ik heb een draver van 5 jaar.
ik rijd met haar op de manege in de bak, het gaat al aardig maar ze kantelt heel erg vaak haar hoofd. heeft iemand mischien tips ?
groetjes..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

moonlight1 schreef:bedankt voor de tip,, want ik heb na gisteren wel men handen opengehaald. maja dan ga ik dus je tip volgen. mischien gaat het dan beter..

Sonja schreef:Je handen opengehaald aan de teugels?????
ARM PAARD! Er zit wel een MOND aan de andere kant van die teugel hoor...
:s

Veel paarden die kantelen hebben last van hun gebit, en zeker bij zo'n jong paard is de groot dat ie doppen of haken heeft.
Ook bij goede teugels. Gewoon een dun gevoelig huidje.

Kelloriejj schreef:Ga les nemen, want zon fout kruipt erin en heb je er nog lang niet uit!
roos07 schreef:Een paard dat zijn hoofd kantelt doet dat omdat het paard scheef is. Paard rechtstellen dus door oefeningen te doen. Niet teveel in de mond zitten maar lekker voorwaarts en op eigen benen laten lopen.

Allegra schreef:Ik zou als eerste een tandarts naar je paardje laten kijkenVeel paarden die kantelen hebben last van hun gebit, en zeker bij zo'n jong paard is de groot dat ie doppen of haken heeft.
Maar ik heb idd ook heel snel mijn vingers kapot of blarenOok bij goede teugels. Gewoon een dun gevoelig huidje.
Ennum, in de zomer is rijden met katoenen handschoentjes best lekker, want die nemen wel zweet op
sluit dat dus eerst uit en ga dan rijtechnisch verder kijken d.m.v. lessen bijv. 
russel schreef:Dan zit je paard op rechts vast. Bij je lessen eerst aandacht schenken aan rechtrichten.