Floris @ longeerwerk..(dubbele longe)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

P_Tries

Floris @ longeerwerk..(dubbele longe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:00

Zoals de titel al zegt.. ik heb floris vandaag gelongeerd met dubbele longe..(mijn eigen creatieve want ik heb geen 1 die aan elkaar zit.. dus heb 2 losse gebruikt..
het zijn niet veel foto's maar dit geeft even een indruk..

Er zit ook een filmpje bij.. die staat onderaan..
Ik hoor graag wat jullie er van vinden..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik zei al.. hele slechte kwaliteit..
nu nog 2.. de eerste is wel mooi maar de 2e vind ik het mooist..
Afbeelding
Afbeelding

En het filmpje
http://www.zippyvideos.com/6558243643166956/mov05953/
groetjes patricia

Finstar1991

Re: Floris @ longeerwerk..(dubbele longe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:01

k vind het er nie zo vriendelijk uitzien maar wel een heel mooi paard

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:02

hoezo niet als ik vragen mag..?

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:03

Omdat (zo ziet het eruit hoor) als jij aan de longeerlijn trekt, hij met zn hoofd op zn borst moet lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:03

Ik vind het een beetje moeilijk om te zien, maar mijn eerste indruk is dat het er gespannen uitziet.

Finstar1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:05

wat tasjaislief zegt ja,,je kunt hem beter iets losser doen

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:05

leuk paardje alleen ziet er erg getrokken en gespannen uit.. ik denk dat willy-nelson dat ook bedoeld

Finstar1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:06

idd

Nikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:11

ik vind het gewoon zielig als hij schrikt of jij aan de longe trekt trek je zijn nek helemaal dubbel zet er bijzetteugels aan of een slof maar niet zo

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:12

Idd
niet zo'n goed idee dus Hij loopt met z'n kin op z'n borst...

Zelf gebruik ik gewoon een elastiek bij het longeren en maak ik vast als een slofteugel.....
Gaat super - lekker ontspannen en als ze schrikken is het maar elastiek ipv een harde slofteugel....

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:12

probeer je paard meer over zijn rug te laten lopen dus lager en ronder bij de hals. dus dat de schoft het hoogste punt word.
sucses ermee.

groeten uit friesland

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:14

ps: het hoeft niet perse aan de longuer te liggen dat het paard gespannen loopt dus a.u.b. houd het kritiek een beetje opbouwend.

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:15

poison.. thnx voor je berichtje.. heb het gevoel dat ik helemaal afgekraakt word..
geloof dat ik vraag of ze hem willen sluiten want zo vind ik het dus niet echt leuk meer..:S

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:17

Hij is nu niet ontspannen (wat uiteindelijk de bedoeling is) maar loopt in een gedwongen houding. Geef hem wat meer vrijheid, een elastiek kan daar bij helpen.

Leuk paard!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:17

Ik zou het paard ook veel liever rond ingesteld zien. Je zou eens over een pessoateugel na kunnen denken, daar kan ik persoonlijk heel fijn mee overweg. Je voorkomt daarmee dat de neus op de borst wordt getrokken, en ook kun je goed stelling vragen en de buitenkant tegelijkertijd ondersteunen. Ik vind dit in ieder geval geen fijn gezicht.

Je krijgt idd waarschijnlijk nog wel meer kritiek dan tot nu toe is gegeven, ik zou er toch wat mee doen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:18

Probeer hem niet zo kort te houden in zijn hals.. Het ziet er nu nogal geforceerd uit.. Probeer meer toe te staan met je lijn, zoals je ook met je handen doet als je erop zit... Nu lijkt het alsof je hem heel erg blokkeerd en hij loopt op deze manier een beetje in de krul getrokken..

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:19

kijk dit zien we liever he floris mischien moet je m nog maar niet sluiten. je kan zo veel ideeen opdoen

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:19

ik vind het er ook niet goed uitzien.. hij loopt veel te ver achter de loodlijn en het ziet er getrokken/gespannen uit. zijn neus moet op de loodlijn maar niet erachter. het kunnen ook momentopnames zijn. op het filmpje loopt hij namelijk al wat meer met z'n neusje naar voren (maar nog net wel achter de loodlijn). misschien helpt een elastiek dat hij dan minger 'gedwongen' word om aa nd eteugel te lopen. of dat je hem eerst wat langer, ronder en lager laat lopen en daarna wanneer hij los is wat hoger. misschien loopt hij dan minder gespannen en getrokken. of een passoa teugel.

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:20

nou ja.. toch maar bedankt.. dit klinkt al een stuk beter.. dit is tenminste opbouwend.. ik wil er wel wat aan doen maar zoals al gezecht word.. hte paard is best nerveus.. hij doet al aardig zijn best hoor.. door elastiek gaat hij gewoon heen.. gooi zijn hoofd in de lucht en hoepla.. weg paard..

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:22

Als ik je filmpje bekijk lijkt het of je best veel druk hebt staan op je lijnen.. Probeer eens je binnenhand minder vast te houden, ook druk los te laten zodat hij daarop kan ontspannen (en zakken)..
Ik zou je lijnen ook anders vastmaken, op deze manier krijg je eerder de kans om hem hoger op te knopen.. Gewoon door een ring naar het bit, en niet weer terug naar de singel..

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:24

dus je bedoelt dat ik hem dan gewoon moet vastmaken zoals hier boven maar dan niet nog eens door de singel?
is dat niet een beetje raar?

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:28

Als je per se op deze manier wil blijven longeren zou ik de klip die nu op schofthoogte zit 1 of 2 ringen lager doen.

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:30

mischien wil het ook helpen als je de lijnen eerst door de onderste ringen haalt dan door de bit ringen van buiten naar binnen dan naar de singel tussen de voorbenen door. werkt uitstekend bij mijn paard. mijn paard wou namelijk nooit het laatste stukje geven en was altijd heel gespannen. dit heeft mij heel erg geholpen vooral in het rijden. het is het proberen waard. maar je moet voorj e paard uitvinden wat het beste werkt.

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:32

oke.. ik ga het gewoon een keer proberen.. ik sta zeker open voor nieuwe dingen dus dat gaat goed komen..

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:36

poison1 schreef:
mischien wil het ook helpen als je de lijnen eerst door de onderste ringen haalt dan door de bit ringen van buiten naar binnen dan naar de singel tussen de voorbenen door. werkt uitstekend bij mijn paard. mijn paard wou namelijk nooit het laatste stukje geven en was altijd heel gespannen. dit heeft mij heel erg geholpen vooral in het rijden. het is het proberen waard. maar je moet voorj e paard uitvinden wat het beste werkt.

Dat zou ik persoonlijk liever niet doen, als je paard schrikt, trek je hem z'n kop tussen z'n benen.