Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Je kan proberen om een stap aan te komen, of eerst een volte rijden en dan vlak voor de hindernis komen, dan heeft ze geen tijd om te rennen. Veel succes! OemmiejO schreef:Omdat je pony overenthousiast is. Heeft de mijne ook. Als je voelt dat je paardje onder je vandaan loopt even een volte draaien en dan nog eens proberen
IsSsatjuh schreef:OemmiejO schreef:Omdat je pony overenthousiast is. Heeft de mijne ook. Als je voelt dat je paardje onder je vandaan loopt even een volte draaien en dan nog eens proberen
Dat zou ik niet doen. Leert ze weigeren. Gewoon vlak voor de hindernis aankomen en niet van te ver, wel dat ze plek genoeg heeft om te springen, maar dat ze niet kan rennen!
iSaBeLL schreef:mijn pony vind springen ook heel erg leuk !
maar dan wil ik gewoon in draf over de sprong heen .
maar als we dan ong. 8 a 10 meter voor de sprong zijn gaat ze echt super hard galloperen . en spring ze over de sprong heen maar ze weigert echt nooit , dus ik denk dat het bij mij pony gewoon leukheid is van het springen miss. bij jou ook ?

En die doet dat ook omdat ze het zo leuk vind. Melanieetjuh schreef:hoi,
wat je zou kunnen doen is, als hij zo op de sprong dendert hem af te remmen. Net voor je bij de sprong bent, houd je halt.
Dan beloon je hem, omdat ie daar naar luisterde. Mischien krijgt ie dan bij de vorige sprong zoiets van: " Ik moet opletten,"
Of een balkje ervoor, maar zo wat ik hier boven lees, lijkt me dat niet zo handig, anders krijgen we straks nog ongelukken!
Of je rijd de hindernis aan en hij denkt dan van: " lang leve de lol, springen!"
maar dan zet jij hem op de volte. Of vraag advies aan je instructeur (als je dat nog niet gedaan hebt)
Veel succes!
Chrisje92 schreef:1 vraagje, heeft hier niet mee te maken, maar ramona, is dat die haflinger op Texel? er zullen wel meer zijn, maar toch:P ik kan het proberen:P
verder over dit onderwerp: wat ik dacht is allemaal al gezegd.
inderdaad in stap op de hindernis af, vlak ervoor aandraven/gallopperen....
dit is een Welsh K