Ulyana - 4 Jarige Merrie aan het Werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kylieulyana

Ulyana - 4 Jarige Merrie aan het Werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 19:45

Nou ik ga hier weer is even wat foto's neerzetten van mijn popje Ulyana Ulyana is 4 jaar oud en net een maandje onder het zadel, het longeren heb ik haar zelf voor het grootste deel geleerd en gaat dus (zoals vandaag) niet altijd soepel En ze wordt dan zo sterk dat het een soort waterskieen is, dus niet teveel commentaar daarop !

Ulyana is een 4 jarige KWPN merrie
vader; rubiquil (vadersvader Rubistein)
moeder; Datrichta (moedersvader Zeus)

Hier de foto's. Ze zijn van verschillende dagen, welke dagen het zijn vermeld ik er wel even bij...
GENIET

Afbeelding
Ulyana in haar nieuwe Scapa Sport setje een week geleden ( ja en ik ben het meisje naast Ulyana )
Afbeelding
Jaja ik ben bezig het schrapen af te leren, maar hier nog een foto van ahar Scapa Setje (Bandages, Halster, Shabrak)
Afbeelding
Nog eentje van voren dan maar!
Afbeelding
Foto die vandaag genomen is, ik ging het zadel halen en mijn vader ging even een foto maken. Ze heeft hier haar nieuwe Anky dekje op.
Afbeelding
Hier laten we maar even zien dat we ondanks dat we wel in een klein meningsverschil hebben toch grote vriendjes zijn
Afbeelding
Kylie ; stappen oelie, stappennn
Oelie; neee dit is veelste leuk baasje
Afbeelding
oelie; KIJK BAASJE IK KAN VLIEGENNNN !!!
Afbeelding
oelie; Kijk daar zit een ventje foto's van mij te maken. LEUKK !!!
Afbeelding
En nog even de andere hand

nou dit waren de foto's hopelijk heb je genoten commentaar en opmerkingen zijn welkom maar wel onderbouwd.

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:49

Met de U! 5 jaar dus vanaf januari

Leuk paardje hoor. Is niet zo groot, of lijkt dat maar zo?

kylieulyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 19:52

Ja maar ik weet wanneer ze geboren is dus ik noem der nog 4 Omdat ze dat eigenlijk wel is:P Ze is 1.64 maar ze toont heel klein omdat ze nog geen spieren heeft

Leonie_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:07

Leuk paardje. Is dit op manege Hallinckveld in Loosdrecht ?

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:22

Ja idd, ik vind niet vanaf januari alle U's vijf. Ik vind het nogal een verschil van maart bv, of van Juli, Augustus. De mijne is van Juli.
Verder ziet het er leuk uit hoor, moet inderdaad nog wel wat groeien enzo maar komt vanzelf

kylieulyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:25

ja dit is op manege hallinckveld in loosdrecht

_leonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:25

Aaah, wat is het ook een mooierd Kylie Kan niet wachten om haar in mei te zien, moet je wel komen he? Succes met der verder!

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:32

kylie... sta je nou echt met bodyprotector en cap op in de bak?

maarre, ze ziet er mooi uit hoor!!! lijkt of ze al weer minder wintervacht heeft!
maar ik ben benieuwd naar dr! we moeten snel iets afspreken wanneer ik langs kom!

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:58

memerel schreef:
kylie... sta je nou echt met bodyprotector en cap op in de bak?

vind je dat gek bij een jong paard dat nog gekke sprongen kan uithalen? Vind het net heel verstandig!

erg leuk paard btw
het scapa setje vind ik niet zo fantastisch maar das ook omdat ik totaal niet zo houd van die 'merkjes'

kylieulyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 21:11

Nee het is meer omdat ik er na het longeren meteen opspring en ik het niet goed vind voor mijn verkouden paard om eerst nog is eventjes 5 minuten in de kou te wachten tot ik me spullen aanheb Daarom

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:14

eumh... als je paard verkouden is dan rijd je er toch niet mee of heb ik mij da late wijsmaken in ieder geval als ik het mij laten wijsmaken heb vind ik het wel goed dat je een cap en een BP aan hebt (wou dat ik ook altijd mijn voorzorgsmaatregelen nam )
het is wel een mooi paardje en als ze zo aan het touw trekt kan je zo toch ff zonder touw "longeeren" het is toch een ronde bak dan kun je met je zweep voor haar gaan staan als ze rustiger moet gaan of moet stoppen :p
veel plezier nog aan je beestie
amy

kylieulyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:44

Ja naja de dierenarts zei dat ze rustig mocht werken. Dus gewoond rafje stapje want door de medicijnen en het lichte werk zou het juist goed loskomen ofzo. Naja ik doe maar wat de beste man heeft gezegd

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:13

waarom laat je het touw niet langer of longeer je dr los zoals amyke zegt

Fantabulouss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:28

hey ..Leuk paardje hor! maaruh waarom heb je de singel niet door je dekje?of zie ik dat verkeerd? ..zo gaat ie toch alleen maar schuiven? ..

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:44

Leuk paard! Wij hebben de moeder, Datrichta, gefokt, maar als veulen verkocht. Heb je haar rechtstreeks bij de fokker gekocht?
Ze moet inderdaad nog wat spieren krijgen, maar dat komt vanzelf wel.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:04

een anky dekje heeft toch geen singel lussen?
maargoed,ze ziet er wel sterk uit,leuk dier
mooi setje ook

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:12

ik denk dat ze die lussen bij het Scapa dekje bedoeld... daar zit de singel namelijk niet door de lussen....

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:34

mbkaatje schreef:
Leuk paard! Wij hebben de moeder, Datrichta, gefokt, maar als veulen verkocht. Heb je haar rechtstreeks bij de fokker gekocht?
Ze moet inderdaad nog wat spieren krijgen, maar dat komt vanzelf wel.

hee leuke fotos !!! daar waren ze eindelijk haha wat is ze verandert .. van toen ik haar kende !

en Datrichta die ken ik ook !!
heb bij die mensen gereden die haar nu hebben , en ze staat er nog .

kylieulyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:24

Nee het ging even om de show foto Voor me nieuwe setje, dus niks zat inderdaad vast bij datn Scapa Setje. Ze was ook niet aangesingeld En bij een Anky dekje zit geen lussen. Ik heb haar rechtstreeks van de fokker gekocht Het touw verhaal; ze moet juist leren te stappen omdat ze daar alleen amar gek kan doen en t alleen bedoeld is om 2 minuutjes ene hand, 2 minuutjes anderen. Dus ik moet haar van mijn instructirce op een rondje trekke net zoals tot ze stapt en dan belonen. Omdat ze het anders nooit leert. Dus vandaar

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:34

Heey wat leuk om Ulyana op bokt te zien zeg.. Ik heb haar in 2003 verzorgt.. Is ze niet meer van Andre en Irma?? wat is ze mooi geworden zeg..echt leuk om haar nog is weer te zien zeg..Ik heb tichie (datrichta) oliver (halfzusje van ulyaa) en najee(natrichta ) gereden leuke paarjes..
marijke sliertje hier op bokt heeft ze na mij verzorgt.. ik weet nog heel goed dat andre zie: Oelie (ulyaa dus) verkoop ik nooit, mischien ga ik met haar fokken en ik wil ook dat ze de sport in gaat.. maar goed zo te zien heeft ze dus toch een andere eigenaar gekregen.. Heb je haar zelf beleerd en hoe lang heb je haar nu? vertel.. ik wil alles graag weten echt leuk joh

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 21:36

haha dat schrapen deed ze altijd al!! haha..zal vast nog een kunst worden om haar dat af te leren

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 00:46

ze heeft ulyana pas vanaf 27 december...
en zij hebben haar voor haar beleerd!

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:49

Er zijn dus meerdere mens op bokt die Datrichta kennen. Grappig. Wordt er nog mee gefokt?

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:31

nee er wordt niet meer met datrichta gefokt
ze hadden 3 veulens , oliver die is nu ook verkocht .. najee is ook verkocht en ulyana verder zoals ik weet hebben ze geen meerdere veulens gehad .. maar zolang heb ik daar ook niet gereden dus dat weet ik niet

kylieulyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 16:15

Andre wou Ulyana inderdaad niet verkopen omdat hij met haar wou fokken. Maar hij heeft haar zelf aan ons aangeboden anders had ik nooit van Ulyana geweten:P Maarja ik denk geld te weinig dat hij der daarom verkocht heeft ofzo Heb haar nu 3 weken en ze is binnen een maand beleerd nbij Erik Naberink,

Wil je nog wat weten, zet het hier maar neer en ik antwoord