Niet voor niets, wat vandaag kon het vriezen of dooien. Ik kon niet doorgaan, of wel doorgaan. Als ik zou winnen met een flink persentage zou ik zelfs nog kringkampioen kunnen worden!!
Ik moest allebei de paarden op zondag starten, 2 uur na elkaar, heel fijn
Nicka had Kendi meegenomen terwijl wij met onze eigen auto Monchique reden. Monchique (L2) was best een beetje sterk, en hoewel ik flink de tijd had om los te rijden, kreeg ik haar niet los. Ze bleef er de hele tijn maar net wat uitlopen en was in de stelling niet helemaal naar m'n zin. Ik maakte een fout in m'n galop, maar de proef was uiteindelijk nog goed voor 162 punten en een 2e plaats. Dit betekende dat ik overall 2e was en daarmee reservekampioen!!! Ik mocht in iedergeval met 1 paard door naar de Zuid-Hollandse 
Maar genoeg gepraat
hier zijn de stills:1: halthouden en groeten (oortjes
)
2:voorwaarts in draf

3: middendraf

4: nog een keer middendraf

5: wijken

6: lekkere middengalop

7: verzamelde galop, ik kan haar steeds kleiner maken

8: lekker opwaarts moment uit de wending

9: stukje stap

10: middengalop, Monchique heeft er zin in

Toen hebben we buiten nog wat fotootjes gemaakt

11: Wat een prachtpaard is het toch he

12: Monchique kan nooit normaal op de foto, het lijkt wel een lama
(niet dat ik zo lekker kijk, maar goed
)13: Monchique: "had je wat?"

Toen was Kendi aan de beurt. Ik had voor ik de ring in ging onwijs veel stress omdat Kendi een beetje laat aankwam op Oostmoer (verkeerd gereden) maar ik zat er gelukkig nog optijd op. Kendi liep met losrijden echt HEERLIJK!! Ik zat echt te genieten op m'n paard! Toen de proef. Kendi was wat heet en wilde een beetje terugkrabbelen, wat meestal betekend dat ze er boven uitkomt en gaat kaatsen. Ik heb haar toen goed voorwaarts gereden en voor het eerst in de geschiedenis van Kendi, kreeg ze zowaar een heel klein lichtelijk veertje in haar draf
Het drafdeel was heerlijk. In de galop begon ze in de contra alleen even spontaan aan de series, dat was wat minder
Maar verder was ik heel tevrede over haar
Ik eindigde uiteindelijk op de 4e plaats met 179 punten (grrrr!), waardoor ik 6 plaatsingspunten had. Daarmee stond ik 3e en mocht ik ook met Kendi door naar de Zuid-Hollandse!!

Maarja, ik praat weer veel te veel, hier zijn de stills:
1: halthouden en groeten

2: voorwaarts verzamelde draf

3: still waarop je kan zien dat ze best wilde verzamelen

4: appuyementje naar rechts (k vind dat k beter recht boven mijn paard zit dan in Oude-Tonge, alleen werk ik nog teveel met die binnenhand
)
5: ik krijg een 5 voor mn travers. "niet op 4 sporen", staat er dan. Volgens mij had ze haar bril niet op

6: uitgestrekte galop (Kendi's oortjes
)
7: ik laat Kendi in de verzamelde stap expres wat lager, omdat ze vaak een kort/lang pas maakt. We zijn daar heel erg mee bezig, maar de beste manier om haar tijdens de proef regelmatig te houden is zo...

8: uitgestrekte stap

9: vervolgens onze mooie wissel, die helaas in het Z1 nog niet gevraagd word

10: Kendi: Ben ik klaar?
ik: nee
Kendi: Halthouden?
ik: nee!
Kendi: Hier dan?
ik: NEE!!
Kendi: Nou, volgens mij is HIER de X

ik: *zucht*
Kendi: we kunnen ook nog western gaan doen, als dressuur niks word

11: Klaar!

Vervolgens nog wat foto's buiten

12: de mensen die mij altijd helpen met de wedstrijden.Rechts m'n in het midden Tessa

13: ze geeft echt veel meer spier gekregen

14: geen woorden voor nodig

15:

Morgen ben ik jarig, je snapt natuurlijk wel dat dit het beste verjaardagscadeau is wat ik me maar kon wensen!

met 2 paarden meegedaan en met 2 paarden door naar de ZHK, het had niet veel mooier kunnen zijn! Ik ben erg tevrede over mijn paardjes, nu word het knokken voor de Zuid-Hollandse, kijken hoever we het nog gaan schoppen dit seizoen

Groetjes Kate