WowAmigo met 3,5 jarige hengst Quatre@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

WowAmigo met 3,5 jarige hengst Quatre@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 22:32

Nou, ik ga het ook eens proberen!
Mijn moeder heeft foto's gemaakt, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Quatre is een 3,5 jarige hengst van Quinar Z die het nog erg moeilijk vind zijn "nek lang te maken" zoals ik het dan maar noem. Hij mag van mij nog wat meer de hand opzoeken, maar hij doet goed zijn best en ik ben erg tevreden over hem!

Als jullie denken: wat ziet ze daar nou beneden: euh, er lag nog ergens vijf euro???

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een paar mooie plaatjes van in de wei:

Afbeelding

Afbeelding

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:33

wat een prachtige kleur heeft hij Mooi beestje hoor.
Probeer zelf achterover te gaan zitten

x_Irisje_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:34

en je beugels maybe wat langer?

Splinter

Re: WowAmigo met 3,5 jarige hengst Quatre@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:34

Wat een plaatje zeg! Ik vind het er erg netjes uitzien! Zeker voor zo'n jong ding!

En wat een mooie kleur zadel heb je! Wouw!

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:37

WOw die weidefoto's zijn geweldig!
Op de vierde foto lijkt hij echt hoogbenig! echt mooie lange beentjes: elegant

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:40

mooi paardje, apart kleurtje, ik zal niet veel commentaar geven want t is nog een jong beesie natuurlijk

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:44

gAAAAFFFF... Dus je gaat er een springcrack van maken?? Beterrrrrrrrr

QueJira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:51

Iris_panta schreef:
en je beugels maybe wat langer?

kijk eens op wat voor zadel ze rijdt zeg voor je meteen commentaar gaat lopen geven over lengte van beugels...

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:53

Ik vind juist dat ie al best de hand netjes volgt hoor!Zou willen da tmijn 3.5 jarige dat al zo mooi deed....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:56

Dat dier kan filmster worden, met die mooie lange benen van 'm Beauty hoor!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 22:57

Ja, dat rechtop zitten is een puntje van aandacht ja! Hij is soms nog te licht in de aanleuning en dan heb ik de neiging op ipv de teugels wat langer te maken gewoon maar voorover te gaan liggen, zodat ik er sneller bij ben als ie van het bit afkomt. Maar ik heb ook niet altijd door dat ik zo zit hoor, dus de foto's zijn wel een goede ehh hoe zeg je dat, spiegel zeg maar.

Ik rij nog met vrij korte beugels (valt toch eigenlijk nog wel mee?) omdat dit een springzadel is, zit toch het fijnst. En dat doe ik meestal met jonge paardjes, de dressuurhouding komt straks wel!

En commentaar mag best hoor, ook al is ie jong. Weet ik waar ik aan moet werken!

En het is inderdaad best een cool zadel, ik zeg altijd maar, springtalent, ho maar, maar de spullen heb ik wel voor elkaar!
Dus @ StalNijmegen: helaas, het is wel een springcrack, maar ik kan er geen hout van dus ik beperk me tot het keurig aanrijden (hoop ik dan) zodat iemand anders er een springcrack van kan maken!

En ik ben hier 18 weken zwanger dus heel lang zal ik wel niet meer door kunnen rijden!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:01

Wat een aansprekend paard! Die lange benen vielen me vooral gelijk op, en zijn mooie koppie.
Het ziet er goed uit zo op de foto's vind ik!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 23:03

Oh ja,

By the way: hij is te koop!

De eigenaar ligt nu in het ziekenhuis ivm een longtransplantatie en ik ben zwanger en heb al een eigen paard dus ik kan hem niet lang meer doorrijden waarschijnlijk en straks heb ik er geen tijd meer voor!

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:13

wat een lekker beesje zeg!!

Wat meet hij?

Je hebt hem lekker aan het lopen!
Succes er verder mee!

Henrike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:28

He hallo,

Wat leuk om eens foto`s van jou op Bokt te zien!! Is dit nou die jonge hengst? Wat een leukerd zeg!!

En tja, dat spring talent valt wel mee hoor, ik denk dat je dat beter onder de knie hebt dan ik, vind het er met Roos in iedergeval altijd heel goed uitzien!!

Spreek je weer!! Doei doei, groetjes Henrike

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:16

Echt mooi, ook de eerste foto van hem in de wei!

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:37

Heel mooi, dit is echt mijn type paard. Vind dat hij nog wat slechte aanleuning heeft, als ik de foto's zo zie. Maar voor een 3,5 jarige is dat ook niet vreemd. Verder ziet het er echt super uit.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 09:18

Heejjj wat een leuke reacties allemaal , 't is inderdaad wel een knapperd he. En nog erg lief ook, dol op aandacht enzo, en als je hem heel enthousiast complimentjes geeft is het net of ie gaat glimmen van trots. Erg grappig.

@ fallstar, wat bedoel jij met die slechte aanleuning?

Ik denk dat ik het met je eens ben hoor, maar ben benieuwd waar jij het probleem ziet zeg maar.
Maar ik probeer hem echt steeds van achter naar de hand toe te rijden en dat gaat wel steeds beter. Aan de longe vindt ie het ook nog moeilijk, hij krult zich nog liever op dan dat ie zijn hals lang maakt, maar je kan zo'n dier niet in een keer naar beneden knopen natuurlijk. Anders had ik er al wel een slof aangehangen !

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:15

Hee, eindelijk je hengst op de foto!! Mooi is die hoor!Ziet er heel goed uit. En is hij is inderdaad heel erg braaf. Die wei foto's zijn ook heel goed gelukt.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:24

Erg mooie hengst!
Je rijdt je paard erg netjes aan. Die beugellengte vind ik prima zo. Dat mag best bij jonge paarden,en idd het zit ook fijner op een springzadel.
De aanleuning is inprincipe niet slecht,maar meer van de hand afgereden. Dus met zo min mogelijk teugeldruk.
Hierdoor zie je wel af en toe dat het paard daardoor wat op de voorhand duikt. Maar als je straks wat meer met je hengst aan het rijden bent kun je vanzelf je paard wat opwaartser rijden!
Verder ziet het er erg goed en eerlijk uit. En je hengst loopt lekker ruim!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 10:32

Thanx....

Klopt, van die teugeldruk, als ik er wel druk op zet om hem ronder te krijgen dan heeft ie dus de neiging om een beetje in elkaar te kruipen, dus ik wil hem eerst aan het been kunnen rijden zodat ie langer wil worden en naar de hand toe gaat en dan kan ik er vanzelf meer "aanzitten". Maar hij is daar nu pas aan het einde van de training aan toe en dan vind ik het ook alweer goed geweest meestal.

Maar ik heb er tot nu toe ook nog erg weinig hulp bij gehad, en ik je eentje is het wel moeilijk bekijken hoe het allemaal gaat soms!

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:48

Wat een leuk paard!
ik klikte zomaar op dit topic en was aangenaam verrast

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:52

Ziet er netjes uit. Ik zie liever eenjong paard wat met zo'n lichte aanleuning gereden wordt, dan een die meteen helemaal opgericht moet lopen. Vooral op de eerste 2 foto's ziet het er erg rustig e ontspannen uit.
Je gaat inderdaad wel erg ver mee naar voren, op de laatste foto zat ik even te twijfelen of je uit het zadel getrokken werd, of dat je zelf zo ver mee ging.

Dimple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:55

Diana_Mabel schreef:
Wat een leuk paard!
ik klikte zomaar op dit topic en was aangenaam verrast

Dan zijn wij het weer met elkaar eens Diaan!

De laatste tijd weinig jonge paarden gezien die zo lekker en netjes worden gereden.
Complimenten!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 11:06

Bloos...

En op de volgende foto val ik er voorover af, dus die heb ik maar niet geplaatst, haha. Daar word ik ook steeds op gewezen, ik heb dat zelf nooit door... Ik schrok zelf ook wel een beetje toen ik de foto's zag! Is ook niet erg, als je het hebt gezien weet je het ook weer! (doet effe pijn ja...)

Ik denk wel eens dat ik misschien dan al wat meer van hem moet vragen (dan hoor je weer: "ja, hij is bijna vier dus..."), maar dan denk ik nou ja, dan doe ik er maar wat langer over, ik wil hem vooral eerlijk proberen te rijden en de tijd geven om die spieren enzo goed op te bouwen. Vergeleken met een tijd terug kan ik hem al een stuk lager/langer krijgen, zowel onder het zadel als onder de longeerlijn, dus als je het rustig aanpakt kom je er blijkbaar ook wel met zo eentje. En zonder hulpteugels en veel druk!