Chuwaz had er weer lekker zin in vandaag.. :n

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Chuwaz had er weer lekker zin in vandaag.. :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:28

Hooi

Vanmiddag is Miranda (heranda op bokt) mee geweest naar Chuwaz. Ik ging hem eerst even losgooien omdat hij gisteren steil heeft gestaan, en daarna rijden.
Chuwaz was VRESELIJK vandaag. Hij was totaal niet aan m'n been, had schijt aan de zweep en aan m'n stem.
Daarbij waren er nog 2 paardjes van een andere stal in de bak aan het rijden en dat vond meneer vreselijk interessant dus lette niet goed op.
Ook lag er op sommige plekken nog wat sneeuw, waar hij steeds weg wilde springen of er vandoor wilde gaan.

De foto's zijn ook vreselijk geworden, je kunt goed zien dat hier voor geen meter ging
Commentaar graag, mits opbouwend.

* Het zadel lijkt af en toe iets te ver naar voren te liggen, maar dat is niet zo. Het is een vz zadel richting spring, en een vreselijk *** zadel. Als ik hem nog meer naar achter zou leggen, zou de singel te ver naar achter liggen en het zadel zelf ook.

Groetjes, Nathalie.

Afbeelding
Instappen

Afbeelding
Tenen niet zo ver naar buiten steken

Afbeelding
Halthouden, benen netter aangesloten houden. (Chuwaz zag weer iets)

Afbeelding
Nageven, weer die tenen

Afbeelding
Beetje fout moment

Afbeelding
Bezig met een volte, hier wilde die net wegspringen..

Afbeelding
Nog een keer in de volte

Afbeelding
Galop, OMG die voeten hier moet ik echt aan werken.

Afbeelding
Poging tot strekken

Afbeelding
En Miranda er nog even op.

Dat was het, zo snel mogelijk weer rijfoto's, hopelijk gaat het dan beter

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:35

Het lijkt dat je paardje op de momenten van wat harder tempo, meer aanleuning heeft, probeer hiermee aan de slag te gaan (als ik het goed heb). Dat beetje aanleuning geeft meteen ander beeld.
Je tenen, tsja heb je zelf al gezegt.
Verder nog pianohandjes en volgens mij heb je wel pluspunt: Niet naar beneden kijken

Lavita330

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:41

Leuke foto's hoor.
Chuwaz is echt een mooierd
Gewoon hard door blijven oefenen (misschien ook les?) en het komt helemaal goed.

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:46

Zo heel slecht ziet het er nig uit hoor, blijven oefenen.
Let er wel op dat je je hakken niet zo optrekt.

Heranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:47

Hij was inderdaad alles behalve voorwaarts vandaag en ik kon ook lekker timen, maar niet heus! Ik snap dat je les met hem wilt, even Zeelandnet in de gaten houden

Die foto van mij op Chuwaz is wel leuk geworden

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 20:12

Ja zit er idd wel aan te denken om les te nemen, maar moet het er nog even met m'n ouders over hebben vanwege de kosten.
Maar ik ga de komende tijd een stuk harder oefenen, ook op m'n zit enzo. Misschien dat ik nog een keer op zondag een les op de manege neem.

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:17

Het kan altijd erger zullen we maar zeggen En idd is les misschien wel een goed idee
Laatste foto is leuk

Maar sorry dat ik het zeg (ik kan het niet laten), maar staan er nou allemaal paardenhoofdjes op z'n dekje? Wat ehm... vreselijk Kan er niks aan doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:17

Het ziet er best leuk uit, je zit recht op, en best een redelijk goede beenhouding. Wel valt me een ding heel sterk op, ik zou proberen om de achterhand er iets meer aan te rijden, en Chuwaz van voren wat meer op te richten. Op de foto's komt het op mij over alsof hij wat uit elkaar valt en op de voorhand valt. Dit lijkt te verergeren door het zadel, wat op de foto's soms heel erg naar voren lijkt te liggen, maar op andere foto's weer gewoon netjes op zijn plaats ligt. Weet je zeker dat het niet schuift? Vind het zo raar dat dat zo van plaats lijkt te wisselen Foto 4 vind ik een erg nette foto

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 20:24

@ Ersiel; ik vind dat dekje ook AFSCHUUWLIJK Maarja ik heb ook totaal niet de zelfde smaak als z'n eigenaresse. Ik ga ook zo snel mogelijk een nieuw dekje kopen

@ Maya; nee het zadel schuift niet maar de zweetbladen steken erg ver naar voren. Het is een erg goedkoop zadel en zit een beetje raar Het blijft wel op z'n plaats.
Hij valt idd op de voorhand maar daar wordt aan gewerkt (zover dat gaat). Chuwaz is héél erg tegen het been in en daarom moeilijk om hem er van achter bij te houden. Ik rijd heel veel overgangen en tempowisselingen met hem, maar het lijkt niet te helpen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:30

Hmm.. als het een goedkoop zadel is, zal het idd daar aan kunnen liggen Je doet het goed hoor mbt overgangen en tempowisselingen rijden, naast die aanleuning en verzameling er proberen in te rijden, het is ook lastig.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:31

Leuke foto's.. Je zit netjes..
Alleen 1 tip, kijk waar je naar toe rijd, naar voren dus.. Dat werkt ook stukken beter voor je hele houding en je paard..
Dat naar voren kijken is er bij mij de laatste tijd zowat ingeschopt en ik merk het echt dat het werkt aan je hele houding..

Oh ik kijk nog eens goed en je kijkt wel best naar voor ga ik ook weer van 1 foto af he.. De halthou foto sorrie
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 03-01-06 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:31

Jessiejl0ve schreef:
@ Ersiel; ik vind dat dekje ook AFSCHUUWLIJK Maarja ik heb ook totaal niet de zelfde smaak als z'n eigenaresse. Ik ga ook zo snel mogelijk een nieuw dekje kopen

Ow gelukkig Ik voelde me al bijna schuldig erdoor... bijna hoor

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:16

Sieltjuh schreef:
Jessiejl0ve schreef:

Ow gelukkig Ik voelde me al bijna schuldig erdoor... bijna hoor

tuurlijk

Cranberry90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:09

omdat je paardje op de voorhand valt en slappe achterkant heeft zal ik je een tip geven : teugels goed aanhouden maar door blijven rijden(dus een soort schop onder zn kont geven maar dan niet letterlijk, het is moeilijk uit te leggen) en op z'n tijd ook balkjes lopen en kleine sprongetjes maken als die dat wil/kan/mag want dan gebruikt ie goed z'n achterhand en gaat ie hem ook meer gebruiken, en idd veel tempowisselingen rijden, succes! het lukt jullie wel!!

Bianz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:37

Heej! Nou ik vind hem wel cool op de foto staan hoor; zo showend met z'n staart omhoog en die blik "help dat is echt heeeel erg eng" hahaha! Je moet idd Chuwaz eens flink voorwaarts zien te krijgen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want hij geniet gewoon van z'n luie leventje heb ik het idee! Hopen dat 'ie z'n weidemaatje niet aan gaat steken met dat idee...

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:54

Het ziet er toch nog redelijk uit hoor! Commentaar en tips zijn al gegeven
Veel plezier en succes nog!

CherrenJessy

Re: Chuwaz had er weer lekker zin in vandaag.. :n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:58

de opmerking voorwaarts neerwaarts is hier denk ik wel erg op zijn plaats...
Ik denk dat het totaal beeld zoveel mooier is als je hem eerst mooi voorwaarts rijd en dan pas met de voorhand aan de gang gaat (lees: aan de teugel rijden). Voorwaarts wil niet zeggen snel, maar misschien ligt het tempo wel hoger!
Verder vind ik het er wel netjes uitzien en lessen nemen is misschien wel slim!

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:13

Volgens mij loopt hij nu beter dan de vorige keer dat je foto's hebt geplaatst...
Vooral deze foto vind ik er goed uitzien, Chuwas ontspant netjes, hoewel hij wat actiever mag (zo te zien aan jou benen):
Afbeelding

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:03

Leuke foto's hoor nathalie, en ja, een baaldag hebben ze allemaal wel eens!

steffie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:05

leuke foto's het is jammer dat die dan prescies zo baal dag hebt wil je lekker aan het werk en dan lukt het niet omdat die zo baal dag hebt achja de meeste paarden hebben wel eens een baaldag

Nicole_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:18

Jammer dat het niet lekker ging .. maar komt vast wel goed
Foto van mir en chuwaz is ook leuk geworden

Cieltje90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:30

HoiHoi...Ik vind t wel leuke foto's hoor, maar idd je voeten.
Maar wat loopt hij met z'n hoofd omhoog ofniet?
Beetje meer spelen met de teugels, het gevoel geven dat hij goed moet opletten enz..enz..enz
maar als je eventueel les zou gaan nemen zou dat heus wel komen:)
Ziet er verder wel goed uit:D
Oja Tippp..haha...Als je bv niet het lesgeld zou kunnen betalen ofzo kan je ook op bokt vragen of iemand je 1x perweek ofzo kan helpen of misschien bij je op stal?
Ik bedoel er zijn veel mensjes die het voor een prikki wel willen doen.
Bij mij op stal rijdt ook een meisje en die help ik ook wel is enz0 ook gratis...en soms krijg je van die mensen net zo goed les, het kost minder het enige wat ze misschien niet hebben zijn de officiele les-geef-papieren haha..

SUCCES!!

Liefs Cilia

rizla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:30

mooie pony
hij loopt nog niet echt aan de teugel..
maar dat wit voor voetje is zo schattig! en lief!
jullie komen er nog wel!

fionaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:05

leuk beesiej .. ziet er wel netjes uit..
je geeft zelf commentaar op je voeten..
maar t lijkt ook of je niet echt diep in het zadel zitt..

MayBelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:08

Moooie pony wel! Jammer dat 'ie zo met zn neus naar voren loopt, kan je hem niet aan de teugel krijgen? Verder je hakken uitdrukken en je voeten niet naar buiten kantelen, maar dat zeg je zelf ook al..
En je handen rechtop houden.. Voor de rest vind ik het wel leuk