Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Kissie_ schreef:Ik heb vandaag ook heel lang in de bak aan halstertouw een flink paar rondjes gestapt ik denk ook dat ik een wandeling aan halstertouw in het bos ga wandelen zou dat goed zijn denk je..??
want ze is ook al niet zo Jong meer ze is nu 12 jaar Jong

vlasta schreef:Bij een paard met een slechte conditie is het heel belangrijk om veel overgangen te rijden.
En als je dus veel overgangen rijd moet je wel met een half uurtje stoppen en dit een week of 2 volhouden.
Dit kan je doen zowel met longeren als rijden.
Je zult zien dat na 2 weken de conditie al beter is dan nu zeg maar.
Je moet alleen wel rekening houden met overgangen rijden dat je de eerste dagen niet vaak galopeerd en dan weer draf en dan weer galop dan heb je kans dat het paard met 20 min al doodmoe en voor het paard moet het ook leuk blijven.
En dit bouw je langzaam uit naar 3 kwartier etc.
Wel goed voeren is ook belangrijk met het trainen
Heel veel succes met het opbouwen van de conditie

_Kissie_ schreef:vlasta schreef:
Sorry dat ik het zeg maar ze is niet echt geschikt op te longeren ze wil dan gewoon niet lopen dat vind tik ook al zo raar

. 
eknein schreef:Geen enkel paard mag eigenlijk na 3 rondjes draven al moe zijn... Ik zou even de DA naar je paard laten kijken ..

Lusitana schreef:Als je haar ook niet kunt longeren, vertelt ze je dus echt dat er wat aan de hand is, of ze heeft geen vertrouwen in je als leider. Dat is voor ons moeilijk te beoordelen. Nogmaals, hijgt ze erg, zweet ze erg? Of staakt ze alleen maar? Hoe doet ze het met een ander erop bijvoorbeeld? Jammer dat ik zo ver weg woon, anders wilde ik wel even kijken...