zitten mijn benen niet te ver naar voren???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alano

zitten mijn benen niet te ver naar voren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:25

een paar dagen geleden zijn er foto's van mij gemaakt (te paard) en toen zag ik dat mijn benen zo ver naar voren zitten wat vinden jullie??? jullie mogen ook commentaar op mijn houding geven want die is bagger maar daar word aan gewerkt!

Afbeelding

de datum in de foto klopt niet.

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:26

Ja, ik vind ze net ietsje teveel naar voren liggen.

Probeer je lichaam iets rechter te houden, dan komen je benen ook rechter onder je lichaam.

mirror666

Re: zitten mijn benen niet te ver naar voren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:27

je rijdt zonder zadel?? Ik heb het zelf ook altijd dat ze dan wat naar voor gaan, omdat je vooraan de steun van het zadel wat mist... Een foto waarop je MET zadel rijdt is denk ik al bruikbaarder Volgens mij valt het dan best mee

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:30

het valt toch best wel mee, want als je zonder zadel rijdt, dan heb je snel een andere houding. want je mist de steun van het zadel. net wat naaltje ook zegt

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:34

ik rij al 4 maanden zonder zadel... hij heeft een moeilijke rug. (kort, smal, hoge schoft) en ik wacht nu tot er een zadel is die goed ligt....

loverani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:54

ey , ik hoop dat je snel een zadel vind , (die past)

-XXX- jes kelly

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:56

dank je

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:59

Heey
Ik denk niet dat jij zo veel evenwicht hebt .
Wij rijden enkel met halster , en dan liggen onze benen meer naar achter !! voor een goed evenwicht !

mirror666

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:01

Noeki schreef:
Heey
Wij rijden enkel met halster , en dan liggen onze benen meer naar achter !! voor een goed evenwicht !

waarop baseer jij de mening dat ze weinig evenwicht heeft?
Al 4 maanden zonder zadel rijden, dat houd je alleen vol als je vallen leuk vindt, of als je wel degelijk evenwicht hebt hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:01

Je benen komen naar voren omdat je te veel naar achteren hangt.Probeer je benen langer te maken dan komen ze automatisch beter.OOk zonder zadel is het belangrijk dat je niet gaat klemmen met je boven benen.Probeer dus een heel losse zit te maken.Dus ook je rug recht goed in en uit ademen (ontspannen dus) en je benen maak je dan vanzelf lang.Dan merk je dat heel het rijden lekkerder gaat en je paardje ook veel ontspannender loopt.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 21:06

evenwicht? bedoel je dat ik niet stabiel genoeg zit? als je bedoelt dat ik niet stabiel genoeg zit....elke keer als ik met hem in de buitenbak rij (9 van de 10 keer) dan ziet hij kabouters en zet hij het op het rennen en dan draaien en ik ben er nog nooit afgevallen....en ik heb hem al 7 maanden

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:10

je tenen horen recht onder je knie te liggen en je hiel recht onder je zitbeenknobbels. voor de rest valt t inderdaad wel mee met zadel

alano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 21:10

silvana schreef:
Je benen komen naar voren omdat je te veel naar achteren hangt.Probeer je benen langer te maken dan komen ze automatisch beter.OOk zonder zadel is het belangrijk dat je niet gaat klemmen met je boven benen.Probeer dus een heel losse zit te maken.Dus ook je rug recht goed in en uit ademen (ontspannen dus) en je benen maak je dan vanzelf lang.Dan merk je dat heel het rijden lekkerder gaat en je paardje ook veel ontspannender loopt.

ik heb niet het gevoel dat ik klem...dat weet ik zeker eigenlijk....maar ik zal er eens op letten en goed rechtop te zitten
mijn paard loopt (behalve als hij kabouters ziet )heel ontspannen en ik probeer hem rond en laag te laten lopen en daarna wat oppakken maar hij is nog jong dus zoals op de foto dat was dus instappen maar als ik mijn teugels langer laat gaat hij rennen.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:13

Naaltje schreef:
Noeki schreef:
Heey

waarop baseer jij de mening dat ze weinig evenwicht heeft?
Al 4 maanden zonder zadel rijden, dat houd je alleen vol als je vallen leuk vindt, of als je wel degelijk evenwicht hebt hoor..

Uhm sorry hoor , vanwaar zo'n toontje ? Lange tenen ?
Wij rijden altijd zonder zadel !
Belinda al heel der leven ! Dus zij zal wel weten hoe het het beste zit he . In het begin deed ik mijn benen ook altijd naar voor , mijn erg stabiel zat het niet hoor . Totdat ze zij mijn benen iets meer naar achter te leggen . En dat zat veel beter . Want dat paardje waar ik op rijd , houd ervan om rodeo te doen ... Dusja , en ik ben nog ma 1x van haar gevallen , en dat was in het begin . Nouja iedereen is al van haar gevallen . Het kan zijn dat jij zo goed zit he Dat zeg ik niet , maar ik raad je toch eens aan om te proberen je benen naar achter te doen . In het begin een beetje naar , maar het went !!

dokihorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:14

Van je schouders tot aan je hak moet je een meetlat naast kunnen leggen en recht kunnen houden. Dus je zit wel wat naar voren met je benen.

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:12

Die opmerkingen van Noeki kloppen niet, als jij altijd zonder zadel rijd zelgt niet dat jij het beter weet ...
Als je zonder zadel rijd liggen je benen zoiezo meer naar voren, en zadel brengt je houding in vorm, vandaar

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:14

Ik zie trouwens in je profiel, dat merendeel van jou paardjes shetlanders zijn, dat is ten eerste een heel ander verhaal, en je bent 2 jaar jonger... dus je rijd waarschijnlijk ook korter dan wij ofniet

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:14

Maar ik ga er verder niet opin vond dit alleen beetje vage opmerking van je

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:05

je hak moet in een rechte lijn naar je schouder toe lopen..

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:21

We rijde niet op shetlanders madam ik weet het beter ! op een welsh en een haflinger !!!!!!!!!!!
Alsof jij het allemaal zo goed weet , dressuurfreak . OOOH IK BEN NOG EEN BABYTJE DUS IK WEET HET NIET WHEEEEEEE WHEEEEEE
GIJ ZIJT KRAKKE OUD EN ONVERSTANDIG DUS SHUT UP JONG WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:23

OOOH IK HEB MEER POSTS DAN JOU DUS OOOH HEB MAAR NIET ZO'N MONDJE !!! WHAZHAHAAHAHAHAHAAA

Saskiaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:25

Noeki schreef:
OOOH IK HEB MEER POSTS DAN JOU DUS OOOH HEB MAAR NIET ZO'N MONDJE !!! WHAZHAHAAHAHAHAHAAA

Tis wel te merken hoor dat je uit 1992 komt..

PS: Het is dan jij..

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:25

Noeki schreef:
We rijde niet op shetlanders madam ik weet het beter ! op een welsh en een haflinger !!!!!!!!!!!
Alsof jij het allemaal zo goed weet , dressuurfreak . OOOH IK BEN NOG EEN BABYTJE DUS IK WEET HET NIET WHEEEEEEE WHEEEEEE
GIJ ZIJT KRAKKE OUD EN ONVERSTANDIG DUS SHUT UP JONG WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ahum ahum..
hoe oud ben je.. 4?
Je kan ook normaal reageren hoor..
Ik vind je in iedergeval enorm onvolwassen..

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:27

Noeki schreef:

en wat heeft het hoeveelheid berichten die je hebt gepost hiermee te maken?
Tja.. onvolwassenheid he

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 00:28

ik ben toch jonger !! ewel kan ik ook zo beginnnen he
kleine