Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(ook een 3-jarige) en van mijn instructeur kreeg ik de tip om van de hoefslag naar binnen te proberen te wijken in galop... dat hielp bij mij heel erg, ze kunnen dan niet wegvallen naar het hek maar moeten op hun eigen benen lopen, dan vallen ze terug en kun je ze naar voren gaan rijden...
(ik neem even een abbootje, als je het niet erg vind)
Maar tips zijn inderdaad voor mij ook welkom!
en dat snapt de jury ook wel...mischien krijg je er wel commentaar op maar dat krijgt iedereen maar als je voor jezelf goed gereden hebt is dat goed,
want uit je bericht heb ik vernomen dat dit je 1e wedstrijdje is met je paard...en dan moet je eigenlijk niks verwachten,alles is nieuw dan,,...
ladyenpippi schreef:Ik heb het er wel voor over maar wil graag beide paarden elke dag rijden en dan kan ook niet altijd omdat het altijd savonds moet.
ik ga gewoon een leuk proefje neerzetten ook al is de galop niet goed ga gewoon rijden
als het van het wat beter weer word ga ik gelijk naar buiten toe de bossen in! wij hebben thuis ook een redelijke grote bak maar daar kan ik nu niet in rijden
maar ga nu elke keer naar de manege heen en daar is ook een grote bak!
vloog er bijna af
maar die dingen vind ik helemaal niet erg vooral omdat ze zo der best doet
heb heel veel geoefend met galoperen elke keer aanspringen en toen weer terug nemen en op het laatst ging het best wel goed duurde wel even maar het ging al weer een stuk beter morgen nog even rustig rijden en dan woensdag onderlinge wedstrijd en dan zaterdag kringkampioenschap doe gewoon voor de lol mee. kijk wel wat het word ga gewoon proberen te galopperen dan maar wat minder op de galop haal ik wel weer wat omhoog met de draf
Er zijn er genoeg in de B die in de verkeerde galop aanspringen of er uitvallen of snoeihard door de bak gaan, daarom is het een beginnersproefje