dat iedereen er zowat op afgezeken word...
oke, ik geef er zelf ook commentaar op in een vraag : waarom? hoe en wat?

maar hoe staat jullie hiertegenover? wat vinden jullie nou van die 'onnozele' discussies?

hoop dat dit op z'n plek staat, anders even een TEM graag

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:06

Dit lijkt mij een paardenvraag.
Heb al geTeMt.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:07

Zolang de zoekfunctie het niet doet, zullen de vragen zich blijven herhalen. En aangezien dit een " hot item " is, ook als de zoekfunctie het weer doet, zul je iedere keer weer de discussie krijgen.

Ik ben het met je eens dat je een beetje simpel wordt om iedere keer hetzelfde te moeten vertellen. Maar zo heb je in ieder forum weer vragen die terugkomen, als men zich door een hele puist aan stickys door moet worstelen om uiteindelijk bij de interessante discussies te komen, is de lol van het bokken er toch gauw af?

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 16:08

oke bedankt, wist het eigenlijk niet zo zeker , meer een klaagvraag aangezien ik die topics onderhand wel zat word

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:08

elke bokker heeft geloof ik welleens zo'n topic als dit geplaatst en dit word weer een 10 pagina's lang welles niettes discussie

Mijn mening kort maar krachtig:
In goede handen heeft de slofteugel een goed resultaat, als je weet waar je mee bezig bent.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:10

ik zet het maar bij RT

En idd in goede handen een goede teugel
Alleen denken teveel mensen dat ze goede handen hebben

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:17

Ik vindt ook dat een slofteugel mits in kundige en ervaten handen een goed hulpmiddel kan zijn. Kom zelf bij een springruiter weg die ook heel veel met slofteugel reedt en niks geen slechte ervaringen ermee. Gebruik hem zelf ook af en toe en gebruikhem altijd met longeren

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:36

K gebruik nooit een slofteugel. Ik vin dat je moet kunnen rijden zonder slof!! En als het gebruikt word, alleen door mensen met verstand!!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:09

JUist, briljante opmerking.
Wie beslist of je verstand hebt?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:15

De ruiter zonder verstand zelf beslist dat... Want als ie verstand had gehad, dan had hij misschien wel besloten zonder aan zijn eigen rijtechniek te werken.

Inderdaad al veel vaker genoemd topic.. En slofteugels kunnen mits goed gebruikt een goed hulpmiddel zijn en dan is er niets op tegen. Maar aangezien er ontzettend veel mensen zijn die zonder nadenken waarom en hoe ze die moeten gebruiken, zie ik het liever zonder.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:54

Ik gebruik hem alleen als er iemand in de bak staat te kijken. En je moet ook op je teugels rijden en niet op de slof, dan gaat er weinig fout.

En het is toch altijd een welles-nietes discussie. Maar ik vind dat ieder voor zich moet beslissen

svenlOver15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:56

Cassidy schreef:
Zolang de zoekfunctie het niet doet, zullen de vragen zich blijven herhalen. En aangezien dit een " hot item " is, ook als de zoekfunctie het weer doet, zul je iedere keer weer de discussie krijgen.

Ik ben het met je eens dat je een beetje simpel wordt om iedere keer hetzelfde te moeten vertellen. Maar zo heb je in ieder forum weer vragen die terugkomen, als men zich door een hele puist aan stickys door moet worstelen om uiteindelijk bij de interessante discussies te komen, is de lol van het bokken er toch gauw af?

Bij mij doet de zoekfunctie het wel..?!

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:58

Ik heb nooit ervaringen gehad met slofteugel, maar ik ben er niet tegen, alleen als je er niet goed mee om kunt gaan vind ik het niet erg fijn om aan te zien. Je moet er mee om kunnen gaan.

Twaalf

Re: Soms vraag ik mij af.. dat gezeur over slofteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:15

Ik heb een paar jaar geleden een aantal maanden met slof gereden. Ik reed er eigenlijk alleen mee als ik privéles kreeg.
Ik vind dat als je er mee om komt gaan en er begeleiding bij krijgt, het een goede hulp is.

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:18

Maar begin ern ooit aan zonder begeleiding!!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:28

Ik dacht dat ik als Z-ruiter wel een paar keer met slof kon rijden. De eerste 2x onder toezicht van mijn instructrice en 2x thuis in de training. Achteraf heeft het alleen maar in ons nadeel gewerkt, dat ding zie je bij mij niet meer terug. En zoals gezegd, er zijn teveel mensen (waaronder ik dus) die denken dat ze er wel mee om weten te gaan.

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:38

Ik vind dat als je kan rijden, je zonder slof kan rijden. Ja paard kan met slof wel alles doen, maar als die zonder slof dat niet kan....

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:46

Bij een deskundige ruiter, kan een slof een nuttig ding zijn voor een paard bij wie het kwartje maar niet valt van het nageven.
Een paard heeft dat snel genoeg door hoe het werkt; een slof moet dan ook na een paar keer gewoon weer in de kast.
Het leuke van een slof is dat je hem meteen kan loslaten als een paard nageeft. Het jammere is dat veel ruiters hem vast blijven houden...

En wat nog beroerder is is dat mensen hem gebruiken om een paard in bedwang te houden.
Ik zie ze weleens rijden.
Hup erop, niks losstappen aan de lange teugel, nee, eerst in de krul met de slof en als de eerste energie eruit is, mag de slof eraf. Als ze mazzel hebben, tenminste...
Tja, je kunt een fris paard ook gewoon even longeren.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:21

"gelukkig" waren mijn ervaringen met een slof zo slecht dat Saskia er ook nog nooit aan begonnen is of zelfs maar bedacht heeft dat de slof kon helpen.
1ste, een E pony op leeftijd met een eigenaar die alleen maar pirouettes e.d. wilde rijden. Hij had nog nooit ook maar een B proef gereden en wilde graag ZZ licht starten. Kreeg ook les van een landelijk bekende instructeur. Altijd met slof!
Later kwam dat paardje door geldzorgen op de manege en heb ik er ook wel eens op gereden. Met slof rond, zonder slof een sterrekijker waaraan je heel hard je best moest doen om hem ook maar een beetje aan het lopen te krijgen.

2e ervaring was een meisje met B pony op buitenrit, alleen een slof, geen teugels..... Papa had gezegd dat ze hem zo beter kon houden....

Snappie, sloffen worden helaas vooral gebruikt door slechte ruiters en een paar hele goede ruiters, maar die hoor je er bijna nooit over. Die lopen er namelijk niet mee te koop.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:43

Ik zie hier op bokt liever een topic waarin iemand iets vraagd over de slof en het gebruik ervan, dan weer zo'n onnozel "hoe krijg ik mijn paard aan de teugel" topic.
Ik leg ieman liever uit hoe de slof te gebruiken in uiterste nood-gevallen (ben nl ook geen voorstander van de slof-teugel) dan dat ik voor de zoveelste keer iemand een paardje in zijn mond zie trekken omdat ie niet naar beneden wil....

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:07

Bienotje schreef:
De ruiter zonder verstand zelf beslist dat... Want als ie verstand had gehad, dan had hij misschien wel besloten zonder aan zijn eigen rijtechniek te werken.

Inderdaad al veel vaker genoemd topic.. En slofteugels kunnen mits goed gebruikt een goed hulpmiddel zijn en dan is er niets op tegen. Maar aangezien er ontzettend veel mensen zijn die zonder nadenken waarom en hoe ze die moeten gebruiken, zie ik het liever zonder.

dit vind ik een hele goede uitspraak!!

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:49

Als je met slof gaat rijden, doe dat dan met iemand die er verstand van heeft. En niet denken, ik kan het wel. Ik heb al wat paarden gezien die in het begin met slof werden gerden, maar later niet meer zonder slof konden lopen. Dat is zo zonde

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:41

eerlijk gezegd ben ik een beetje kwijt wat nu de vraag is in dit topic.

Gaat het erom hoe je een slof gebruikt?
Of het goed of fout is?
Of hoe de discussies over de slof verlopen?

Sily

Re: Soms vraag ik mij af.. dat gezeur over slofteugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:10

Ik vind die onnozele discussie weleens nodig.....

Als die discussies en commentaren niet meer gegeven zouden worden zouden een heleboel mensen nu nog steeds met verkeerd slofgebruik rijden.
Er zijn natuurlijk ook gevallen waar discussieren totaal geen nut heeft, persoon plaatst gewoon geen foto's of vragen meer of laat dat stukje achter, maar sommige zien het zelf niet in en als ze dan een keer geconfronteerd worden met hun verkeerde slofgebruik of het nutteloze van de slof leggen ze hem af, en dat is dan wel weer positief en wel de moeite waard om afentoe eens de discussie aan te gaan.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 01:23

ik gebruik liever geen hulpteugels en al helemaal geen slofteugel
heb ik wel gebruikt (op aanraden van toenmalige instructeur) bah wat verklooi je veel met zo'n rot ding
ik wil hem nooi meer gebruiken