Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Werk daaraan.. Dit kun je doen door veel overgangen en schijnovergangen. Veel tempowisselingen. Vooral kleine stukjes galop in plaats van gelijk een lang stuk. Je zegt dat het de eerste zeven meter goed gaat. Hou het daar dan de eerste tijd ook bij, zo kan ze in de galop sterker worden. Bouw het zo steeds verder uit. Verder kun je ook met bijzetjes of iets longeren! Word je paardje ook sterker van
..... ik kan het morgen weer proberen
ik ga het zeker proberen!! Bienotje schreef:Ik begrijp nu uit je verhaal ook dat het niet je bedoeling is om maar een paard continu vooruit te trappen en boven zijn tempo moe te laten rennen en als ie dan terugwil nog eens even voorwaarts te slaan met de zweep. Inderdaad zal het op zijn tijd juist wel goed zijn om lange zijdes bijvoorbeeld te galoperen, maar toch denk ik dat vooral regelmatig die overgangen draf, galop en terug oefenen echt geen kwaad kan.
Bienotje schreef:Ik wist niet dat paarden van hard galoperen hun balans kunnen vinden.. Ik denk trouwens ook dat je paard nog moeite heeft met zijn balans, immers heeft hij moeite met gecontroleerd in balans galoperen. Hard galoperen lukt wel (daarbij krijgt hij waarschijnlijk de ruimte om zijn neus naar voren te doen, rug misschien weg te drukken en maar zonder stelling en zonder goed plaatsen van de achterbenen onder de massa om hard te gaan rennen).
Mij lijkt het beste om meerdere keren korte stukjes te galoperen. Ofwel aanpringen en weer terug, liever 6x kort stukjes met tussenpozen dan 1x en daarna maar vele rondjes onder je vandaan laten rennen.
Verder kun je misschien oefenen op de volte, geen kleine volte want moeite met balans heeft hij waarschinlijk al en op de kleine volte maak je het hem alleen maar moeilijker. Op de volte en dan goed overgangen rijden waarbij je hem aan het binnenbeen houdt. Tijdens het aangaloperen ook goed je binnenbeen eraan houden zodat hij leert om je binnenbeen te buigen op die volte. Het heeft natuurlijk even tijd nodig voordat je paard zijn balans heeft en voordat zijn achterhand sterker zal zijn. Goed blijven oefenen en zoals ik al zi,liever wat vaker aangaloperen. Is afwisselender dan een paar rondjes de bak rond in galop..
Succes!!
.... maar ik zal het een week dit probere en de ande3re week dat....
..... *even foto zoeken*
.... maar ik zal het een week dit probere en de ande3re week dat....
..... *even foto zoeken*