Voor het eerst op bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 23:52

Voor het eerst Madness ook maar is op bokt. Eerst heb ik een paar poseer foto's en daarna een paar van het rijden.

Oja mijn commentaar is: mijn HAKKEN!!

Afbeelding

jaa ik weet het.. Ze heeft een laaaange rug

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kont

en dan nu een paar van rijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dat was het weer.. Hmm toch een beetje veel geworden, sorry
Zijn jullie wel een beetje lief voor mij en langhors?

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:53

Mooi paard en gaaf setje
idd je hakken, maar daar zit ik ook mee

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:54

leuke foto's wow ze heeft idd een hele lange rug er kunnen minstens nog 2 mensen achterop zitten haha maar de laatste foto is wel mooi

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:55

Chaps of laarzen lijkt me verstandig!

MeggieMea

Re: Voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:56

Idd haken zoals je zelf al zegt, en misschien ook je handen iets hoger houden en iets meer bij elkaar..
Maar het komt vast wel goed..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:57

Je zit in stoelzit en je handen horen ook niet waar ze op de foto zitten; misschien is dat leuk om de komende tijd wat op te letten. Wat trotsere houding geeft een NOG mooier plaatje, want jullie zijn een leuke combi om te zien samen!

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 00:03

badankt voor de snelle reacties al. En na het zien van de foto's ga ik toch maar weer met laarzen rijden, misschien dat ik dan beter me hakken naar beneden houdt.
@ Sonja: Misschien beetje dom maar ik weet niet precies wat je bedoeld met stoelzit? En met me handen bedoel zoals al eerder is gezegt hoger en dichter bij elkaar?

*edit. @ yousra: haha dat kan idd want we hebben een x voor de grap 3 zadels op dr rug gelegd (niet aangesingeld of wat dan ook gewoon los) en een foto gemaakt, maar waar die gebleven is zou ik egt niet weten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 00:12

Er moet een vertikale lijn te trekken zijn van je schouders naar je heup naar je hakken. Bij jou zie je dat je benen dus te ver naar voren zitten. Is een vrij klassieke zit-fout die lastig af te leren is, maar wel heel veel verbetering brengt als je het afleert omdat je nu dus niet lekker genoeg zit. Leuk om eens een zitles aan te besteden. Aan de longe, beugels uit, en werken maar! Heerlijk!

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 00:19

Oei als ik die lijn trek zie ik wat je bedoelt. Bedankt voor de tip, hier ga ik zeker wat mee doen. En aangezien het toch vakantie is ga ik zeker aan de longe zonder beugels

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 00:20

Leuk paardje heb alleen wel aardig wat commentaar voor je!
Zweep langs je been naar beneden.
Handen ONTSPANNEN je trekt m naar beneden aan de foto's te zien
Handen wat meer naar voren en je paard zn neusriem mag wat hoger!

Niet aanvallend bedoeld gewoon tips.

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 00:26

xjessx Bedankt voor de tips, die zweep is iets wat ik me heel lang geleden heb aangeleerd. Zal proberen hem langs me been te houden. En over me handen ontspannen heb je ook gelijk, ik heb daar af en toe een beetje moeite mee omdat ze eerst altijd hing in me handen, dus nu heb ik al snel het idee dat het ontspannen is. En de neusriem zal ik morgen is een gaatje hoger doen om te kijken hoe dat zit.
En ik vat het niet aanvallend op hoor, ik zet die foto's neer om tips te krijgen en die geef jij dankjewel dus

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 09:54

Je hakken staan omhoog omdat je je bovenbenen niet ontspant. W.s. moet je idd dit gewoon oefenen met zitles.
Rechtop zitten, borst naar voren, zo lang mogelijk maken en je kuiten aanleggen( niet je knie of je bovenbenen) En let dan goed op of je beugels niet een gaatje korter moeten( dan kom je vanzelf een fractie voor de loodlijn) Wel zorgen dat je zitbeenknobbels voorin het zadel gedrukt zijn, nu zit je op je billen.
Succes.

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 09:58

Hierboven zijn de belangrijkste punten al genoemd.

Wat mij ook heel erg opviel is je zweep. Het lijkt wel of je aan het breien bent

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 12:05

@ amondi: bedankt voor de tip. Ik zal vandaag is een gaatje korter gaan zitten en kijken hoe dat gaat.

@ Daantje1981: Ik zal voortaan me breiwerk weg leggen voor ik op m'n paard stap.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 12:09

Vandaag???Arme meid, hier sneeuwt het ( nog niet wit, maar wel nat en heel koud!)

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 12:12

Hier schijnt lekker het zonnetje Dus ik ben alles behalve zielig hoor Gewoon lekker aan het werk vandaag.

Anora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 13:23

Leuk paard hoor
Maar je moet zorgen dat je je handen niet vast zet, ziet er niet echt ontspannen uit
En de volgende keer rijschoenen/laarzen aan

Sjintoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:47

past je zadel wel? Ik zie het op de 2e rijfoto mee omhoog kiepen.

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:48

Sjintoo schreef:
past je zadel wel? Ik zie het op de 2e rijfoto mee omhoog kiepen.

Ik zat er ook al naar te kijken
Een opvulbeurt voor je zadel kan in elk geval geen kwaad.
Zoals al eerder was gezegt, komt het doordat je je benen/knieën vastklemt dat je voeten omhoog gaan.
Zowieso gaan je voeten/hakken sneller omhoog met gympen aan, dan met laarzen.
Ga wat trotser op je paardje zitten! Borst naar voren, netjes rechtop, hoofd netjes rechtop, handen netjes naast elkaar en iets boven de schoft van het paard. Wees trots, je hebt een leuk dier onder je kont!

Henrike

Re: Voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:03

Ik heb het idee dat je je zadel ook wel wat verder naar achter mag leggen want hij ligt naar mijn mening iets te ver op de schouder!!
Verder ga ik grotendeels met het commentaar hierboven mee alleen vind ik niet dat je een stoelzit hebt en dat je je beugels juist nog wel een gaatje langer mag doen! Maar dat is natuurlijk mijn mening! Verder een leuk paard met een lief hoofdje!!

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 19:59

leuk paardje!
Alleen vind ik het zonde dat iedereen het maar O ZOOO belangrijk vind dat het paard met zn hoofd omlaag loopt!!
Kijk eerst een sdat hij ontspannen loopt en voorwaarts dan komt hij vanzelf met zn hoofdje omlaag, ik vind het er namelijk niet echt vwnw uitzien!
Kan moment opname zijn maar je geeft niet na met je handen (je houd vast) en je trekt aan de teugels naar welke kant je op wilt gaan!!
Daarbij wil ik zeggen: het paard loopt niet vor niets met zn oren naar achter!!!!!!!!!!!!!!
gr esther

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 22:46

waar loopt ie met zn oren naar achter dan?

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 22:52

naar mijn idee, niet..
hij is oplettend..
als ie z'n oren naar voren heeft is ook niet goed, dan heeft ie geen aandacht voor jou maar voor de omgeving, dus ik zie het probleem niet zo

in elk geval, leuk paard!! idd lang

echt tips heb ik verder niet

_Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 23:45

@ pattyrex: Zo zie ik het idd ook als oplettend want als ie ff naar iets kijkt en ik zeg hee ofzo draaien die oortjes ook meteen zo.

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 23:54

frieske schreef:
leuk paardje!
Alleen vind ik het zonde dat iedereen het maar O ZOOO belangrijk vind dat het paard met zn hoofd omlaag loopt!!
Kijk eerst een sdat hij ontspannen loopt en voorwaarts dan komt hij vanzelf met zn hoofdje omlaag, ik vind het er namelijk niet echt vwnw uitzien!
Kan moment opname zijn maar je geeft niet na met je handen (je houd vast) en je trekt aan de teugels naar welke kant je op wilt gaan!!
Daarbij wil ik zeggen: het paard loopt niet vor niets met zn oren naar achter!!!!!!!!!!!!!!
gr esther

Hoi, wat je zegt is waar Iedereen wil altijd dat hoofdje naar beneden zien maar zorg eerst voor die ontspanningn ...
Maar dat haar paard met de oren naar achter loopt omdat ie met spanning loopt is ook niet altijd waar, ik ken een aantal paardjes die ook soms met de oren naar achter lopen maar wel ontspannen lopen ..

Verder vind ik het een mooi paard maar probeer hem van achter naar voor te rijden en zeker niet in de krul te trekken zoals ik de indruk heb