Er werd mij onlangs verteld dat mijn huurpaardje pacha ( pinto X hunter ) eigenlijk een beetje aanleg zou bezitten als springpaard, aangezien er hunter in zit en hij een groot uithoudingsvermogen en veel kracht heeft ... Zelf spring ik zelden want ik ben er ( nog ) niet zo goed in ( ik wil in de toekomst ook springlessen erbij nemen
) Maar ik liet Alison ( alison op bokt ) er eens mee springen en dat ging best goed 
Enkele van de foto's zijn waarschijnlijk al eens op bokt verschenen, dus ik beperk me tot slechts 5 foto's of zo ..
Maar wat vinden jullie van zijn springtechniek? Hou er rekening mee dat hij zelden springt en het dus niet echt gewoon is .. Hij is nu 8 jaar en heeft als jong paard nooit veel gesprongen dus hij heeft enorm veel moeite om zijn passen in te schatten. Alle hindernissen zijn vanuit draf genomen. We doen heel veel oefeningen met 2 balken waarin we bv de eerste keer in 3 galoppassen erover moeten, een andere keer in 4 ...
overbelicht maar wel meest duidelijke van allemaal ..
hindernis staat op 70 cm en pacha vindt het blijkbaar niet de moeite om zijn benen op te tillen
vorige keer vonden vele bokkers dat de hindernis er maar 50 cm uitzag dus hier zie je duidelijk dat het wel 70 is. We zijn niet hoger gegaan omdat hij het niet echt gewend is en dan moet je niet meteen hogere hoogtes gaan doen. We zijn ook langzaam begonnen en niet meteen met 70 ..
Maar vanaf 80 cm begint hij pas alert te worden en zijn benen keurig op te tillen ...heeft iemand ook nog tips voor mij om hem te leren zijn passen beter in te schatten voor de sprong in galop ? Alvast bedankt
Groetjes Mieke

en hem proberen actief naar de sprong toe te rijden