Astra @ dressuur 2X, vergelijk eens!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Astra @ dressuur 2X, vergelijk eens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 19:34

Hallo, hier ben ik weer met fotos! Is ondertussen weer een maand geleden dat ik met dit rotweer gereden had.

Eerst reed ik een halfuurtje maar ik kreeg een beetje discussie met mijn vriend over de manier van rijden, en toen besloot hij in allerijl ook een beetje te rijden; Vandaar de sokken...Ging trouwens prima, behalve dat hij soms een beugel tegen zijn kleine teen kreeg

Ik rij meer op manier waarbij Astra volledig zelf op haar eigen benen moet lopen, ik laat ze dus absoluut niet diep komen, en rij volledig op mijn buitenteugel. Mijn vriend stelt ze liever dieper in en met de binnenteugel erbij....
Wat vinden jullie?

Afbeelding
instappen

Afbeelding
indraven, helaas niet scherp

Afbeelding
ietsje meer vragen

Afbeelding
andere hand, met de staart in de lucht

Afbeelding
en een beetje ruimer draven, van galop heb ik helaas geen fotos, want de digi deed daarna weer raar , grrrr
Hieronder kan je goed vergelijken

Afbeelding
de mist kwam hier op, dus niet scherp sorry

Afbeelding
en nog minder scherp, maar wel een beter moment

Afbeelding
stapje tussendoor

Afbeelding
drafje, dieper vragen op de cirkel

Afbeelding
zelfde

Afbeelding
galopje op de volte, was ie zijn beugel kwijt...

Afbeelding
beetje slecht moment

Afbeelding
asje in galop

Afbeelding
nog galopje, niet letten op zijn gezicht }>
Hij was beetje boos omdat ik niet wou doorgalloperen ervoor, maar ze was zo lastig op linkse hand, denk dat ze stijf was...

zizo, groetjes
Eva

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:39

Hey, wat een leuk paardje! Ik vind hem/haar heel veel weghebben van mijn paardje vooral het hoofd!!!! Kijk anders hieronder even bij topic Due losgooien in de bak. Kijken wat jij ervan vind

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 19:42

Ja, je hebt gelijk, lijken wel wat op elkaar, leuk!

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:43

leuk hoor

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:43

Ja moest echt ff goed kijken toen ik die van jou zag hihi die van mij is ook zo0n hittepetit hihi! Wat is het ras? Die van mij Duits warmbloed

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:44

Hey,
mooi paard hoor! Ik vind dat je vriend haar beter aan de teugel rijd , ze is een stuk 'ronder' zegmaar.
Voor de rest heb ik niets aan te merken

Groetjes

Princess_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:46

zou je je voet niet ietsminder ver in de beugel steken?

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:47

hahahaha op de sokken!!! super! leuk paard

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 19:47

Ze is een draver die ik zelf ingereden heb voor mijn vriend. Ik vind wel ze ronder loopt, maar bij hem loopt ze veel gespanneren omdat hij hem boos maakt altijd en op de voorhand vind ik persoonlijk, en ik probeerde hem dat uit te leggen, maar hij wil niet luisteren lol. Ik heb persoonlijk liever een paard dat licht loop en neus iets voor de LL dan een hanger die ronder en dieper loopt. En idd, mijn voeten zijn mijn zwakke punt, maar die stijgbeugels zijn véél te groot gekocht...

ambertJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:49

EeeJjJjJjJ Mooi paardje hoor;) mischien kan die wat ronder rijden,Dus veel voltens rijden

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:51

Astragirl schreef:
Ze is een draver die ik zelf ingereden heb voor mijn vriend. Ik vind wel ze ronder loopt, maar bij hem loopt ze veel gespanneren omdat hij hem boos maakt altijd en op de voorhand vind ik persoonlijk, en ik probeerde hem dat uit te leggen, maar hij wil niet luisteren lol. Ik heb persoonlijk liever een paard dat licht loop en neus iets voor de LL dan een hanger die ronder en dieper loopt.

Daar heb je idd gelijk in.
Niet op gelet

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:53

Heey mooie foto's hoor! Je hebt m leuk aan t lopen *ooh k ben helemaal verliefd op jouw pad

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 19:54

Bedankt! Maar ik zal binnenkort eens duidleijkere fotos maken zodat jullie hem beter kunnen zien
Ja, die pad vind ik ook super passen, ik ben erop verslaafd aant worden....

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:55

Persoonlijk vind ik dat je hem zelf beter rijd, paardje heeft meer onspanning bij jou vind ik. Bovendien rijd je goed op je buiten teugel zoals het hoort Volgens mij heeft je vriend de neiging zn binnenhand over de hals heen te doen.. Dus mijn mening is blijf lekker rijden zoals je um rijd, ziet er netjes uit, ook je zit is goed! Paard lijkt alleen wel wat op de voorhand te vallen, probeer dat nog goed te krijgen, verder super

IndezzW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:56

ik vind het beter om het paard vooral op de buitenteugel te rijden, dat dieper lopen komt vanzelf wel en ik vind het er bij jou meer ontspannen uitzien idd, wat je zelf al zei

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 19:58

Bedankt prinslover, aan dit commentaar kan ik werken! Ik werk veel met overgangen nu, maar had niet veel tijd nu, omdat hij ook erop wou. En idd hij vraagt veel binnenstelling, maar dit is hem geleerd door zijn instructrische die zegt dat Astra zo losser wordt in haar hals... Elk zijn methode...

squitward

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:00

Leuk paardje, loopt ook lekker ontspannen.
Alleen even je voet wat minder in de beugel doen, mag ik vragen wat voor zadel je hebt?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 20:02

Het is een kieffer, maar ik vind de boom te veel naar voren liggen, maar helaas nog geen centjes voor een nieuwe...

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:04

ik denk dat zo'n combinatie helemaal niet verkeerd is voor je paard. af en toe echt lekker diep rijden en andere keren goed voorwaarts ed. wel vind ik dat jij is meer op je voeten moet gaan letten, dit ziet er, ondanks dat je dressuur rijd, erg 'beginner'achtig uit..

woess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:06

ik vind dat je vriend hem beter rijd, niet afkrakend bedoeld hoor!
Zoals je op de foto`s kan zien vind ik dat je het paard een beetje uit elkaar laat vallen. Maar het ziet er inieder geval heel leuk uit!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 20:07

Ik weet het, ik let er echt op maar het lukt me niet om ze in draf op de punt te houden. Astra smijt hoog op en dan loopt het al mis eigenlijk...
En woees, je mag zeggen wat je wilt hoor. Het is ook 2 weken geleden dat ze zelf weer aan het werk werd gezet, misschien bij vermelden.

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:56

Ik zie bij jullie allebei verbeteringspunten. Ik vind dat je vriend wel gelijk heeft wat betreft ronder instellen. De hals is te lang, daar heeft je vriend absoluut gelijk in. Ronder instellen zorgt bovendien voor een mooiere bespiering in de hals en zorgt ervoor dat de bovenlijn boller wordt, dit heb je echt nodig voor meer verzameling. Hij drukt zijn neusje er teveel uit, het lichaam blijft op alle foto´s te lang bij jou. Bij het losdraven is hij niet nagevelijk terwijl ik altijd vind dat juist bij het losrijden zakken en wat dieper helemaal geen kwaad kan om lekker los te werken. Dat zie je ook dat als je vriend erop zit, hij is nog niet los. Bij jou vriend zie ik dat hij hem dieper instelt zonder de achterhand erbij te houden. Hij valt op de voorhand, ook begrenst hij hem op sommige foto´s te weinig en buigt hem teveel in.

Verder vidn ik wel dat je heel netjes zit! behalve dat je je voeten wat meer uit de beugels kan halen.

Astragirl

Re: Astra @ dressuur 2X, vergelijk eens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 21:10

Bedankt voor de tips! Ik stel ze soms ook zelf ronder in, maar let daar echt mee op, want dan ze valt gemakkelijk te veel naar beneden. Vandaar dat ik liever ze wat hoger maar langer laat lopen int begin, vooral omdat ze zo het meest ontspant.
Afbeelding
zoals hier bvb.

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:13

Hij loopt bij je vriend wel ronde rop de foto, maar dat zegt niet dat het op de goede manier is
Ik leer tegenwoordig vooral op mijn buitenteugel te rijden.
Maar ik vind dat iedereen gewoon zelf moet uitzoeken wat zijn of haar maniervan rijden is, als het maar wel eerlijk blijft voor het paard

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:16

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dat ze bij je vriend beter loopt (ik zeg niet dat jou manier van rijden verkeerd is hoor) gr