Stermerrie @ longeerwerk & vrijspringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Orabella

Stermerrie @ longeerwerk & vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 22:50

Hoihoi,

Nou naar verwoede pogingen vielen mijn gegadigden aardig snel af om foto's te maken. Dus dan maar zelf wat aan elkaar knutselen . Dit is Lian mijn stermerie KWPN 11 jarig, een eigenwijze bitch (just like me sometimes ). Maar goed, naar de foto's, ffies vooraf voordat iemand daar comentaar op geeft. Ik ben niet echt handig uitgevallen, dus longeerlijnen een zweep en ook nog een digi in mijn handjes viel beetje tegen . Maar goed, iets beter dan niets. Daarom zijn de foto's wat beweegt, donker en is de longeerlijn vaak veels te lang...

1. In de stal (kan wel lief kijken als je een snoepje hebt )
Afbeelding

2. Is kindje ook nog aanwezig?
Afbeelding

3. Jah hor (dochter, 5 jaar nog onbeleerd)
Afbeelding

Ohjah, en graag comentaar over hoe ik verder met der kan trainen. Ben van plan om in de lente echt dressuur met der gaan doen. Ben nu op buitenritten aangewezen omdat de bak zoals je ziet niet rijbaar is . En een 'springen' kan ze pas sinds een maandje, tis een tuiger van origine. En jah die leren ze niet springen .
Dus tips hoe ik het verder kan aanpakken zijn welkom, mits vriendelijk en onderbouwd zodat ik het snap .

4. Even poseren met nieuwe setje peesjes (heb ook nog een dekje erbij)
Afbeelding

5. Eerst ffies lekker de benen strekken
Afbeelding

6. Stappen
Afbeelding

7. Drafje
Afbeelding

8. Galop
Afbeelding

9.Strekken of verzamelen?
Afbeelding

10.Beentje
Afbeelding

11. Mooie galop
Afbeelding

12. Nog een beentje
Afbeelding

Andere hand

13. Ffies rustig stappen
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Verzamelen
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18. Bakkabouters
Afbeelding

19. Strekken
Afbeelding

20. Ontstpannen
Afbeelding

Poging tot springen (kan ze pas een maandje)

21. 'Aanrijden'
Afbeelding

22. Sprongetje
Afbeelding

23. 'Landing'
Afbeelding

24. Afzet
Afbeelding

25. 'Landing'
Afbeelding

26. Alles omver
Afbeelding

27.Uitstappen
Afbeelding

28. Moe en lief
Afbeelding

Nou brand allemaal maar los...

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:05

Niemand tips comentaar of wat dan ook??

Adil

Re: Stermerrie @ longeerwerk & vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:08

Een echte tuiger he, kan het zien aan haar bouw (met name haar kont) Ze loopt er verder wel lekker bij, dat springen krijgt ze wel onder de knie! Was het alleen niet erg glad? De grond ziet er goed nat uit!!! Dus uitkijken dat ze niet een onbedoelde sliding gaat maken

TinekeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:21

Mooie peesjes, of moet ik zeggen ze waren mooi.. haha

Ziet er leuk uit en springen komt wel na een tijd

ElineThera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:29

Was het niet glad?
Het springen komt wel goed!
Maar springt ze met aan de longeerlijn er overheen?
Is dat verstandig?
Kusjee,

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:35

Nou tis wel beetje gladjes, maar ze is wat gewend gelukkig de hele winter ziet het er zo uit . Ze heeft geen ijzers onder dus dat scheelt. En dit is de enige ruimte waar ze zich kan uitleven, de weide is onbegaanbaar. Maar in de bak rijden vind ik niet verandwoord hor, dus daar hebben jullie wel gelijk in .
En ik heb het er geleerd aan de longeerlijn, weet eigenlijk niet beter. De bak is helaas voor de helft open dus echt vrijspringen gaat niet. Want dan is ze dus letterlijk vrij maar blij . Maar aan de longeerlijn geef ik haar wel alle ruimte en kan ik haar iig goed ervoor krijgen. Ze moet het wel goed leren natuurlijk

_Katinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:23

Je peesjes zijn al meteen gedoopt
Maar mooi beestje hoor
Springen is wel grappig bij die ene foto van de landing, dat ene beentje zo

Edit: Bedoel Foto 23

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:24

Dat waren de schone peesberschermers! haha

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:37

Hoelang geleden is deze merrie ster geworden?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:39

leuk paardje, alleen denk ik dat ze makkelijker kan springen zonder bijzet eraan, dan heeft ze veel meer vrijheid met haar hals, want hoe los je de bijzet ook doet, springen met bijzet is nooit de bedoeling, zeker niet als je paard het nog niet goed kent en soms nog fout uitkomt. of heb je hem er met springen wel af? kan het niet goed zien, maar met uitstappen heb je hem nog om, vandaar
je kan tijdens t gewone longeren haar best iets korter bijzeten zodat ze net wat ronder loopt, als je maar losjes begint, en met uitstappen of springen er dus vanaf haalt

de letter L wordt trouwens alweer 13 dit jaar

@ talented, het is een tuiger, gelden andere eisen voor ik moest mnl ook ff denken, maar werd wijzer uit haar profiel

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:42

Dat verklaart een hoop haha ! Ik raad je overigens aan om je neusriem een gat of 3 lager te doen!

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:46

talented schreef:
Dat verklaart een hoop haha ! Ik raad je overigens aan om je neusriem een gat of 3 lager te doen!

LAGER??

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:52

Margon schreef:
talented schreef:

LAGER??

gna gna..

Foto's zijn beetje onduidelijk maar opzich leuke merrie. Vind haar gangen alleen niet zo expliciet

En inderdaad, beter geen bijzet/touwtjes tijdens springen

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:27

Ik zou eerst de teugels of van je hoofdstel afhalen met longeren, of opdraaien en vastmaken achter de keelriem. Dit is behoorlijk gevaarlijk..

Verder zou ik haar wat meer bijzetten, zodat ze voorwaarts-neerwaarts haar hals uitlegd, en over de rug gaat lopen. Blijf hierbij spelen met je hand (waarin de longeerlijn zit) en drijf bij met de zweep. Maak veel overgangen.

Tuigers gaan vaak met de rug vast en de kop erop lopen. Dat zie je ook een beetje bij die van jou. Door haar meer te laten zakken, gaat ze over haar rug lopen en worden haar gangen soepel. Later kun je haar dan wel weer meer opgericht instellen. Maar laat haar eerst maar eens over de rug komen.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:31

Die losse teugel viel me ook op! Dat lijkt me echt niet handig zo En sommige tuigers kunnen heel goed springen hoor, dus waarschijnlijk komt het wel goed! Veel oefenen, maar inderdaad lekker zonder hulpteugels, zodat ze alle vrijheid heeft.

nienertjeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:10

he veer,
het ziet er al weer een stuk beter uit, maar ik zou je bijzet helemaal naar beneden vragen (dus zegmaar tussen de vooorbenen ipv naar de zijkant van de buik). verder moet je opassen dat ze niet achter de teugel (bijzet) gaat lopen zoals op foto 19, 16 en 14. maar ik kom wel weer een keertje langs hoor!!

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:14

leuk kopy hij springt daar al goed over heen zeg..!!..mijn complimenten ..wel glade bak..maar dat maakt niet heel vel uit!!..veel suc6 doeii

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:15

Volgens mij heeft ze de bijzet er niet aan met springen (zie foto 25).
Leuk paardje hoor

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:31

Hoihoi allemaal, bedankt voor jullie reactie

Tijdens het springen had ze de bijzet niet aan, snap dat beetje onlogisch eruit ziet. Maar ging eerst springen met haar en toen pas met de bijzet , en daar zat dus het uitstappen bij. Maar wou vooral comentaar op het longeren enzo. Dus dacht die zet ik voorop, dus jah.
En de teugel zit wel vast aan de longeersingel met een musketonhaak. Dus echt gevaarlijk is het niet, maar zal voortaan hem eraf halen of nog door de keelriem .
@ Viennanova: En hoe zie ik nou precies dat ze goed over de rugloopt?

Ohjah, toen ze 4 of 5 was is ze stermerrie geworden. Helaas op 1 puntje na geen 1e premie. Daarom is ze uiteindelijk ook verkocht. En toen ik me profiel aanpaste was ze nog 11 .

palmiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:52

heej nou ja heb geen commentaar rij wel paard en zo maar heb niet egt hier verstand van maar ja mooi beesie,, groet karin

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:01

VeertjeV schreef:
En toen ik me profiel aanpaste was ze nog 11 .

staat boven de 1e foto in dit topic heb er zelf eentje uit hetzelfde jaar als de L maar dan uit belgie(de fijne letter Q ) vandaar dat het me opviel

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:05

WOW I Love Tuigers wat een mooi beessie! en dr dochter ziet er ook leuk uit! Goed dat je d'r zo lang geeft om uit te groeien!

Groetjes en succes met de twee dames!

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:08

mooie merrie zeg
ziet er allemaal goed uit, het springen komt na een tijdje wel, had ik ook
nou nog veel plezier en succes met haar

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 22:13

Hoihoi,

Bedankt voor de reacties . Was vanmiddag ffies gaan buiten rijden. De bak was bevroren dus kon alleen beetje stappen en voorzichtig op achterste stukje drafven. De bak is verwaarloosd aantal jaren, dus daar is illegaal gras .
Maar aan de longeerlijn mischien niet echt spectucalair maar onder het zadel wel hor , haha. Wat een miep, elk boompje is eng en dan moeten de poten omhoog inclusief staart en hoofd. En dan nog proberen te rijden

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:35

Het zal wel aan de naam liggen om soms een bitch te zijn .
Leuk paardje .