Olivier 1e x met Stang en Trens @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Olivier 1e x met Stang en Trens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 18:32

Dit is de eerste keer dat Olivier en ik met stang en trens rijden. We wilden even kijken hoe hij erop reageert.

We hebben de laatste tijd ontzettend veel gewerkt aan zn oprichting. In mn profiel zie je ook duidelijk foto's waarbij hij te diep loopt. De laatste tijd gaat dit gelukkig steeds beter en hij wordt ook steeds compacter en verzamelder, maar ik moet zeggen dat ik er echt moeite mee heb om m bij elkaar te rijden. Hij is ook zo onwijs groot en lang!

xx

xx
even poseren, Ol wil nooit zn oren naar voren doen voor de foto

xx
Hier stond Astrid (zn eigenaresse) met de longeerzweep te zwaaien en nu doet ie echt zn oortjes naar voren!

xx

x
stukje verruimen

xx

xx
hier gaat ie iets te laag, maar niet achter de loodlijn

xx
beter

xx
even wat ronder instelllen

Afbeelding

xx
Deze vind ik echt onwijs gaaf! Hier loopt ie mooi rond en in oprichting.

Ik heb nu 4 winstpunten in het M2. Ik hoop in de komende 2 maanden de anderen puntjes te rijden. Ik heb er nu gewoon een keer meegereden om te kijken hoe hij erop reageerde. Voorlopig doen we dat heel af en toe tot ik daadwerkelijk mn punten heb, ik ga dan toch nog niet meteen over.

Hij reageerde er heel goed op, eigenlijk niet dus. Ik vind dat het op sommige foto's lijkt of ik mn stangteugel erbij heb, maar die hing gewoon los.

Nou ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik vond het iig super om er een keer mee te rijden!

foto's die het niet deden heeft ts vervangen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kadette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:36

mooi paardje

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:38

die laatste foto wat gaaf een plaats aan de muur waard

tumtummie

Re: Olivier 1e x met Stang en Trens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:38

Woow mooi paard en loopt erg netjes! En veel succes he met de laatste puntjes! Maar ik geloof wel dat dat helemaal goed gaat komen!

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:41

WAt een lief beertje heb je
ziet er hartstikke goed uit!

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:43

Nou volgens mij reageert hij prima! het ziet er iig heel goed uit. Kijk wel uit dat je niet gaat hangen, op sommige foto's zit je wel erg ver naar achter. Ik ken het probleem, rijd ook een erg groot sterk paard (niet M welliswaar) en ik vind het ook heel lastig mooi rechtop te blijven zitten.
Nou veel succes nog in de M! Echt mooi paard hoor, mooie bouw.

ik vind 2e 3e en laatste foto erg gaaf!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:53

Leuk paardje! Wel jammer dat je er een beetje aan de scheve kant op zit en dat je je handen iets te hoog houdt, maar dat is meer mijn mening erover. Verder rijd je erg leuk op hem!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:55

Leuke foto's Michelle! Ziet er goed uit. Heb je inmiddels zelf al een hoofdstel dan? Of is deze van Wendy?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:56

ziet er leuk uit, maar inderdaad, die onderste teugel hangt te los

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:57

edelweis1 schreef:
Leuk paardje! Wel jammer dat je er een beetje aan de scheve kant op zit en dat je je handen iets te hoog houdt, maar dat is meer mijn mening erover. Verder rijd je erg leuk op hem!

niet mee eens, ik vind dat je je handen (behalve 1 foto) goed houdt.

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:00

Leuke fotows, vooral die laatste heeel erg mooi!! Verder is ie inderdaad heel groot en ook lang, maar denk wel dat het goed komt. Succes in de Z1!!

Nee ik vind dat ze wel een mooie zit heeft want denk dat ie helemaal niet makkelijk is om te zitten spreek uit ervaring mijn paard is ook heel groot en lang.. pff das moeilijk hoor..

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:01

ik vind je handhouding ook goed hoor, en dat van die stang, dat valt harstikke mee vooral op de laatste foto kun je goed zien dat hij loshangt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:05

Wow....of jij bent klein en je paard is vrij groot of jouw beessie is echt joekelig!!!!

Soms een beetje opletten dat je niet te veel achterover gaat zitten, maar dat is al gezegt. Verder vind ik het er netjes uit zien hoor!

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:06

Marije_jiplover schreef:
Leuke foto's Michelle! Ziet er goed uit. Heb je inmiddels zelf al een hoofdstel dan? Of is deze van Wendy?

De bitten zijn van Wendy, het hoofdstel is van mij. Ik was het niet van plan te kopen, maar ik vond deze zooo gaaf (al had ik 'm met een andere bredere neusriem willen hebben) en hij was nu met tentenkamp 15 euro goedkoper...

@ Hollybolly, gelukkig is toch te zien dat ik de stangteugel er nog niet bij heb.

@ Edelweis1, mijn handen ben ik het niet mee eens, daar ben ik redelijk tevreden mee. Scheef zitten doe ik idd nog wel, zijn we hard mee bezig om aan te werken, maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan! (al moet ik zeggen dat ik in mn proeven beter zit)

@ Fallstar, het hangen probeer ik aan te werken, maar het is heel moeilijk te voelen, ik denk al snel dat ik te ver naar voren zit.

@ Flower, dank je!

@Zora, ook bedankt en op zich zit ie heerlijk, alleen wanneer ik m wat ruimer laat lopen wordt het moeilijker. Hij is nog wat traag voor het been, dus veel schakelen. Wanneer ik m gewoon verzameld (als dit lukt...) rij zit ie heerlijk!

@ Adil18 BEIDE! Hij is 1,75 hoog en behoorlijk fors gebouwd en ik ben 1.65, niet al te groot dus!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:17

voor de eerste keer ziet het er netjes uit, ik vind het iniedergeval niet gespannen uitzien, gewoon netjes dus.
veel succes nog met de wedstrijden

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:20

Ik zie heel duidelijk verschil met vorige foto´s je bent echt op de goede weg. Natuurlijk heel logisch, maar niet op elke foto is zijn achterhand er al genoeg bij, maar de laatste foto is echt erg mooi! Je ziet duidelijk waar je mee bezig bent, en dat gaat niet van de ene op de andere dag gelijk perfect. Zometeen loopt hij net zoals op de laatste foto, en dan stromen de punten binnen, dat weet ik zeker. En, zo een lang en groot paard bij elkaar rijden, is zeker niet gemakkelijk! (ik ben zelf ook met de verzameling en oprichting bezig.. Vind het tot nu toe het moeilijkste van het hele paardrijden )

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:21

Hij gaat super Michel Ik heb paarden heel anders zien reageren op S&T. Jammer dat we elkaar niet gaan meeten in de ring, ik ben al weg als jij overgaat Maar misschien in't Z2 Succes he!

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:33

sophie_kurk schreef:
Ik zie heel duidelijk verschil met vorige foto´s je bent echt op de goede weg. Natuurlijk heel logisch, maar niet op elke foto is zijn achterhand er al genoeg bij, maar de laatste foto is echt erg mooi! Je ziet duidelijk waar je mee bezig bent, en dat gaat niet van de ene op de andere dag gelijk perfect. Zometeen loopt hij net zoals op de laatste foto, en dan stromen de punten binnen, dat weet ik zeker. En, zo een lang en groot paard bij elkaar rijden, is zeker niet gemakkelijk! (ik ben zelf ook met de verzameling en oprichting bezig.. Vind het tot nu toe het moeilijkste van het hele paardrijden )

Dat is ook het grote probleem van Ol, zijn achterhand is niet geweldig sterk, terwijl hij wel heel ruim loopt. (tijdens een clinic van Bart Bax vond hij zelf dat hij in stap TE ruim ging)

Gelukkig is zijn aanleuning wel heel stabiel, dat maakt het een stuk makkelijker om aan zn achterhand te werken. Tijdens een andere clinic werd er gezegd dat je het niet vaak ziet dat een paard met een minder sterke achterhand zo stabiel is in zn aanleuning.

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:36

Kathleen_vW schreef:
Hij gaat super Michel Ik heb paarden heel anders zien reageren op S&T. Jammer dat we elkaar niet gaan meeten in de ring, ik ben al weg als jij overgaat Maar misschien in't Z2 Succes he!

Waarom vind ik het nou niet erg om jou te ontlopen???? hahaha Maar met wedstrijden zullen we elkaar vast wel zien, er zijn meestal niet zoooveel ringen hier haha!

Gelukkig reageerde hij heel koel. Hij is met veel dingen heel koel, heel rustig (ook met rondspringende hazen en rondvliegende eenden in de bak) MAAR zet nou geen wit hekje in een binnenbak...... Of dat Wendy in een andere hoek gaat zitten, want stel je voor, misschien valt ze hem dan wél aan hahaha

Bedankt iig!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:41

Ach, zo hebben ze allemaal wel wat Maar mij hoef je niet te ontlopen hoor Ik in't Z2... juist ja

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:57

Mooi paard!
Ik ben jaloers op jou houding!!!

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 21:16

Kathleen_vW schreef:
Ach, zo hebben ze allemaal wel wat Maar mij hoef je niet te ontlopen hoor Ik in't Z2... juist ja

Ja idd, doe je nix aan. Maar verder is het wel een lieverd hoor, al geeft ie soms heel "lief" een kopstoot....

Ach, ik hoop dat mn puntjes snel komen en dat het hetzelfde gaat als bij jou, moeizaam in het M2 en soepel in het Z!

Fritsiej schreef:
Mooi paard!
Ik ben jaloers op jou houding!!!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:19

Idd, ik hoop het ook

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 23:13

Ik ga overigens pas over een tijdje weer met S&T rijden. (en hopen dat het morgen met de les goed gaat en zaterdag met de wedstrijd ook!) Kom ik weer dichterbij mn puntjes

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:20

Erg leuke foto's!!!

Over dat achteruit hangen heb ik ook gedaan echt onzettend vervelend..had ik mooie foto's van me paard me paard liep mooi maar ik zat niet mooi..me instructriese zei; je moet zeg maar me een "hips" beweging maken...dus als waren lichtelijk omhoog hipsen..maar niet staan..hoop dat je me begrijpt..en er misschien wat aan heb..bij mij heeft het heel erg geholpen..maar toch het blijft moelijk