Met halster rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Met halster rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 20:32

Hallo
Hier zijn wat foto's als we enkel met halster rijden
Het was super leuk Esprit is niet de gemakkelijkste maar ze is heerlijk om te rijden

Afbeelding
De foto *Strek Foto*

Afbeelding
Begin van Esprit haar rodeo . Als ze moet galoperen is het rug bol maken en bok bok .

Afbeelding
*Kwijl*

Afbeelding
Draf , poging tot strekken . Ze kan het hoor Ze heeft het al lang niet meer gedaan .

Afbeelding
Nog wat draf => chek d'r tongetje . We deden vooral draf deze keer !

Afbeelding
Oooh wat galopeerd ze graag he Ze kan een zuurpruim zijn hoor !
*Let niet op mijn gezicht* We rijden veel met stemhulpen !

Afbeelding
Doeii
En wat vinden jullie ?

Toushie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:03

leuke foto's
maare uhm als je pony niet de gemakkelijkste is waarom ga je hem dan in het bos met halster en zonder cap rijden.
dat lijkt mij niet zo verstandig.
wel een heel leuk beestje hoor
foto van der hoofdje is leuk

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:07

Toushie schreef:
leuke foto's
maare uhm als je pony niet de gemakkelijkste is waarom ga je hem dan in het bos met halster en zonder cap rijden.
dat lijkt mij niet zo verstandig.
wel een heel leuk beestje hoor
foto van der hoofdje is leuk

idd, vraag ik me ook af.

verder leuke foto's!! En leuke pony.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:10

Tja
Ze heeft een eigenwilletje en zal je altijd uitproberen , maar als ze weet wie de baas is luisterd ze . Maar toen ik in het begin op haar reed , reed ik met toq en valvest , nu ken ik haar door en door , dus ik weet wel wanneer ze voor 'zotte' dingen in staat is .Ze zal nooit lijk een gek wegcrossen ofzo ! Alleen rodeo trekjes ... Maar ze weet ook wanneer ze te ver gaat

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:34

Heey Noek stoere foto's .Als mijn batterijen niet plat waren geweest kon ik er vorig vorig weekend ook maken,ik fotografeer beter dan Beli .
Najah ik vind jou en Esprit een leuk duo,vooral rodeo past perfect bij jullie .

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:35

Whaha lis

Obvious

Re: Met halster rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:36

Ziet erg weer gezellig en fun uit

Groetjes Letta

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:36

Misschien durf ik er ooit zelf op .(niks tegen Beli zeggen van die fotomopjes he )

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:39

Dank je

Nee nee lis , whahaa een eeuw verder

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:40

Esprit is gewoon niet mijn type,ook al is het de zus van mijn lieve poepiedroepiepoonie .

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 21:42

Veel niet
Je durft gwn niet
In stap lig je er al langs *LOL*

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:44

Ja ok ik durf niet,maar jij durft dus moet ik het niet meer durven.Dit klinkt onlogisch he?:= .

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:48

vet gesprek, maya,
ik vind dat je niet kan zeggen dat je haar kent en weet dat ze niet wegcrosst, het kan altijd, dus ik vind dat dat iedereen gwoob cap op moet, maya dat moet ji wete
verder hele leuke foto's

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:00

Maar ze rijd niet in een bos,dat is de wei waar de pony's lopen .

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:03

Leuk beestje hoor! Vind 't ook een best groot risico om in het bos zonder zadel, cap en met halster te rijden. Magoed, eigen keus hae.

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:07

Lisjah schreef:

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:12

Lisjah schreef:
Lisjah schreef:

Kan net zo gevaarlijk zijn.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 22:37

signorita schreef:
vet gesprek, maya,
ik vind dat je niet kan zeggen dat je haar kent en weet dat ze niet wegcrosst, het kan altijd, dus ik vind dat dat iedereen gwoob cap op moet, maya dat moet ji wete
verder hele leuke foto's

Idd Sorry !

Een dier is een dier idd ik begrijp jullie reacties !
Maar Esprit die wegcrosst bestaat echt niet hoor ! Als ze schrik heeft gaat ze stil staan . Zoals ik al zei : In heb begin reed ik ook heel voorzichtig met haar Toq , valvest , zweep .. . Ik heb ook 'afgezien' met d'r . Maar als ze een keer weet wie de baas is luisterd ze . En Belinda was er ook bij , en als Beli erbij is , is ze nog braver . Nuja haar rodeo trekjes , maar als je dat een keer gewent met is het niet zo raar . En je hoeft maar HOW te zeggen en ze stopt .. Ze kan een bitch zijn maar heeft een hartje van goud .

Idd Naimz ! Maar als we op echte uitstap gaan doen we zowiezo onze toqqen op .

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:23

en bokt begint weer

als jij die pony vertrouwd dan doe je toch wat je wilt?
ik rij op mijn onvoorspelbaar beestje ook zonder cap.

dus bokkertjes, hou het lief en loop niet te zeiken over onverantwoord enzo...

Forcalquier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:51

Sommige mensen maken van alles een probleem ik rijd al ruim 10 jaar zonder cap (sinds ik niet meer op een manege rijd) zolang je je pony goed kent zie ik het probleem niet en ik heb zo vaak in het bos met halster en zonder zadel gereden, dat is dus kennelijk allemaal fout maar als je je pony met z'n hoofd naar beneden rukt het liefst met stang en trens en met sporen rijd is het allemaal prima.Voorlopig is het altijd nog beter voor je pony om lekker zonder rompslomp rond te rennen i.p.v altijd met het koppie in de krul te lopen , en ook met een cap op kunnen er ongelukken gebeuren moet je dan helemaal ingepakt op je paard zitten zodat er niks kan gebeuren, paardrijden is nou eenmaal een risico.

(ik ben niet tegen cap gebruik maar ben dat gezeur is zat hier, sterker nog ik vind het zeker wel belangrijk dat je op manege's verplicht word een cap te dragen maar als je er bewust voor kiest zonder te rijden is dat gewoon je eigen risico!!

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 17:39

wendyashley schreef:
Sommige mensen maken van alles een probleem ik rijd al ruim 10 jaar zonder cap (sinds ik niet meer op een manege rijd) zolang je je pony goed kent zie ik het probleem niet en ik heb zo vaak in het bos met halster en zonder zadel gereden,
dat is dus kennelijk allemaal fout maar als je je pony met z'n hoofd naar beneden rukt het liefst met stang en trens en met sporen rijd is het allemaal prima

.Voorlopig is het altijd nog beter voor je pony om lekker zonder rompslomp rond te rennen i.p.v altijd met het koppie in de krul te lopen , en ook met een cap op kunnen er ongelukken gebeuren moet je dan helemaal ingepakt op je paard zitten zodat er niks kan gebeuren, paardrijden is nou eenmaal een risico.

(ik ben niet tegen cap gebruik maar ben dat gezeur is zat hier, sterker nog ik vind het zeker wel belangrijk dat je op manege's verplicht word een cap te dragen maar als je er bewust voor kiest zonder te rijden is dat gewoon je eigen risico!!

Daar zeg je iets Daar zijn wij dus echt tegen !!
Je kan je paard wel met stang en trens rijden , als je paardje oer sterk is . Maarnee het moet voor in de krul idd !
Op manege is het best wel te begrijpen dat je een toq moet , manege ponys is heel wat ander dan je eigenpony.
Maar zoals ik al zeg , als we op echte uitstappen gaan gebruiken we onze toqqen !
Haha bedankt voor de verdedeging
Laatst bijgewerkt door Miss_Maya op 20-01-06 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:48

een stang en trens is meer voor de "afwerking" net als sporen Sommige gebruiken ze goed, sommigen fout, ik noem geen namen! Ik vind 't niet zo heel erg weetje als je in 't bos rijd met cap(weide )
Verder, leuk paardje lekkere tinten zitten erin Is 't je eigen paard of verzorg paard(als 't al genoemd is, neem me niet kwalijk! )
Ik zou met mijn paard nooit met halster/zonder zadel/zonder cap buiten gaan rijden omdat ik weet dat ik hem zelfs in de bak nog niet aankan

Als je voor jezelf weet wat haar eigenaardigheden zijn, en ze onder controle hebt, is er toch geen probleem!!

Groetjes

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:50

halloo,
Ik zou persoonlijk de teugels iets losser laten, (heeft er ervaring mee) Dit gaat goed, maar op een gegeven moment reargeert ze er niet meer op. Ik zal niet gaan zeuren over je cap... (die er niet is )

wel een hele leuke pony

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:55

ik vind het er leuk uitzien
en anders vlieg je er een keer af, hoeft ook niet altijd een groot probleem te zijn, zonder zadel zelfs minder snel als met zadel geloof ik.

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:07

Ziet er op zich wel leuk uit.
Ben je dit vaker van plan? Koop dan een touwhalster want die zijn hier echt op gemaakt, blijven beter op hun plaats zitten enzo. Zo'n halster is daar niet voor gemaakt.
Voor de rest ga ik niet zeuen over je cap