foto´s les zo´n 2-3 maand terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

foto´s les zo´n 2-3 maand terug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 20:43

hoihoi

dit zijn foto´s van mij les zo´n 2-3 maanden terug, ik reed hier met thiedemann, deze periode was ze heel erg kliererig en af en toe zo moeilijk dat ik die weleens gebruikte, op sommige foto´s is ze ook nog wel wat tegen de hand, nu zijn we op de goede weg zonder hulpmiddelen en gaat het stukken beter maar toch wil ik jullie deze foto´s laten zien.
groetjes

ps. wens ons suc6, in janauri gaan we rijden tussen de paarden waar ik ook wel een klein beetje tegenop zie want mijn bonny is heel erg wakker, snel afgeleid en bang voor vreemde paarden en terrein, toch wil ik het proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

we waren voornamelijk bezig met het verruimen bij meerdere foto´s.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 20:44

ik weet dat ik op mn benen moet letten en op mn handen, ik werk er hard aan!

Melanie_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:46

ik snap het stukje wat erboven staat niet zo goed, wat ik begrijp is dat je hulpteugels gebruikt tegen het klieren?? leuke foto's wel

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:58

ik snap het stukje er bovenm ook niet. hetgaat niet zo maar toch starten tussen de paarden. Het lijkt net dat je het hoofd van je pony naar beneden trekt.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:00

ik vind de tiedeman te kort afgesteld!

loyalty

Re: foto´s les zo´n 2-3 maand terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:01

so de woow dat zit wel erg strak en vind het beetje gespannen uit zien of heb ik dat nou fout?

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:04

Of je hulpteugels wilt gebruiken moet je zelf weten natuurlijk. Ik vind dat ze mooi ruim loopt. Op sommige foto's zit je niet zo heel netjes.Maareh veel suc6 met je wedstrijden !

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:08

ik vind een tiedeman een super hulpteugel MITS goed afgesteld.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:17

mooie gangen

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 21:18

hoihoi

sorry als het hierboven beetje raar overkomt, mijn pony is heel snel afgeleid en maakt zich snel sterk (nu zonder hulpteugels en goede les) gaat het al veel beter, en het LIJKT of hij strak zit, echt waar zat op de middelste stand en dat is normaal, met het verruimen wil ze er graag onderuit en drukt zich dan nog extra omhoog en daarom lijkt het strakker dan het is, zoals ik al zei dit is 2-3 maand terug... ik doe erg mijn best om aan mijn pony en mijn houding te werken.

en irene85, ik vind het niet egt een aardige opmerking wat je zegt over het tussen de paarden starten, moet het altijd goed gaan dan om te starten? ik heb nu toch veel om aan te werken en je kan het testen op wedstrijd hoe het gaat..

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 21:19

ik weet dat ik op sommige foto's rommelig zit, vind ik zelf ook!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 21:20

Hollybolly schreef:
mooie gangen

dankje, lief!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 21:24

ze ging zoals je op de foto's ziet er ook graag af en toe op hangen, als ik dan genoeg bijdreef ging het wel weer beter maar ik blijf er bij, nu al een tijdje zonder de thiedemann gaat het eerlijk gezegd beter, zal over n tijdje nog eens wat plaatsen, misschien is er dan verschil, alleen vind ik dat ze op deze foto's (en ook echt liep) lekker ruim was en de middendraf super deed!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:33

Als je paard gewoon afbuigt (zoals op de foto) hoort de tiedeman slap te hangen (dus een lus tussen zijn benen) zie foto in mijn profiel.

In jouw geval werkt hij nog in als hij netjes zijn hoofd naarbeneden heeft. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat hij nu zonder beter loopt!

Esterrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:56

Ik vind het er netjes uitzien;; misschien ziet het er op sommige foto's wat krap en gespannen uit.. en lijkt het misschien of de thiedemann strak zit. Wij zijn er natuurlijk niet bij geweest en weten niet hoe haar paard was en misschien ook nog is/ verder respecteer ik ieders mening maar denk zeg het gewoon eventjes , verder leuk paard.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 23:01

jullie mogen natuurlijk eerlijk jullie mening geven, en ik vind ieders reactie leuk maar jullie zijn er niet bij geweest en ik weet zelf dat hij niet te strak zat, maar goed als sommige van jullie dat zo vinden lijken. maar bedankt voor alle reacties verder!

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:17

Bonny4life schreef:
jullie mogen natuurlijk eerlijk jullie mening geven, en ik vind ieders reactie leuk maar jullie zijn er niet bij geweest en ik weet zelf dat hij niet te strak zat, maar goed als sommige van jullie dat zo vinden lijken. maar bedankt voor alle reacties verder!

Als jij zegt dat hij niet te strak zat geloof ik je wel Maar kijk wel uit dat je paard niet over de kop gaat lopen....de houding die hij op sommige foto's heeft is niet bevordelijk voor een actief gebruik van zijn lichaam, met name de achterhand. Probeer hem iets meer bergopwaarts te rijden. Verders vind ik het wel een super mooie pony hoor! Over je lichaamshouding heb ik niet echt veel op te merken, maar het blijft een momentopname en dus ook altijd moeilijk om commentaar te geven...ik hoop dat je hier wat mee kunt

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:57

Samsam schreef:
ik vind de tiedeman te kort afgesteld!

Ik moest even 2 keer kijken wat het was, maar inderdaad, ik vind de thiedeman ook erg strak zitten.

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:08

je hoort dat soort dingen toch gewoon aan tepassen aan het moment?? heb ik gehoort rij zelf nooit!!!!!! met hulpteugel vind hem zelf ook erg st rak zitten

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:19

Ik vind het er op zich wel netjes uitzien...Zo kan je natuurlijk overal wel commentaar op hebben. Ik vind thiedemann een super hulpteugel (als hij goed gebruikt wordt)...Waarom is iedereen altijd zo tegen hulpteugels, ookal worden ze wel ! goed gebruikt?

Tinkels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:11

Ik vind het er gewoon wel netjes uitzien. Je zit ook wel oke vind ik. Als je pony vaak dwars is vind ik het helemaal niet raar dat je een hulpteugel gebruikt. Zo weten de paarden weer even waar ze aan toe zijn en dat ze niet altijd kunnen ouwehoeren.
Zelf vind ik een slofteugel wel handig. Die kun je makkelijk laten vieren als je paard goed loopt. Zo kun je ze makkelijk corrigeren.

Ik denk dat de meeste mensen wel eens een hulpteugel gebruiken.

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:47

mooie pony zeg! op de thiedeman heb ik geen opmerkingen, ik heb er nog nooit mee gereden dus k zou niet weten hoe het moet Ik vind het er anders wel netjes uitzien en leuk voor je dat het nu zo goed gaat!
@ Harvumi: Ik denk dat vele mensen een hulpteugel vinden voor ruiters die niet zonder kunnen rijden. Ik vind dit absoluut niet zo, Je moet nogaltijd rijden toch! En als je niet goed rijd, gaat je paard ook heus niet goed lopen, hulpteugel of niet. Verder rijd ik zelf nooit met hulpteugel, ik vind het makkelijker rijden zonder, ik ben het altijd gewend geweest zonder, maar k ben er niet tegen.

tumtummie

Re: foto´s les zo´n 2-3 maand terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:51

Ik vind dat je een heel leuk paardje hebt! En wens je heel veel succes met je wedstrijden!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:08

je zit heel netjes vind ik, maar je pony krijgt op deze manier helemaal geen ruimte.

gelukkig dat hij er nu af is! succes samen

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:03

Laatste 2 foto's zijn mooi hoor
Gelukkig gaat het nu beter zonder hulpmiddelen.